  • 1. Data: 2009-05-29 01:16:08
    Temat: Mocowanie balustrady na tarasie
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam

    Zastanawiam sie nad tym jak najlepiej zlecić wykonanie mocowania na
    tarasie. Co fachowiec to inny pomysł i każdy namawia do swojego.

    Chodzi o wykonanie mocowania balustrady na tarasie pod którym jest
    pomieszczenie mieszkalne.

    W poniższym linku rysunki, które wiele wyjaśnią.

    http://www.mwds.pl/dom/balustrada_taras.jpg

    Rozwiązanie najprostsze to montaż od góry. Nawiercone szpilki aż do
    płyty balkonu.
    Wada jest to, ze dziurawimy warstwę izolacji co może spowodować przecieki.

    Opcja druga to montaż od czoła płyty. Tu izolacja jest nienaruszona ale
    za to kompletnie nie wiem jak poradzić sobie z tematem listwy okapowej,
    która będzie tuz pod płytkami... Musi być dzielona co kawałek w
    miejscach mocowania. Tak więc przy mocowaniach może podciekać pod spód.

    Kolejna wątpliwość to jak wykończyć czoło balkonu.

    Przy opcji pierwszej robiąc izolacje i wylewkę na balkonie dojeżdżam
    wszystkimi warstwami do samej krawędzi a od czoła kleje styro i kładę tynk.

    Jak to zrobić w opcji montażu od czoła. Pod mocowaniem nie może być
    styropianu. Więc może zrobić tak jak na rysunku na samym dole. Czyli
    warstwy izolacji kończę kilka cm przed płytą a wylewkę dociskową leje od
    do samej krawędzi tym samym zamykając czoło balkonu. To chyba spowoduje
    mostki termiczne...

    Na którą opcję się zdecydować.
    Kiedy doradzacie robić mocowania? Przed robieniem izolacji balkonu i
    elewacji czy może już po wszystkim?

  • 2. Data: 2009-05-29 06:51:58
    Temat: Re: Mocowanie balustrady na tarasie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie tuz pod płytkami... Musi być dzielona co kawałek w miejscach
    > mocowania. Tak więc przy mocowaniach może podciekać pod spód.

    Listwa okapowa to pewnie 3-4 cm
    U mnie mocowalismy od czoła i mocowania zrobilismy tak ze były poza listwa
    okapowa. Miedzy mocowaniami a listwa jest jeszcze 1cm miejsca. Kwestia
    dorobienia odpowiednich mocowań

> [...]
    > warstwy izolacji kończę kilka cm przed płytą a wylewkę dociskową leje od
    > do samej krawędzi tym samym zamykając czoło balkonu. To chyba spowoduje

    To żadne mostki termioczne. Taki uchwyt to kilka cm kwadratowych

    > Na którą opcję się zdecydować.
    > Kiedy doradzacie robić mocowania? Przed robieniem izolacji balkonu i
    > elewacji czy może już po wszystkim?
    Zamontuj przed robieniem elewacji a po izolacji i ew.kafelkowaniu.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-05-29 07:39:23
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    RudeBoy pisze:

    > Chodzi o wykonanie mocowania balustrady na tarasie pod którym jest
    > pomieszczenie mieszkalne.

    Ze swojej strony polecę jedno, bez względu na to jak będzie wykonywany
    montaż. Otóż osadź mocowania przy użyciu żywicy do chemicznego
    kotwienia. Rozumiem że szpilki będą albo gwintowane, albo wykonane z
    pręta żebrowanego. Użycie żywicy daje Ci następujące korzyści:

    * możesz kotwić mocowanie blisko krawędzi, nie narażając się na odprysk
    jak ma to miejsce przy kotwach rozporowych; nie ma bowiem naprężeń
    * żywica szczelnie wypełnia otwór, eliminując ryzyko przecieków; tak
    więc nawet przedziurawienie hydroizolacji nieść będzie za sobą minimalne
    ryzyko przecieków

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-05-29 08:09:17
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Sebcio napisał:

> [...]
    > * żywica szczelnie wypełnia otwór, eliminując ryzyko przecieków; tak
    > więc nawet przedziurawienie hydroizolacji nieść będzie za sobą minimalne

    Aleś mnie ubiegł :) to samo miałem napisać, dobry kit do tego robi np. Sika.

    pzdr.
    rafał

  • 5. Data: 2009-05-29 09:27:21
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    rrr. pisze:

    > Aleś mnie ubiegł :) to samo miałem napisać, dobry kit do tego robi np.
    > Sika.

    O widzicie to jest świetna opcja...

    Czyli zwykły pręt kotwiony chemicznie siakąś żywicą.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 6. Data: 2009-05-29 09:59:15
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    RudeBoy pisze:

    > Czyli zwykły pręt kotwiony chemicznie siakąś żywicą.

    Znajdziesz w każdym markecie budowlanym pod hasłem "kotwa chemiczna".
    Produkuje to Pattex, Fischer i masa innych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 7. Data: 2009-05-29 10:07:59
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Sebcio pisze:

    > Znajdziesz w każdym markecie budowlanym pod hasłem "kotwa
    > chemiczna". Produkuje to Pattex, Fischer i masa innych.

    No właśnie nie wiem czy "kotwa chemiczna" to dobre hasło do poszukiwania
    tego. Bo ile razy o coś takiego pytałem to mi dawali te ampułkowe kotwy.
    Jakby ktoś kojarzył konkretny produkt, który mnie nie zniszczy
    finansowo. Ok 10 mocowań muszę zrobić.

    pozdrawiam
    gk

  • 8. Data: 2009-05-29 10:17:51
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    kris pisze:

    > Zamontuj przed robieniem elewacji a po izolacji i ew.kafelkowaniu.

    Nie no.. kafle to bede kladl na samym koncu chyba.. Jak juz bedzie
    elewacja gotowa. Musze przeciez hydroizolacje (folia w plynie) wywinac
    na elewacje.

    pozdrawiam
    gk

  • 9. Data: 2009-05-29 10:27:29
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nie no.. kafle to bede kladl na samym koncu chyba.. Jak juz bedzie
    > elewacja gotowa. Musze przeciez hydroizolacje (folia w plynie) wywinac na
    > elewacje.

    I bedziesz docinał kafle w miejscu słupków od balustrady? A jak za kilka lat
    zechcesz zmienic balustrade to kafle beda tam podocinane.
    Ja uwazam że balustrada powinna być mocowana na samym końcu- ew przed
    elewacją ale już po kaflach.
    Przemyśl jednak mocowanie balustrady od czoła tarasu.
    A odnośnie hydroizolacji to po położeniu kafli uszczelnisz dobrze połączenie
    elewacji z kaflami i bedzie ok. Tak myśle
    No i spadek tarasu w kierunku od elewacji zrób porządny

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-05-29 10:51:22
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message
> [...]

    Jaka gruba jest wylewka dociskowa? U mnie miała na końcu z 10cm i wiercili
    ją na 7cm po czym wklejali kotwy na klej do betonu. Trzyma super. Klej do
    betonu po 15 minutach jest już twardy.