  • 1. Data: 2009-02-20 18:46:48
    Temat: MłotoWiertarka Bosch GBH 2-24 DFR - awaria pompki
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    To chyba najodpowiedzniejsza grupa bo tu się używa takich narzędzi.
    Moja wiertarka z 2000 roku zaczęła odmawiać posłuszeństwa. Na wstępie
    powiem, że nie jest nadmiernie wyeksploatowana bo uzywam jej od nowości
    raczej do celów hobbystycznych. Problem dotyczy pompki udaru. Nie próbowałem
    jej jeszcze rozbierać ale mam przeczucie, ze tam są jakieś elementy
    uszczelniające tłok jak na pompkę przystało.

    Pytanie mam następujące. Zakładając wariant optymistyczny - wytarły się lub
    sparciały te elementy uszczelniające - da się je gdzieś kupić?

    W przeciwnym wypadku nie ma sensu rozbierać bo wymiana całego modułu jest
    zapewne nieopłacalna.

    PC

  • 2. Data: 2009-02-23 08:35:11
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    PC wrote:
> [...]
    > jej jeszcze rozbierać ale mam przeczucie, ze tam są jakieś elementy
    > uszczelniające tłok jak na pompkę przystało.

    Pytanie, czy to Bosch czy podrobka..

    > Pytanie mam następujące. Zakładając wariant optymistyczny - wytarły się lub
    > sparciały te elementy uszczelniające - da się je gdzieś kupić?

    Oczywiscie, na stronie boscha masz katalog czesci, mozesz kupic nawet
    wysylkowo i sam wymienic.

    > W przeciwnym wypadku nie ma sensu rozbierać bo wymiana całego modułu jest
    > zapewne nieopłacalna.

    Nie spotkalem sie z tym aby GBH 2-24 stracil udar, predzej padala tuleja
    sds. Ale jezeli to faktycznie tylko uszczelniacze tloka, to koszt
    (czesci) bedzie symboliczny.
    S.

  • 3. Data: 2009-02-23 19:53:16
    Od: "PB" <w...@i...pl>

    >Pytanie, czy to Bosch czy podrobka..

    To jest właśnie sedno. Jakiś czas temu kupiłem okazyjnie GBH 2-24 DSR. A że
    ciężko zacząłem nią pracować - po 2 tygodniach zużyły się szczotki. Gdy po
    wymianie i następnych dwóch tygodniach przestała pracować - serwis
    stwierdził jednoznacznie, że to chińska podróba i nie warto nic z tym robić.
    Wyglądała jak oryginał....
    Kupiłem oryginał - pracuję nią kilka miesięcy i żadnych kłopotów...