  • 1. Data: 2013-04-06 10:55:25
    Temat: Naprawa bramy garażowej segmentowej
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Witam
    Mam bramę garażową segmentową.
    Kilka tygodni temu spadła mi jedna linka od sprężyny.
    "Naprawiłem"
    Tydzień później linka spadła mi z drugiej strony.
    A że akurat zima przyszła więc chciałem poczekać na dodatnie temperatury.
    No i spadły obie. I teraz cholernie ciężko ją podnosić.
    Jak dobrze założyć te linki przez jedną osobę?
    Jest na to jakiś sposób? Czy lepiej wołać Fuchowca?

    Przez linke mam na myśli takie coś przypięte do dolnej krawędzi drzwi i sprężyny aby
    lekko chodziła brama.

  • 2. Data: 2013-04-06 12:35:20
    Temat: Re: Naprawa bramy garażowej segmentowej
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Nie wiem jaką masz konstrukcję bramy, ale w przypadku bramy ze zwijaną
    sprężyną istotne jest dobranie jej wstępnego napięcia tak, aby
    równoważyła (cześciowo-całkowicie, to też zależy) ciężar skrzydła.
    Pytałem o to gościa montującego moją bramę - to jest parametr (w sensie
    ilość obrotów napięcia wstępnego) dostarczany do każdej projektowanej
    bramy. Zależy pewnie od masy skrzydła, wysokości, ilość i wielkość
    sprężyn też jest dobierana.

    Nie znam się na tym - nigdy nie zakładałem, jedynie podpytywałem
    montera, ale wychodzi mi, że straciłeś właśnie to napięcie wstępne. Może
    poproś kogokolwiek handlującego Twoim typem, aby określił to napięcie,
    a jak nie boisz się eksperymentować - nawiń trochę zanim zaczepisz linkę
    i sprawdź, będzie lepiej - to dowiń jeszcze trochę i dojdziesz do
    dobrego efektu.

    To tak na szybko bez znajomości Twojego rozwiązania.

    Irek.N.
    ps. Strasznie, ale to strasznie uważaj przy tym napinaniu, najlepiej
    kogoś do pomocy i zrób jakąś blokadę - takie odbicie sprężyny może być
    niebezpieczne.

  • 3. Data: 2013-04-08 08:03:10
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
> [...]
    >Nie znam się na tym - nigdy nie zakładałem, jedynie podpytywałem montera,
    >ale wychodzi mi, że straciłeś właśnie to napięcie wstępne.

    U mnie w bramie Wiśniowski ta sprężyna w fabryce jest odpowiednio ( w
    zależności od przeznaczenia do jakiej bramy) naprężana czyli zwijana i po
    odpowiednim naprężeniu jest przemalowana wzdłuż żółtym paskiem farby. To po
    to aby przy montażu lub w razie konieczności rozwinięcia sprężyny, ponowne
    jej skręcenie było ułatwonie. Powinna byś skręcana do momentu aż przy
    zamkniętej bramie żółta linia na sprężynie znów będzie cała widoczna. Z tym
    że jest to zadanie dla kogoś z siłą w rękach i rozumem w głowie jeśli nie
    chce stracić kilku palców. Ja to robiłem bo przy montaży napędu z pewnych
    przyczyn musiałem na chwilę zwolnić obie sprężyny, to pomagałem sobie dwoma
    stalowymi prętami które wsuwać należy w odpowiednie otwory w cylindre na
    końcu sprężyny. Jednym się kręci, drugim blokuje, i tak na zmianę. Nie było
    lekko samemu ale dałem radę.

    Marek

  • 4. Data: 2013-04-08 11:36:36
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    A no widzisz, pomysłowe. Niemcy nie malują (przynajmniej ja nie mam
    pomalowanych).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2013-04-15 23:02:19
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Irek N. pisze:
    > A no widzisz, pomysłowe. Niemcy nie malują (przynajmniej ja nie mam
    > pomalowanych).

    Odszczekuję.
    Dzisiaj specjalnie na to popatrzyłem - są kropeczki :)

    Irek.N.