  • 1. Data: 2011-06-21 17:18:16
    Temat: Lekkie scieki do podlewania
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy jest sens wprowadzić wylot "lekkich scieków" typu wanna, umywalka do
    osobnego zbiornika na cele podlewania ogrodu? Interesuje mnie czy wolno
    to zrobić zgodnie z prawem, a w drugiej kolejności czy ma to jakieś
    konsekwencje typu "mydło zabija rośliny" albo "mydlo zatyka zbiornik".
    Zastanawiam się nad optymalizacją wydatkow na szambo bo są zaskakująco
    wysokie a i rachunek za podlewanie będzie myślę mniejszy. Zbiornik tak
    czy siak na deszczówke będzie.

    Dodatkowo przy odrobinie pomyslowości mógłbym w miarę potrzeb przepinać
    się z wylotem albo do szamba albo do zbiornika więc bylo by to wygodne.
    Ktoś może mnie przeknać abym tego nie robił ;) ? Zakładam że ścieki
    ciężkie (ubikacja, pralka, zlew w kuchni, zmywarka) odprowadzę do szmba.

  • 2. Data: 2011-06-21 17:44:06
    Temat: Re: Lekkie scieki do podlewania
    Od: wolim <n...@t...pl>

> [...]
    > to zrobić zgodnie z prawem, a w drugiej kolejności czy ma to jakieś
    > konsekwencje typu "mydło zabija rośliny" albo "mydlo zatyka zbiornik".

    Obawiam się, że jest to niezgodne z prawem.

    Proponuję założenie najtańszej przydomowej oczyszczalni z rozsączaniem
    do gruntu.
    Tańsze od szamba (jak sam złożysz to wyjdzie w granicach 2,5 tys).

    Kuriozalnie jest to rozwiązanie zupełnie legalne, choć, moim zdaniem,
    niewiele różni się od zwykłego puszczania szamba w ziemię.

    Sam mam taką oczyszczalnie - póki co wywoziłem osad raz w ciągu 1,5 roku
    (100 zł). Więc sam przemyśl kiedy się zwróci.

    Pozdry,
    MW

  • 3. Data: 2011-06-21 20:12:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-21 19:44, wolim wrote:
    > Obawiam się, że jest to niezgodne z prawem.
    > Proponuję założenie najtańszej przydomowej oczyszczalni z rozsączaniem
    > do gruntu.

    Plan zagospodarowania nie pozwala. Problem w tym, że nie potrafię
    znaleźć definicji scieków i nie wiem kiedy woda z kranu staje sie
    ściekiem wymagającym odporowadzania do szamba.

  • 4. Data: 2011-06-22 05:16:23
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 21 Cze, 19:18, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Zastanawiam się nad optymalizacją wydatkow na szambo bo są zaskakująco
    > wysokie a i rachunek za podlewanie będzie myślę mniejszy. Zbiornik tak

    Jeżeli planujesz zbiornik na deszczówkę to proponuję wykorzystać ten
    sam zbiornik. W zbiorniku tym zrób takie rozwiązania jak do oczek
    wodnych - pompka napowietrzająca, lub pomka na wodę. Nawet lekkie
    ścieki będą zawierać różne związki organiczne i nieorganiczne
    powodując lekki smrodek. Odpowiednio dobrane natlenianie wody
    spowoduje mineralizację tych substancji i zanik zapachu. Podobne
    działanie ma woda opadowa - jest ona maksymalnie natleniona, mieszając
    się z ''lekkimi ściekami'' będzie powodować ich natlenianie. Zrób na
    odpowiedniej wysokości rozsączenie abyś nie musiał ciągle
    wypompowywać, np gdy niechcesz - jest odpowiednia wilgoć w ziemii.
    pozdr

  • 5. Data: 2011-06-22 07:36:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 21-06-2011 o 22:12:41 Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Plan zagospodarowania nie pozwala. Problem w tym, że nie potrafię
    > znaleźć definicji scieków i nie wiem kiedy woda z kranu staje sie
    > ściekiem wymagającym odporowadzania do szamba.
    Kup oczyszczalnię kompaktową np:Ekosan
    http://www.eko-san.pl/index.php?oczyszczalnie=biolog
    iczne-oczyszczalnie
    ja mam zbf-5c poziomą, wychodzi z niej czysta woda, mozna podlewać ogród.

    --
    Pozdr
    Janusz