  • 1. Data: 2016-11-12 10:51:46
    Temat: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Czy ktoś natknął się może na jakąś stronę z dobra syntezą najczęściej
    popełnianych błędów w budowie domu, z podziałem na jej kolejne etapy
    (fundamenty, ściany, itp.) oraz sposoby ich wykonania? Na co zwracać
    szczególną uwagę by nie dać się złapać na "będziesz pan zadowolony"
    wykonawcy, gdy dopiero na późniejszym etapie (wykańczania lub
    użytkowania) wyjdą złe decyzje.
    Sporo informacji jest porozrzucanych po.różnych forach ale jednej ,
    całościowej syntezy tych informacji nie znalazłem...

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-11-12 12:14:01
    Temat: Re: Najczęściej popełniane błędy...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 listopada 2016 10:51:49 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > Sporo informacji jest porozrzucanych po.różnych forach ale jednej ,
    > całościowej syntezy tych informacji nie znalazłem...

    Regularnie robić foty i chociażby tu na grupę wrzucać.
    Kiki wrócił to skomentuje?

  • 3. Data: 2016-11-12 13:00:31
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 12.11.2016 o 10:51, Marek pisze:
> [...]
    > użytkowania) wyjdą złe decyzje. Sporo informacji jest porozrzucanych
    > po.różnych forach ale jednej , całościowej syntezy tych informacji nie

    Na początku lat osiemdziesiątych było wydane kompendium opinii
    niemieckich rzeczoznawców budowlanych pod tytułem "Słabe miejsca w
    budynkach". 5 tomów.
    Od tamtych czasów zmieniły się materiały i chemia ale zasady fizyki nie.
    Dużo rysunków i zaleceń czego unikać lub jak problem ominąć.
    Polecam
    (http://archiwum.allegro.pl/oferta/slabe-miejsca-w-b
    udynkach-t-1-5-komplet-schild-i4452856940.html)
    --
    M.

  • 4. Data: 2016-11-12 13:02:08
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Sporo informacji jest porozrzucanych po.różnych forach ale jednej ,
    > całościowej syntezy tych informacji nie znalazłem...

    Taka synteza to w praktyce elaborat na wiele tomów bo zrobić źle mniej lub bardziej
    dokuczliwie mozna wszystko. Od nierównego układania cegieł po wymyslenie sobie
    ścianki gk między sypialnią a pokojem teściowej.

    Więc w praktyce zostaje ci albo kupić gotowe od dewelopera i potem niedoróbki
    reklamować, albo sie doktoryzować i zrobić samemu albo coś pomiędzy.

  • 5. Data: 2016-11-12 14:15:57
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 12.11.2016 10:51, Marek wrote:
> [...]
    > użytkowania) wyjdą złe decyzje. Sporo informacji jest porozrzucanych
    > po.różnych forach ale jednej , całościowej syntezy tych informacji nie

    Zatrudnij kogoś z nas to dopilnujemy :-)
    Widzisz, mamy tu kilku aktualnie budujących i jakie głupoty robią.
    Aktualnie budują tu chłopaki i poczytaj wcześniejsze posty.

  • 6. Data: 2016-11-12 14:19:11
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 12.11.2016 12:14, Kris wrote:

    > Regularnie robić foty i chociażby tu na grupę wrzucać.
    > Kiki wrócił to skomentuje?

    Mnie się nie chciało pisać po prosyu, czytać czytałem od czasu do czasu :-)
    Ale jak widzisz oni są wszyscy mądrzejsi :-) Wietrzą mur i izolację od
    spodu i setki innych rzeczy.

    Jak czasem komuś zwracałem uwagę to się pluł zaraz, że się wpierdalam
    :-) Kaszubi lokalni tacy są. Nie przemówisz im do rozumu.

  • 7. Data: 2016-11-12 18:09:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 12 Nov 2016 14:19:11 +0100, KIKI <n...@e...il> wrote:
> [...]
    wpierdalam
    > :-) Kaszubi lokalni tacy są. Nie przemówisz im do rozumu.

    A co sądzisz o W. Rudolfie.(naczelny muratora i.Ładnego domu). Przez
    kilka.lat Podolska robiła z nim programy, głównie dotyczyły budowy
    domów energooszczędnych. Miał mocno niepopularne (wśród
    fachowców-wykonawców) zasady budowy, np. izolacja posadzki od gruntu
    50cm styro a nie 10-15 jak się kładzie. Głównie opowiadał o tej
    swojej nierównej walce z wykonawcami, którzy przyzwyczajeni do
    oklepanego wylonastwa robią ciągle tak samo (czyt. źle).

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-11-12 19:19:47
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    No właśnie, Kiki pisywał o niektórych bojach.I tyle, że se popisał.
    Jakieś 10 lat temu pisywał tutaj "normalny kierownik" - czy coś podobnego.Napisał 10
    najczęstszych błędów na budowach.
    Pamiętam że na początku listy było za niskie posadowienie budynku.Po prostu: nikt
    nie bierze pod uwagę faktu, że grunt po budowie się podniesie.Można nie, ale to
    kosztuje. Dodatkowo inwestorzy są zaskoczeni faktem, że woda nie chce płynąć pod
    górę i przeważnie płynie pod drzwi.
    O zależności kształtu dachu na spadanie śniegu tak tylko wspominam.
    Ale temat ciekawy.
    pozdro. Abomito

  • 9. Data: 2016-11-12 20:14:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 listopada 2016 19:19:48 UTC+1 użytkownik abomito napisał:
> [...]
    > górę i przeważnie płynie pod drzwi.
    > O zależności kształtu dachu na spadanie śniegu tak tylko wspominam.

    Pamiętam gościa, bardzo rozsądnie pisał.
    Ale to chyba 2009 rok byli czy jakoś tak.

  • 10. Data: 2016-11-12 22:24:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-12 o 19:19, abomito pisze:
> [...]
    > kosztuje. Dodatkowo inwestorzy są zaskoczeni faktem, że woda nie chce płynąć pod

    Zadziwiające.
    Na moim osiedlu powstało w ciągu roku około 10 domów. ŻADEN nie jest za
    nisko, za to te, które "w razie czego" podnieśli sobie o bloczek czy dwa
    - teraz mają kłopoty ze zbyt stromymi podjazdami do garażu.

    Także ostrożnie z tym podnoszeniem.

    --
    MN