  • 1. Data: 2022-02-14 11:35:39
    Temat: Na powietrzną pompę ciepła będzie można dostać do 7 tys. zł dotacji, a na gruntową -- 21 tys. zł.
    Od: a a <m...@g...com>

    Na powietrzną pompę ciepła będzie można dostać do 7 tys. zł dotacji, a na gruntową --
    21 tys. zł.

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/program-mo
    je-cieplo-nawet-21-tys-zl-doplaty-kto-moze-ja-dostac
    /g5kphfc

  • 2. Data: 2022-02-14 13:47:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.02.2022 11:35, a a wrote:
> [...]
    -- 21 tys. zł.

    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/program-mo
    je-cieplo-nawet-21-tys-zl-doplaty-kto-moze-ja-dostac

    Już widzę jak ci wszyscy ludzie co wyrzucają śmieciucha i zmieniają na
    PC dostaną tę dotację dla budynków mających 10-15 lat i starszych oraz
    tyle samo cm styropianu. Po drugiej stronie są domy ~5 lat i nowsze
    które zapewne spełniają normę ale albo tam już mają PC albo
    zainwestowali w piec gazowy czy na pelet.

    'Chociaż zapowiedzi brzmią optymistycznie, zdobycie dotacji z programu
    "Moje ciepło" nie będzie łatwe, trzeba bowiem spełnić szereg warunków,
    wśród których jednym z najważniejszych są parametry domu świadczące o
    jego energooszczędności. A normy do spełnienia są wyśrubowane.

    Zgodnie z nimi, na dopłaty z programu mogą liczyć tylko budynki, których
    współczynnik Ep (roczne zapotrzebowanie budynku na nieodnawialną energię
    pierwotną) nie jest wyższy niż 63 kWh/mkw. na rok, a w kolejnych latach
    ma być jeszcze niższy, na poziomie maksymalnie 55 kWh/mkw. na rok.'

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2022-02-14 15:54:06
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 14 February 2022 at 13:47:40 UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > pierwotną) nie jest wyższy niż 63 kWh/mkw. na rok, a w kolejnych latach
    > ma być jeszcze niższy, na poziomie maksymalnie 55 kWh/mkw. na rok.'

    --63 kWh/mkw. na rok
    to jest 63.000 Wh/m2 / 365 = 172,6 Wh/m2 na dzień
    /24 godziny = 7,19 Wh na godzinę, na cały rok

    To odliczając sezon niegrzewczy

    7,19Wh x 2 lub x 3 daje 14,38 Wh na godzine na 1m2
    albo 21,57 Wh/h/m2

    Czyli odwracając, gdy dom 100 m2

    grzanie całego domu grzejnikiem 1500W to jest abstrakcja

    abstrakcją też jest grzanie grzejnikiem 2000W

    Może termos ze steropianu spelnia ten warunek albo igloo na biegunie.

    Ale grzejnikiem 2000W to grzeje się jeden pokój zimą a nie 100 m2

    Trzeba ministra wziąć na spytki, gdzie taki ocieplony dom stoi, niech pokaże

  • 4. Data: 2022-02-14 19:46:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 15:54, a a pisze:
> [...]
    >
    > Ale grzejnikiem 2000W to grzeje się jeden pokój zimą a nie 100 m2
    >
    > Trzeba ministra wziąć na spytki, gdzie taki ocieplony dom stoi, niech pokaże

    Ciemny jesteś jak... mniejsza z tym.
    Mój mały dom w ciągu ostatnich dwóch lat (dokładnie 715 dni) zużył 2595
    kWh na ogrzewanie - to dane obliczone przez moją pompę ciepła.

    Wychodzi 3.76 kWh dziennie (średnio, licząc cały rok), czyli 156W gdyby
    grzanie było stale włączone.

    156W to średni pobór prądu przez moją pompę ciepła. Niech COP wynosi 3,
    niech ogrzewanie jest włączone przez pół roku na rok.

    Wychodzi 936W - tyle powinien mieć grzejnik elektryczny włączony non
    stop zimą, żeby ogrzać mój CAŁY DOM.

    A ty grzej jeden pokój grzejnikiem 2 kW...

    --
    MN

  • 5. Data: 2022-02-14 20:05:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 14 lutego 2022 o 19:46:36 UTC+1 Marcin N napisał(a):

> [...]
    > stop zimą, żeby ogrzać mój CAŁY DOM.
    >
    > A ty grzej jeden pokój grzejnikiem 2 kW...

    Nie zauważyłes ze gadasz z czym takim co jak dzwonisz do banku to słyszysz" jestem
    Adela twój wirtualny przewodnik ..... ".

  • 6. Data: 2022-02-14 20:15:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Nie zauważyłes ze gadasz z czym takim co jak dzwonisz do banku to słyszysz" jestem
    Adela twój wirtualny przewodnik ..... ".

    Automat nie wypisywałby takich głupot. Doszkoliłby się przeglądając
    choćby Wikipedię, czy coś...

    --
    MN

  • 7. Data: 2022-02-14 20:51:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.02.2022 o 20:15, Marcin N pisze:

    > Automat nie wypisywałby takich głupot. Doszkoliłby się przeglądając
    > choćby Wikipedię, czy coś...

    Sugerujesz, że zenuś jest jednak żywy?

    W sumie, może masz rację.

  • 8. Data: 2022-02-14 20:58:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 14 Feb 2022 13:47:38 +0100, Mateusz Bogusz

> [...]
    > pierwotną) nie jest wyższy niż 63 kWh/mkw. na rok, a w kolejnych latach
    > ma być jeszcze niższy, na poziomie maksymalnie 55 kWh/mkw. na rok.'

    Większość budynków robionych z myślą o WT2021 spełnia ten warunek.
    Mój kloc ma 50, a 66 z CWU.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2022-02-14 21:39:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.02.2022 20:58, Myjk wrote:
    > Większość budynków robionych z myślą o WT2021 spełnia ten warunek.

    WT2021 ustala Ep max = 70. Dalsza rodzina buduje się po drugiej stronie
    rzeki ode mnie i w projekcie mają PC powietrzną + WM + PV i Ep mają
    wyliczone na 67.

    > Mój kloc ma 50, a 66 z CWU.

    Na pewno nie mylisz zapotrzebowania cieplnego z wartością EP? Bo te
    wartości co podałeś brzmią mało prawdopodobnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2022-02-14 21:43:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 14 lutego 2022 o 20:15:18 UTC+1 Marcin N napisał(a):
    jestem Adela twój wirtualny przewodnik ..... ".
    > Automat nie wypisywałby takich głupot. Doszkoliłby się przeglądając
> [...]
    Bądź bardziej wyrozumiały do zero-jedynkowego. To się uczy. Ty się uczyłeś
    kilkadziesiąt lat do tego dysponujesz prawie niemożliwa do zdefiniowania intuicja.
    Czasami dobrze podpowiada. Na przykład w temacie z prowizorycznym dachem na szopie
    pociągnął to co napisałem i wykombinował że nie warto kupować tkaniny plandekowej
    skoro utylizuje się dużo reklam drukowanych na bardzo podobnej tkaninie.