  • 1. Data: 2011-06-02 16:58:08
    Temat: Kupno działki
    Od: JanuszWo <j...@g...pl>

    Witam!
    Przymierzam się do kupna działki w małej miejscowości. Działka ma
    wszystkie media, ma atrakcyjną cenę, ma też wady. Po pierwsze jest to
    taka działka położona na skarpie lessowej. Ma duży spadek. Chyba w
    takim przypadku robi się jakieś dreny? Obniża i wyrównuje teren?
    Pytanie, czy warto i czy jest sens, zwłaszcza, że są już sąsiedzi po
    obu stronach. Jeden zrobił sobie wyrównanie terenu kopiąc taki duży
    dołek. Zrobił też ogrodzenie i jest letnikiem z Warszawy, który może
    się nie zgodzić na demontaż płotu... Czyli ja będę musiał ewentualnie
    równać teren wynosząc go wyżej, równając do wyższego punktu niż sąsiad.
    Drugi sąsiad to siedlisko rolnika... Bez zbytniej ingerencji w poziomy
    i wyrównywania... Druga sprawa to obecny na działce słup z prądem, a w
    zasadzie to z prądem i z takim transformatorem tam wysoko. To się jakoś
    da przenieść? Czy mam się z takim czymś pogodzić? No, i co się wiąże z
    obecnością takiego czegoś na działce? Trzecia sprawa, to jakich
    dokumentów powienienem żądać od obecnego właściciela?
    Dzięki za wszelkie podpowiedzi - JanuszWo
    --
    popraw gaz na oxigen dwuatomowy

  • 2. Data: 2011-06-02 17:51:44
    Temat: Re: Kupno działki
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "JanuszWo" <j...@g...pl> wrote in message

    No transformatora to raczej po dobroci nie przeniesiesz. Nie wiem nawet czy
    cokolwiek przysługuje jako czynsz czy coś, pewnie nie.
    Sam musisz określić czy ci się podoba ta ziemia i jeżeli chodzi o koszty.

  • 3. Data: 2011-06-02 19:33:27
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Słup z transformatorem to żadna ozdoba, raczej przeszkoda, ale duża wygoda
    dla Ciebie, nie musisz się nikogo prosić o zgodę na ciągnięcie kabla bo masz
    energię na miejscu.
    Dokumenty to chyba tylko odpis z KW.
    Zanim kupisz to musisz koniecznie porozmawiać z sąsiadem z lewej i prawej na
    temat ew deniwelacji i przestawienia ogrodzeń, dobrze byłoby mieć ich zgodę
    potwierdzoną przez notariusza.
    Spadek może być malowniczy, rzecz gustu. Widziałem kiedyś taką działkę u
    znajomego znajomego. Na początku nikt jej nie chciał kupić, a on ją tak
    zgrabnie urządził, że wszyscy mu teraz zazdroszczą. Porobił różne poziomy,
    tarasiki, schodki, wyglądało ta fajnie. A jakby dało się jeszcze zrobić
    jakiś wodospadzik...
    Adam

  • 4. Data: 2011-06-02 19:40:02
    Od: Agryppa <j...@t...pl>

    On Thu, 02 Jun 2011 18:58:08 +0200
    JanuszWo <j...@g...pl> wrote:

    > Dzięki za wszelkie podpowiedzi - JanuszWo

    I sprawdź czy jest objęta PZP (planem zagospodarowania
    przestrzenhnego). Jeśli tak tona pewno została sklasyfikowana w jakiś
    sposób. Może się okazać, że nie wolno na niej nic postawić.... ? Szok?

    Agryppa

  • 5. Data: 2011-06-02 19:55:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Słup z transformatorem to żadna ozdoba, raczej przeszkoda, ale duża wygoda
    > dla Ciebie, nie musisz się nikogo prosić o zgodę na ciągnięcie kabla bo masz
    > energię na miejscu.

    energetyka ma prąd doprowadzić do granicy działki a odbiorcę i tak nic nie obchodzi.
    Wiec to ze energetyka bedzie miala łatwiej - nie ma znaczenia bo taniej i tak nie
    bedzie. Lepiej trafo nie mieć, ozdobą nie jest. Chyba ze gdzies stoi sobie z boku -
    trzeba przewidziec w przeszłym zagospodarowaniu dzialki jak energetycy bedą tam
    łazić, furtka koło stacji czy cos tam.

    > Spadek może być malowniczy, rzecz gustu.

    nie znam sie wiec pytam -jak ze stawianiem budynku na zboczu? jaja bedą jakies? moze
    potrzebne badania geologiczne ?

    b.

  • 6. Data: 2011-06-02 19:55:36
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-06-02 18:58, JanuszWo pisze:
> [...]
    > taka działka położona na skarpie lessowej. Ma duży spadek. Chyba w
    > takim przypadku robi się jakieś dreny? Obniża i wyrównuje teren?

