  • 1. Data: 2013-11-12 18:55:24
    Temat: Mam pytanie o fasolę w ogrodzie
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Mamy jesień, do wiosennych wysiewów czas... i dlatego
    chcę Was podpytać o Wasze doświadczenia o fasolę w ogrodzie.
    Dotychczas siałem tylko różne szparagowe, ale ponieważ jestem
    zwolennikiem raczej takich do zebrania na "suche ziarno" to
    pytam - jaki rodzaj jest najpraktyczniejszy (w sensie kłopotliwości
    uprawy, podatności na zżeranie przez robactwo czy inne choroby).

    Chodzi mi o to czy rozpatrywać fasolę wielką, typu Jaś czy raczej
    taką średnią w wielkości?
    Chciałbym z wiosną obsiać względnie dużą powierzchnię, żeby
    uzyskać dużo ziarna i obsuszyć na zimę ale obawiam się, żeby
    nie mieć sytuacji takiej, że bez wielu oprysków, to wszystko
    zmarnieje od jakichś grzybów, albo wszystkie strączki będą
    pogryzione przez robale w środku.

    Lubimy w domu różne dania z fasoli więc może wreszcie zamiast
    stale kupować na targu to czas na swoją z ogródka?

  • 2. Data: 2013-11-15 22:38:51
    Temat: Re: Mam pytanie o fasolę w ogrodzie
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    W dniu 2013-11-12 18:55, michalek pisze:
    > doświadczenia z fasolę na "suche ziarno"
    Jasiek nie jest atakowany przez szkodniki. Drobna fasola na suche ziarno
    tak.
    dziadek2

  • 3. Data: 2013-11-24 16:17:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 22:38:51 +0100, dziadek2 napisał(a):

    > Jasiek nie jest atakowany przez szkodniki. Drobna fasola na suche ziarno
    > tak.

    Moja drobna nie - ale ja sieję _pnące_ fasole szparagowe i z nich mam potem
    także ziarno, po prostu sieję dużo i nie zbieram wszystkiego na zielono, bo
    nie da rady - bez żadnego oprysku i problemu dojrzałe strąki wiszą na
    witkach póki się da, aż całkiem wyschną. Zbieram w okresie suchej jesiennej
    pogody, kiedy strąki już są trzeszczące, jeśli trzeba dosuszam rozrzucone
    na zadaszonym tarasie, a wyłuskuję nasionka zimą, jak mam czas.
    --
    XL

  • 4. Data: 2013-11-26 08:03:23
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    W dniu 2013-11-24 16:17, Ikselka pisze:

> [...]
    > pogody, kiedy strąki już są trzeszczące, jeśli trzeba dosuszam rozrzucone
    > na zadaszonym tarasie, a wyłuskuję nasionka zimą, jak mam czas.

    Witaj Ikselko
    :)
    Jakkolwiek nie zawsze się zgadzamy to bardzo cieszę się z tego,że się
    nie obraziłaś na grupę tak jak to jakis czas temu obwieściłaś na grupie.
    :)
    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

  • 5. Data: 2013-11-26 15:32:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Nov 2013 08:03:23 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
    > Jakkolwiek nie zawsze się zgadzamy to bardzo cieszę się z tego,że się
    > nie obraziłaś na grupę tak jak to jakis czas temu obwieściłaś na grupie.

    OBRAZIŁAM? - chyba coś pokręciłeś, nie użyłam takiego słowa :-)
    Ale też się cieszę, że się cieszysz :-)
    --
    XL