  • 1. Data: 2017-02-05 17:55:54
    Temat: Kostka poszła w góre po mrozach ?
    Od: roka <r...@o...pl>

    witam
    dziś zauważyłem ze brama ociera o kostke, wczesniej otwierala sie bez
    problemu, czy mogla kostka isc w gore po roztopach i mrozach ?

  • 2. Data: 2017-02-05 18:15:53
    Temat: Re: Kostka poszła w góre po mrozach ?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.02.2017 o 17:55, roka pisze:
    > witam
    > dziś zauważyłem ze brama ociera o kostke, wczesniej otwierala sie bez
    > problemu, czy mogla kostka isc w gore po roztopach i mrozach ?
    Oczywiście, że mogła. Grunt zamarzł, to i zwiększył swoją objętość o
    kilka procent. Podobno są takie rodzaje gruntu, które nie podnoszą się,
    ale ja takich nie znam z praktyki. U mnie 2 cm w górę po dłuższych
    mrozach to normalka.
    Podobno można zrobić korytowanie z drenażem na głębokość przemarzania i
    to wypełnić tłuczniem, a na to położyć kostkę, ale koszt tego jest dość
    zaporowy.
    Jacek

  • 3. Data: 2017-02-06 09:39:27
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 17:55:55 UTC+1 użytkownik roka napisał:
    > witam
    > dziś zauważyłem ze brama ociera o kostke, wczesniej otwierala sie bez
    > problemu, czy mogla kostka isc w gore po roztopach i mrozach ?

    Mógł sie tez słupek w gruncie wykrzywić. Ale na wiosne sytuacja wróci do normy...