  • 1. Data: 2011-04-18 15:23:13
    Temat: Ktory kociol wybrac?
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    Witam!

    Czy ktos moze doradzic i uzasadnic ktory z tych 3 kotlow bylby najlepszym
    zakupem?:
    Saunier Duval Thema Condens F AS 25
    Vaillant TurboTEC VUW plus/pro
    DeDietrich MCR-II 24/28

    Ew. jakis inny 2-funkcyjny kondens.ok. 26 kw.

    pozdrawiam

    H.

  • 2. Data: 2011-04-18 19:27:06
    Temat: Re: Ktory kociol wybrac?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Huaskar" <h...@i...eu> wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy ktos moze doradzic i uzasadnic ktory z tych 3 kotlow bylby najlepszym
> [...]

    Ten vaillant nie jest kondensacyjny, lecz turbo. Kondensacyjne są ecotec. Plus
    jest lepszy, szczegółów już nie pamiętam, ale warto dopłacić. No i z dwóch
    pierwszych, wybrałbym vaillanta. Przede wszystkim ze względu na sterowaniki. I
    nie kondensacyjny, a właśnie turbo. I nie vuw tylko vu + niewielki zasobnik.
    Może wyjdzie ciut drożej, ale komfort korzystania z wody lepszy.
    No i po ostatniemu: dlaczego aż 26kW? Jeśli to nowy dom, to do powierzchni 300m2
    powinno wystarczyć 12-20kW...

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-04-18 20:12:58
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

> [...]
    > wody lepszy.
    > No i po ostatniemu: dlaczego aż 26kW? Jeśli to nowy dom, to do powierzchni

    Dziekuje za odpowiedz.
    Z wyliczen wychodzi, ze musi byc 25-27 kw. na dom blizniak z 4 lazienkami. Z
    poczatku mial byc DeDietrich 24/28 BIC ale okazalo sie, ze osobny zasobnik
    bedzie lepszym rozwiazaniem.

    H.

  • 4. Data: 2011-04-18 22:13:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Huaskar" <h...@i...eu> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czy ktos moze doradzic i uzasadnic ktory z tych 3 kotlow bylby najlepszym
> [...]

    Ja mam MCR II 24. Probelmow nie ma z nim zadnych, znaczy tani bardzo dobry
    kociol. Nie podoba mi sie sterownik a scislej brak oddzielnego sterowania
    podgrzewaniem CWU. Ten tryb realizowany jest rownolegle z trybem grzania
    czyli caly czas i nie ma mozliwosci ustawienia grzania CWU w okrreslonych
    godzinach. Wybrnalem z tego w ten sposob, ze normalny tryb grzewczy to tryb
    grzania obnizonego czyli nocny a w czasie ktorym chce grzac CWU ustawione
    jest grzanie normalne. To troche od tylu, ale inaczej sie nie da. Vaillant
    ma ten temat zdaje sie znacznie lepiej rozwiazany od zawsze. Problem dotyczy
    wylacznie grzania zasobnika wiec Ciebie byc moze nie zainteresuje, jednak
    polecilbym zastanowienie sie jeszcze raz nad podgrzewaniem wlasnie
    zasobnika. Komfort jest znacznie lepszy.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2011-04-19 18:49:24
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    Mam jeszcze jedno pytanie: ktory z tych kotlow jest bardziej wart swojej
    ceny i dlaczego:
    Vaillant ecotec plus vc 246
    Saunier Duval F AS 25

    pozdrawiam

    H.

  • 6. Data: 2011-04-19 19:09:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Huaskar" <h...@i...eu> wrote:
    > Mam jeszcze jedno pytanie: ktory z tych kotlow jest bardziej wart swojej ceny
    > i dlaczego:
    > Vaillant ecotec plus vc 246
    > Saunier Duval F AS 25

    Moim zdaniem SD wychodzi tu korzystniej, choćby dlatego, że w zestawie jest
    automatyka pogodowa. Dokupujesz czujnik za 100zł i masz działającą kotłownię.
    Najlepszy sterownik do tego to chyba exacontrol 7, który jest dosyć biedny.
    Vaillant z kolei bije na głowę jeśli chodzi o możliwości. Do kotła musisz
    dokupić regulator pogodowy (z czujnikiem), który kosztuje od ok. 400zł w górę.
    Jeśli wydasz ok. 650zł to dostaniesz calormatic 430, który po dołożeniu paru
    elementów za kolejne 600zł, będzie mógł sterować 2 obiegiem grzewczym, solarami,
    będzie uwzględniał temperaturę z dodatkowego miejsca w domu, będzie sterował
    cyrkulacją CWU. Ponadto, kocioł ma tyle parametrów do ustawienia, że sezonu
    grzewczego Ci braknie żeby je wzsystkie sprawdzić i znaleźć najoptymalniejsze
    parametry.
    Jeśli chodzi o to co w środku - to chyba jeden ch... I tu i tu automatyka
    honeywell (o ile dobrze kojarzę), pompy pewnie podobne, wbudowane zawory
    trójdrogowe - w końcu od jakiegoś czasu vaillant i SD to jedna firma :)

    Moi rodzice mają SD, ja mam vaillanta. I oni i ja jesteśmy zadowoleni. Ja mam
    fajną zabawkę z niebieskim wyświetlaczem w salonie, oni mają niezawodny kocioł w
    którym regulacja jest prosta jak ustawienie głośności w tv.

    --
    Bartek

  • 7. Data: 2011-04-19 20:44:54
    Od: "Huaskar" <h...@i...eu>

    A jesli roznica w cenie wyniesie 1000 zł? Teoretycznie Vaillant zwroci ja w
    4 lata na samym poborze energii - 100 vs. 150W.

    H.

  • 8. Data: 2011-04-20 06:05:36
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > A jesli roznica w cenie wyniesie 1000 zł? Teoretycznie Vaillant zwroci ja
    > w 4 lata na samym poborze energii - 100 vs. 150W.

    Pod warunkiem, że kocioł pobiera tyle mocy cały czas. :-)