  • 1. Data: 2009-04-24 13:05:40
    Temat: Kosztorys wykonania SSO - opinie
    Od: k...@g...com

    Od ekipy dostałam taką oto ofertę wykonania SSO bez więźby, dachu, bez
    klinkieru na cokole.
    Domek z projektu indywidualnego, pow. całkowita 239 w tym mieszkalnej
    169, do tego garaż 35 m2,dwie piwniczki łącznie ok 32 m2 plus zejście
    do nich i do garażu.

    Proekt mniej więcej taki (prawie finalna wersja):
    http://img83.imageshack.us/my.php?image=rzutyon7.gif

    Oferta w niektórych punktach wydaje się zawyżona nieco...
    (kolejno po tabulatorze opis, jednostka, ilość, cena jednostkow, suma)

    Wykop pod fundamenty m3 365,00 8,00 zł 2 920,00 zł
    Fundamenty żelbetowe w deskowaniu m3 35,32 160,00 zł 5 651,20 zł
    Wykonanie zbrojenia fundamentów kg 970,00 1,20 zł 1 164,00 zł
    Izolacje powłokowe fundamentów żelbetowych m2 152,40 4,50 zł 685,80

    Izolacje poziome fundamentów 2x papa termoz. m2 55,00 8,00 zł
    440,00 zł
    Ściany fundamentowe z bloczków betonowych 24 cm m2 159,50 42,00 zł
    6 699,00 zł
    Ściany fundamentowe z bloczków betonowych 12 cm m2 72,22 35,00 zł 2
    527,70 zł
    Ocieplenie ścian fundamentowych styropianem 7 cm m2 123,00 3,00 zł
    369,00 zł
    Izolacje pionowe ścian fundamentowych lepikiem na zimno 2 warstwy bez
    rapówek m2 217,00 4,50 zł 976,50 zł
    Zasypanie wykopu pospółką do poziomu "0" z zagęszczaniem warstwami co
    30 cm m3 344,00 24,00 zł 8 256,00 zł
    Rozłożenie rur kanalizacyjnych - wyprowadzenie na zewnątrz budynku
    kpmp. 1,00 450,00 zł 450,00 zł
    Wykonanie schodów żelbetowych na gruncie m2 3,60 120,00 zł 432,00

    Wylewka chudy beton m2 132,00 11,00 zł 1 452,00 zł

    1 etap: 32 023,20 zł

    Izolacja poziome ścian m2 37,00 8,00 zł 296,00 zł
    Ściany zewnętrzne i wewnętrzne nośne m2 379,00 42,00 zł 15 918,00

    Wykonanie otworów okiennych i drzwiowych szt 34,00 29,00 zł 986,00

    Nadproża L19 nad otworami mb 113,10 6,00 zł 678,60 zł
    Podciągi i ramy żelbetowe m3 2,04 440,00 zł 897,60 zł
    Wieńce i żebra rozdzielcze m3 7,90 380,00 zł 3 002,00 zł
    Strop TERIVA m2 99,00 43,00 zł 4 257,00 zł
    Płyta stropowa wylewana, część komunikacyjna m2 3,77 90,00 zł
    339,30 zł
    Wykonanie schodów żelbetowych od poziomu "0" do poziomu +3,06
    (deskowanie, zbrojenie, zalewanie) m2 10,24 160,00 zł 1 638,40 zł
    Balkon (zakres j.w.) m2 12,00 190,00 zł 2 280,00 zł
    Zbrojenia podciągów, wieńcy, żeber rozdzielczych i słupów żelbetowych
    kg 717,00 1,20 zł 860,40 zł
    Wykonanie słupów żelbetowych 4 szt be zomurowania klinkierem mb 11,60
    35,00 zł 406,00 zł
    Wykonanie kominów: komin spalinowy mb 10,20 52,00 zł 530,40 zł
    Wykonanie kominów: komin wentylacyjny kuchnia mb 8,60 38,00 zł
    326,80 zł
    Wykonanie kominów: komin wentylacyjny garaż mb 6,40 38,00 zł 243,20

    Omurowani ekominów cegłą pełną m2 25,40 60,00 zł 1 524,00 zł
    Omurowanie kominów nad dachem cegłą klinkierową m2 19,90 90,00 zł 1
    791,00 zł

    2 etap: 35 974,70 zł

    RAZEM SSO: 67 997,90 zł

    W dodatku w cenie nie ma np koparki czy wypożyczenia zagęszczarki do
    gruntu czy pospółki, więc nie wiem skąd takie kwoty chwilami... Nie ma
    też szalunków, i innych rzeczy. Wszystko muszę dostarczyć, w zasadzie
    ktoś przyjeżdża z rękami chętnymi do pracy i może kielnią... (nawet
    nie dopytałem czy betoniarkę i taczkę mają w sumie)....

    Teren: opolskie

  • 2. Data: 2009-04-24 13:27:07
    Temat: Re: Kosztorys wykonania SSO - opinie
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >Od ekipy dostałam taką oto ofertę wykonania SSO bez więźby, dachu, bez
    >klinkieru na cokole.

    Wlasciwie nie wiadomo o co chodzi (bo nie ma w poscie zadnego pytania) ale
    jak nei wiadomo o co chodzi to chodzi o..pieniadze ! ;)

    Strzelam ze to oferta jakies wiekszej firmy, male ekipy rzadko kiedy sie tak
    rozdrabniaja w ofercie. To ze to ty dostarczasz szalunki, stemple to raczej
    norma. Natomiast koparka coz - jesli pisza ze robia wykop pod fundamenty -
    to chyba licza w tym koparke. Jesli pisza ze zageszczaja co 30cm przy
    obsypywaniu - to znow - chyba maja sprzet.