    Wszystko da się zrobić ale musisz przemyśleć koszta. Jeśli chcesz
    postawić jakiś mały dom to może się okazać, że przygotowanie
    skomplikowanego terenu będzie stanowić sporą część całej inwestycji.

> [...]
    > równać teren wynosząc go wyżej, równając do wyższego punktu niż sąsiad.
    > Drugi sąsiad to siedlisko rolnika... Bez zbytniej ingerencji w poziomy

    Z góry załóż, że nie będzie współpracy z sąsiadami. Unikniesz
    rozczarowania jeśli teraz się dogadasz a jak przyjdzie co do czego to
    sąsiad powie, że się rozmyślił co z reguły jest spowodowane
    uświadomieniem sobie konieczności poświęcenia przez sąsiada czasu,
    pieniędzy itp.

    > i wyrównywania... Druga sprawa to obecny na działce słup z prądem, a w
    > zasadzie to z prądem i z takim transformatorem tam wysoko. To się jakoś
    > da przenieść? Czy mam się z takim czymś pogodzić? No, i co się wiąże z

    Raczej niewiele zdziałasz w temacie przenoszenia transformatora. No ale
    nie piszesz jaka duża jest ta działka - może ten transformator będzie
    200m od Twojego domu?

    > obecnością takiego czegoś na działce? Trzecia sprawa, to jakich
    > dokumentów powienienem żądać od obecnego właściciela?

    Właściciel to powinien mieć głównie akt własności i tyle.
    Reszta jest do dogadania - ja załatwiałem wszystkie dokumenty na własną
    rękę.

    Jednym z najistotniejszych dokumentów dla Ciebie oprócz oczywiście
    dokumentu potwierdzającego prawo do dysponowania nieruchomością przez
    sprzedającego (może się okazać, że wcale nie jest on jedynym
    właścicielem) będzie dokument stwierdzający przeznaczenie tego terenu
    lub brak takiego dokumentu.
    W pierwszym przypadku Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego
    uzyskasz w urzędzie gminy (nie wiem czy wszędzie ale tam z pewnością
    powiedzą gdzie taki plan jest do nabycia).

    --
    M.

  • 7. Data: 2011-06-02 19:59:01
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-06-02 21:55, Budyń pisze:

> [...]
    boku - trzeba przewidziec w przeszłym zagospodarowaniu dzialki jak energetycy bedą
    tam łazić, furtka koło stacji czy cos tam.

    Może i ma, tyle, że w moim przypadku (czekam na podłączenie do sieci)
    zażyczyli sobie zgodę właściciela działki na której stoi słup z którego
    będą ciągnąć kabel na wejście na tą działkę...

    --
    M.

  • 8. Data: 2011-06-02 20:32:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Skimir" <p...@M...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Może i ma, tyle, że w moim przypadku (czekam na podłączenie do sieci)
    > zażyczyli sobie zgodę właściciela działki na której stoi słup z którego
    > będą ciągnąć kabel na wejście na tą działkę...

    to niech do niego idą i sobie załatwią. To jest ich sprawa, nie twoja.

    b.

  • 9. Data: 2011-06-03 05:27:54
    Od: "***Einstein***" <einstein_2003@@o2.pl>

    Witam
    Na początek udaj się do Urzędu Gminy i sprawdź plany, bo to co mówią
    właściciele sporo odbiega od rzeczywistości. Sam oglądałem działkę w sumie
    20 arów, ale w zupełności wystarczyło by mi 10, zaś drugie 10 zakupił by
    inny klient. Gościu mówi, że spoko mozna podzielić na 2 i drogę jeszcze
    zrobić. Pojechałem do Urzędu Gminy a kobieta mi na to, że nie ma nawet
    takiej możliwości (podziału). Inna sprawa to prąd na tej działce, musiałbym
    przekopać sąsiadowi 30 metrów działki, dzisiaj mówi ok ale jutro na pewno by
    się mu odmieniło.
    Oglądałem również działki ze spadkami i to poważnymi, aby je wyrównać trzeba
    by było sporo wywrotek ziemi przywieść (gości po prostu budując się wybierał
    ziemię z działki obok). Czasami gra nie warta świeczki.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-06-03 06:22:22
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    > taka działka położona na skarpie lessowej. Ma duży spadek. Chyba w takim
    > przypadku robi się jakieś dreny?

    IMHO najpraktyczniej jest zostawić spadek by woda miała naturalny spływ, zaś
    dom częściowo podpiwniczyć tzn. zrobić tam kotłownię, garaż oraz
    pomieszczenie na sprzęt ogrodowy i rowery. Oczywiście w formie przyziemia,
    tzn. z brama garażową na poziomie gruntu. Wejście do domu zrobić z kolei od
    strony "wysokiej" terenu.