  • 1. Data: 2015-08-11 15:56:55
    Temat: Malowanie tapet
    Od: "madkiw" <m...@g...com.nospam>

    Witam
    Chciałbym trochę odświeżyć kuchnię, mam tam zwykłą tapetę białą papierową z
    wytłoczeniami. Chciałem to pomalować, ale tak się zastanawiam, biorąc pod
    uwagę że to kuchnia, to pewnie te tapeta sobie wchłonęły trochę tłuszczu
    itd.
    Czyścić to jakoś, czymś gruntować, czy po prostu pomalować, się nie
    przejmować ? Może ktoś przy okazji poleci jakąś farbę, zwykła biel.
    Moja wiedza remontowa jest mizerna, stąd pytanie :)

    Pozdrawiam Maciek

  • 2. Data: 2015-08-11 20:26:53
    Temat: Re: Malowanie tapet
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-08-11 o 15:56, madkiw pisze:
> [...]
    > przejmować ? Może ktoś przy okazji poleci jakąś farbę, zwykła biel.
    > Moja wiedza remontowa jest mizerna, stąd pytanie :)

    Kup litr farby i zrób próbę. Skąd mamy wiedzieć w jakim stanie jest
    tapeta? "Wchłonęła trochę tłuszczu" dla każdego znaczy co innego.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-08-12 14:20:05
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > przejmować ? Może ktoś przy okazji poleci jakąś farbę, zwykła biel.
    > Moja wiedza remontowa jest mizerna, stąd pytanie :)

    Na pewno nie wchłonęła więcej tłuszczu niż tradycyjnie malowana ściana.
    Czyli... maluj spokojnie czym tam chcesz.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 4. Data: 2015-08-12 14:36:00
    Od: Olo <j...@w...pl>

> [...]
    > przejmować ? Może ktoś przy okazji poleci jakąś farbę, zwykła biel.
    > Moja wiedza remontowa jest mizerna, stąd pytanie :)

    Jak możesz to daruj sobie, też tak kiedyś zrobiłem w pokoju. Aby
    wyglądało to ładnie trzeba było kilkukrotnie pomalować farbą aby pokryło
    wszystkie rowki i przetłoczenia. Niestety w moim wypadku było to
    zupełnie nieopłacalne ekonomicznie. Ponieważ tapeta "pije" farbę o wiele
    więcej niż ściana, trzeba było wszystko malować kilkukrotnie. Dopiero po
    dwóch czy trzech warstwach w końcu efekt był w miarę zadowalający.
    Od tej pory zero takich pomysłów, taniej wychodzi kupić tapetę i ją
    położyć, niż kupić farbę i malować starą tapetę kilka razy. Do tego w
    100% nie będziesz zadowolony bo np. w trakcie malowania pod wpływem wody
    z farby, na tapecie zrobią się bąble lub kawałek odlepi się od ściany,
    tym bardziej w kuchni, gdzie trafisz na miejsce, na które wcześniej
    prysnął olej lub coś podobnego, będzie to wyłaziło na wierzch.

    Grześ

  • 5. Data: 2015-08-13 14:07:02
    Od: "madkiw" <m...@g...com.nospam>

[...]

    O dzięki, to jest rzeczowa, konkretna odpowiedź :)
    Pozdrawiam Maciek