  • 1. Data: 2011-01-11 18:44:51
    Temat: Ksiązka o budowaniu domu
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Co moglibyście polecić jako podręcznik orientacji w terminach
    budowlanych, najlepiej z rysunkami/zdjęciami? Zalezy mi na ogólnej
    praktyce budowania domu, wykończenia (w tym instalacje) z poradami
    praktycznymi. Mowa oczywiscie o współczenych budynkach jednorodzinnych.
    Cos w rodzaju "jak się leje stropy i wbija gwoździe". Powiedzmy że
    jestem kumaty technicznie, ale niekoniecznie budownalo i potrzebuje
    orientację jak i o czym rozmawiac z ekipami budowlanymi i samodzielnie
    coś wykończyć.

    Miałem w ręku 3-4 lata temu taki poradnik, ale poza tym że miał czerwoną
    okładkę nie pamietam ani tytułu ani autora. Było to dokładnie to co chcę
    - dużo rysunkow i wyliczeń (np. ogrzewania).

    Nie wykluczam kilku książek jesli nie ma zbiorczego opracowania.

  • 2. Data: 2011-01-11 18:58:04
    Temat: Re: Ksiązka o budowaniu domu
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > najlepiej z rysunkami/zdjęciami? Zalezy mi na ogólnej praktyce budowania
    > domu, wykończenia (w tym instalacje) z poradami praktycznymi.

    "Poradnik Majstra Budowlanego". Wznawiany niemal co roku, im młodsze wydanie
    tym lepiej.
    A od praktycznych porad masz internet, z forum Muratora na czele (forum! nie
    stroną Muratora, ta jest jedynie skupiskiem reklam i artykułów
    sponsorowanych).

    J.

  • 3. Data: 2011-01-11 19:06:08
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam.
    >
    > Co moglibyście polecić jako podręcznik orientacji w terminach budowlanych,
    > najlepiej z rysunkami/zdjęciami? Zalezy mi na ogólnej

    Rób zdjęcia i publikuj z wyprzedzeniem prac to ci powiemy co i jak
    dopilnować.
    Po pierwsze to nie ufaj wykonawcom.

  • 4. Data: 2011-01-11 19:08:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-11 20:06, kiki wrote:
    > Rób zdjęcia i publikuj z wyprzedzeniem prac to ci powiemy co i jak
    > dopilnować.
    > Po pierwsze to nie ufaj wykonawcom.

    Wiem. Jednak chciałbym miec o czym rozmawiać z ekipą. Bez wątpienia bedę
    jeszcze dużo pytał.

  • 5. Data: 2011-01-11 19:09:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Witam.
    [..]
    > Nie wykluczam kilku książek jesli nie ma zbiorczego opracowania.

    Też myślę, że żadne opracowanie nie zastąpi Ci Internetu...
    Tylko tu trzeba wytrwałości i dociekliwości oraz krytycyzmu ;-).
    Każda książka już w momencie wydania będzie nieco... 'przedawniona' :-).
    Zresztą można czasem znaleźć odpowiednik jakiejś książki w wersji
    e-bookowej, no i całą masę artykułów i serwisów poświęconych budowaniu
    domu. Jest w czym wybierać, z wujek google pomaga w tym skutecznie ;-)

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 6. Data: 2011-01-11 19:11:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-11 19:58, Jarek P. wrote:
    > "Poradnik Majstra Budowlanego". Wznawiany niemal co roku, im młodsze
    > wydanie tym lepiej.

    OK, ide szukać.

    > A od praktycznych porad masz internet, z forum Muratora na czele (forum!
    > nie stroną Muratora, ta jest jedynie skupiskiem reklam i artykułów
    > sponsorowanych).

    Przeglądam, ale chciałbym coś zbiorczego. Coś jak "Poradnik
    Teleinformatyka" w ktorym na objętości przeciętnej ksiązki skompresowane
    ogromne ilości praktycznej wiedzy. Tylko dziedzina się nie zgadza :)

  • 7. Data: 2011-01-11 19:13:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-11 20:09, robercik-us wrote:
    > Każda książka już w momencie wydania będzie nieco... 'przedawniona' :-).

    Myslę że oszacowanie np. ilości żeberek kaloryfera się nie zmienia ;)

    Z internetu korzystam, ale może starej daty jestem że czasem wole
    zerknąć w papier.

  • 8. Data: 2011-01-11 19:18:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Wiem. Jednak chciałbym miec o czym rozmawiać z ekipą. Bez wątpienia bedę
    > jeszcze dużo pytał.

    Posłuchaj. Ja dałem im kasę żeby budowali. Myślałem, że to poważni ludzie.
    Miałem dodatkowego inspektora i wszyscy mnie na czymś okantowali.
    Jazda już się zacznie na etapie lania fundamentów. narożniki zbrojenia
    trzeba dozbrajać kawałkami prętów. będa opory jak diabli,
    Otulina betonu wokół strzemion, też zacznie sie jazda, sprzeciw ekipy, nie
    bedą chcieli wiązać jak należy.
    Na końcu nie bedą chcieli poziomować szalunków albo wężykiem z wodą albo
    niwelatorem.

    Sam zobaczysz.

    Po pierwsze bez szerszych konsultacji nie zamawiaj betonu na fundament.
    I nie trzymaj jednej ekipy za długo. Mają np postawic ściany i won.

  • 9. Data: 2011-01-11 19:22:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-11 20:18, kiki wrote:
    > Posłuchaj. Ja dałem im kasę żeby budowali. Myślałem, że to poważni
    > ludzie.

    "Mój" (jeszcze nie, ale ...) jest już prawie wybudowany ;)

    > Po pierwsze bez szerszych konsultacji nie zamawiaj betonu na fundament.
    > I nie trzymaj jednej ekipy za długo. Mają np postawic ściany i won.

    Nie. Ja potrzebuje wiedzy o wykończeniach od stanu surowego zamkniętego.
    Ale tylko pozornie, bo cały czas muszę mieć wiedze o budynku,
    technologii budowania itp. Dlatego szukam opracowania zbiorczego, choć
    bardziej mnie interesują takie tematy jak ocieplanie, wylewki czy co.

  • 10. Data: 2011-01-11 19:39:21
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    > Myslę że oszacowanie np. ilości żeberek kaloryfera się nie zmienia ;)

    No właśnie akurat to się najbardziej zmienia :-), bo nie stosuje się już
    chyba grzejników żeberkowych :-)))

    A poza tym inne są teraz normy i przeliczniki mocy... U mnie przykładowo
    zapotrzebowanie na maksymalną moc grzewczą to w porywach do 50 W/m2, ale
    sa tacy, którym udało się zejść grubo poniżej tej wartości...

    Przed laty liczylo się 100 W/m2, a w łazienkach nawet dużo więcej... nie
    wspominając już o całkiem dawnych czasach, kiedy i 200 W/m2 mogło być
    mało...

    Widzisz więc, że te 'tradycyjne' wydawnictwa mogą nie nadążać, i często
    nie nadążają za rozwojem technologii i dostosowywaniem norm do
    współczesnych potrzeb.

    > Z internetu korzystam, ale może starej daty jestem że czasem wole
    > zerknąć w papier.

    Jak chcesz... Papier wszystko przyjnie, a w Internecie masz zawsze
    aktualne informacje...
    Ja już dawno wyleczyłem się z papieru - on był dobry, jak nie było nic
    innego :-D.

    pozdr
    robercik-us