  • 1. Data: 2010-12-09 10:25:47
    Temat: Malowanie gładzi. Z podkładem, czy od razu farba?
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Na starym tynku będzie zrobiona gładź gipsowa, i na to ma być farba Magnat.
    Jak radzicie? Malować najpierw podkładem, czy od razu farbą, bo słyszałem
    sprzeczne opinie?
    Ile odczekać od położenia gadzi do malowania? "Fahofcy" chcą malować zaraz
    po zrobieniu gładzi.
    Jacek
    PS
    ciekawostka z napisu na opakowaniu:
    Z jednej strony piszą, że farba daje grubą powłokę, a kawałek dalej podają
    wydajność 14 mkw z litra.
    Zakładając 50% wody w farbie uzyskamy max 35 mikrometrów. Jak to jest gruba
    warstwa, to ja jestem cysorz.

  • 2. Data: 2010-12-09 11:17:02
    Temat: Re: Malowanie gładzi. Z podkładem, czy od razu farba?
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Moi fachowcy podklad dawali wszedzie pod gladzie, pod farby (nawet
    myslalem ze beda dawali podklad pod podklad) podobno lepiej sie
    trzyma. Wydaje mi sie, ze mam sensownych fachowcow.
    Z ta wydajnoscia to ostroznie Magnateria moze ma wieksza wydajnosc niz
    tikurilla ale tam w zasadzie zgadzalo sie z tym co pisali na
    opakowaniu. Wychodzilo 10m2 z 1l.

    KADAR

  • 3. Data: 2010-12-09 12:18:50
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydajność 14 mkw z litra.
    > Zakładając 50% wody w farbie uzyskamy max 35 mikrometrów. Jak to jest

    Z podkładem bo po pierwsze chroni on gładź która może się przy malowaniu
    "zwijać", po drugie wszelkie błędy w wykonaniu gładzi wyjdą właśnie na
    podkładzie i wtedy należy je jeszcze naprawić, po trzecie podkład tochę
    "zaklei" gładź i nie będzie ona tak piła farby, po czawrte podkład zwiąże
    ewentualne pozostałe pyły. Podkład dają zazwyczaj ze zwykłej białej emulsji
    akrylowej zmieszanej z gruntem.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-12-12 16:21:01
    Od: "volv" <v...@p...onet.pl>

    Podkładem koniecznie, ja kiedys zrobilem bez podkladu i farba odchodziła
    taki mallymi kawałkami.

  • 5. Data: 2010-12-12 20:02:30
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 9 Gru, 11:25, "Jacek" <m...@g...pl> wrote:

    Polecam Sniezke Grunt - maluje tym wszystko jako podklad -> super
    farba :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.