    Ogolnie w tej cenie to szukaj oferty ale juz z dachem, cena jest wysoka moim
    zdaniem

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-04-24 13:36:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    r.googlegroups.com...
    RAZEM SSO: 67 997,90 zł

    To jest cena realna ale z materiałem. Powaznie.

    A bez materiału ta ta cene to z dachem, orynnowaniem, montazem okien
    dachowych powinno być. I jeszcze z 20%za drogo;)). I koparka zagęszczarka
    itp wykonawcy powinna być(a betoniarke mają?). U mnie wykonawca nawet swoje
    stemple i deski dał. Ja zapłaciłem 29000 z dachem- przełom 2007/2008 roku.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-04-24 13:41:35
    Od: k...@g...com

    > Wlasciwie nie wiadomo o co chodzi (bo nie ma w poscie zadnego pytania) ale
    > jak nei wiadomo o co chodzi to chodzi o..pieniadze ! ;)

    Dokładnie o kasę.

> [...]
    > to chyba licza w tym koparke. Jesli pisza ze zageszczaja co 30cm przy
    > obsypywaniu - to znow - chyba maja sprzet.

    No właśnie to mnie dziwi, liczą 8 tys zł za zasypanie i ubicie, ale
    muszę załatwić maszynę do ubijania (albo ją mają ale doliczą za nią
    extra). Tak samo z kopaniem. Niby tylko 8zł za m3, ale niby za co? Za
    asystę koparki czy co? Wiadomo, że po koparce trzeba podrównac i
    ostatnią warstwę wybrać ręcznie, ale nie 350 m3? W sumie też nie
    trzeba wszystkiego z fundamentów wybierać ze środka, np z salonu
    spokojnie środek zostanie i się nie zasypie więc nie ma sensu wybierać
    gliny naturalnie zbitej a potem zasypywać to piaskiem. A ilość m3
    sugeruje, że to będzie wybrane ze środka wszystko i sporo więcej. Przy
    zasypaniu chyab w ogóle piwnica doliczona do zasypania...

    Czy w ogóle typowe jest, że liczy się powierzchnię ścian a dodatkowo
    za okna, drzwi i nadproża (L19)? Czy w takim razie powierzchnia okien
    i drzwi została odliczona od ceny murarki ścian? Nie mam niestety
    specyfikacji w projekcie ilościowej a polizyć to jest strasznie trudno
    przy domu z półpiętrami (5 poziomów w sumie łącznie)

    > Ogolnie w tej cenie to szukaj oferty ale juz z dachem, cena jest wysoka moim
    > zdaniem

    Ale też mi się wydaje dość drogo ogólnie. Chyba poszukam innej oferty,
    gdzie przynajmniej jak coś będę musiał im załatwiać to cena będzie
    rozsądniejsza.

    Mariusz

  • 5. Data: 2009-04-24 18:56:23
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > RAZEM SSO: 67 997,90 zł
    >
    > To jest cena realna ale z materiałem. Powaznie.

    chyba zartujesz. Widziales projekt? To jest dom raczej wiekszy, bryla tez
    nie jest prosta. Sam material bedzie kosztowal wiecej.

    > A bez materiału ta ta cene to z dachem, orynnowaniem, montazem okien
    > dachowych powinno być. I jeszcze z 20%za drogo;)). I koparka zagęszczarka
    > itp wykonawcy powinna być(a betoniarke mają?).

    tu zgoda. Cena jest dosc wysoka a wykonawcy powinni jednak posiadac
    narzedzia pracy. Ja szukalbym innego wykonawcy, ofert nigdy za wiele.

    > Ja zapłaciłem 29000 z dachem- przełom 2007/2008 roku.

    ja zaplacilem nawet troche mniej za robocizne, ale dom maly i prosty :)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2009-04-24 19:51:54
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > chyba zartujesz. Widziales projekt? To jest dom raczej wiekszy, bryla tez
    > nie jest prosta. Sam material bedzie kosztowal wiecej.
    No z mtaeriałem z pewnością nie bo samego Porothermu pójdzie za 30 tys, do
    tego bloczki z 10 tys (24 i 12), trochę pełnej cegły na łuk
    (własnie, jak zrobić ten łuk? ten wykonawca wymyśli, że z np z porothermu a
    szczeline zewnętrzne - spore - zaklei się pianką - włos mi się jeżył - takie
    coś to tylko z pełnej na główkę chyba mozna zrobić)

    > tu zgoda. Cena jest dosc wysoka a wykonawcy powinni jednak posiadac
    > narzedzia pracy. Ja szukalbym innego wykonawcy, ofert nigdy za wiele.
    No niektóre składniki tej ceny jak zasypanie sa jakieś dziwne i do tego ten
    brak maszyn w cenie.....
    Z maszynami to sobie sam zrobię zasypkę. Zatrudnię dwóch osiłków do rzucania
    piachu i gotowe.

    > ja zaplacilem nawet troche mniej za robocizne, ale dom maly i prosty :)
    No liczylismy tak z 40 tys, no dobra 50, ale 70??? Chyba za duzo.
    No i tam nie ma więźby i dachu.

    --
    Mariusz