  • 1. Data: 2013-04-01 18:50:12
    Temat: Moc kominka; DGP
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam ponownie

    Widzę, że wybaczacie głupie pytania i chętnie doradzacie/komentujecie, więc
    rzucam Wam na pożarcie treść poniżej :-)

    Rzućcie, proszę, okiem na schemat pomieszczeń i metraże:
    http://oi48.tinypic.com/20ruy3s.jpg

    (Segment w szeregu, stan "developerski")

    Przy czerwonej strzałce przewiduje się kominek...
    W części kuchennej jest podłogówka. Przy wyjściu na ogród jest grzejnik
    korytkowy/kanałowy.
    Drugi grzejnik jest pod oknem w "pomieszczeniu" 5. (2, 5, 6, 7 i kuchnia są
    jedną przestrzenią).

    Kominek ogrzewał będzie więc przede wszystkim 6 i 7.
    Odradzono mi jakiekolwiek kombinacje z ciągnięciem DGP (przy podciągu
    biegnącym w osi ściany dzielącej 4 i 5) do części 5, bo kominek powinien dać
    wystarczający efekt również w części 5.... I chyba posłucham tej sugestii,
    choć chętnie poznam Wasze zdanie.

    Natomiast kanał DGP chciałbym pociągnąć do pomieszczenia 04 na I piętrze.
    Liczę na to, że nie będzie z tym problemów, mimo gotowych ścian i sufitów?
    Chciałbym pokombinować również z pociągnięciem kanału do pomieszczenia 05 na
    piętrze. Garderoba (02) będzie chyba zupełnie nieogrzewana - warto
    przeciągnąć przez nią jakiś kanał z kominka do łazienki?
    Pomieszczenie nad garażem niestety raczej zbyt daleko - odpada jego
    dogrzewanie z kominka :/

    Jak wspomniałem: stan developerski. Poszaleć się nie da, bez narażania się
    na dodatkowe koszty, czego zdecydowanie chcę uniknąć (vide wątek dot.
    podłogówki).
    Wiedza moja nikła. Oczywiście bez wizyty fachowca, który to i owo oceni i
    wyceni się nie obejdzie, ale dobrze poznać różne zdania - zwykle każdy
    dorzuci swoje "trzy grosze", które nawet jeśli nie pozwolą uniknąć poważnych
    błędów, to z pewnością umożliwią zadanie odpowiedniego pytania wspomnianemu
    fachowcowi ;-)

    Jak widzicie możliwość rozprowadzenia ciepła do innych pomieszczeń w
    układzie jak na obrazku? (raczej wykluczam obieg wymuszony - rozpatrujemy
    tylko grawitacyjny).

    I jaką wg Was moc powinien mieć kominek? Łącznie byłoby powierzchni rzędu
    chyba ~60-80 mkw...

    I ostatnie naiwne pytanie: znacie DOBRYCH FACHOWCÓW z Wrocławia i okolic,
    trudniących się projektem i montażem kominków? Najlepiej takich niezbyt
    drenujących kieszenie..... ;-)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2013-04-02 11:12:51
    Temat: Re: Moc kominka; DGP
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 01.04.2013 18:50, Robert wrote:
    > Witam ponownie

    U nie kominek 10kW ogrzewa caly parter i korytarz na gorze.
    Bez zadnych DGP. Powierzchnia parteru to 90 m2.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2013-04-02 16:51:55
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Marek" napisał:
    > U nie kominek 10kW ogrzewa caly parter i korytarz na gorze.
    > Bez zadnych DGP. Powierzchnia parteru to 90 m2.

    A jaki konkretnie model wkładu masz?

    Na co przede wszystkim zwrócić uwagę wybierając wkład?
    Czy w cenie np. do 3.5 tys. zł da się znaleźć coś przyzwoitego?

  • 4. Data: 2013-04-03 10:56:36
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 02.04.2013 16:51, Robert wrote:

    > A jaki konkretnie model wkładu masz?
    >
    > Na co przede wszystkim zwrócić uwagę wybierając wkład?
    > Czy w cenie np. do 3.5 tys. zł da się znaleźć coś przyzwoitego?

    Moim zdaniem absolutnie konieczne jest obieranie powietrza z zewnatrz.
    Wewnetrzny wklad szamotowy tez sie przydaje - kominek dluzej oddaje
    cieplo i nie nagrzewa sie nagle do wysokiej temperatury.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2013-04-03 17:56:21
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Marek" napisał:
    > Moim zdaniem absolutnie konieczne jest obieranie powietrza z zewnatrz.
    > Wewnetrzny wklad szamotowy tez sie przydaje - kominek dluzej oddaje cieplo
    > i nie nagrzewa sie nagle do wysokiej temperatury.

    W budynku jest przygotowane "dostarczanie" powietrza z zewnątrz.

    Co do szamotu: jaką "trwałość" ma zwykle szamot?
    Po ilu latach wymaga najczęściej wymiany?

    Pozdrawiam
    Robert