  • 1. Data: 2011-04-28 07:38:19
    Temat: Nima pszczół ;-((((
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Tak sobie chodzę po ogródku i widzę, że jakoś mało pszczół, os, bzy i
    inszego owadztwa małokalibrowego. Wszystko prawie kwitnie, pogoda znośna, a
    owadów brak;-( Pamiętam, że kiedyś to strach było przejść obok kwitnącej
    wiśni, bo drzewo dosłownie "pracowało". Teraz cisza jak na egzaminie ustnym
    mojego syna, ledwie parę pszczółek uwija się w tym kwietnym interesie.
    Smutno jakoś...

    Czy też tak macie, czy tylko u mnie pszczeli armagedon?

    zdroofka Johnny

  • 2. Data: 2011-04-28 17:10:40
    Temat: Re: Nima pszczół ;-((((
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czy też tak macie, czy tylko u mnie pszczeli armagedon?

    Hejka. Też tak mam, niestety. Pszczół miodnych, jak na lekarstwo. Nie ma
    wyjścia i trzeba będzie pomysleć o rurkach dla pszczół murarek.
    Pozdrawiam ginąco Ja...cki

  • 3. Data: 2011-04-28 19:53:01
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    http://rolnicy.com/owoce-i-warzywa/chile:-brak-pszcz
    ol-zagraza-gospodarce-15-04-11.html
    http://www.miesiecznik-pszczelarstwo.pl/phpbb/viewto
    pic.php?t=1785

    Od kilku lat jest co raz mniej.
    Był o tym kiedyś program na NG lub Discovery.

    Znajomy w Kanadzie miał kilka tyś uli i zatrudniał około 50osób... rok temu
    musiał zwinąć inters.
    Inters którym zajmowała się jego rodzina od pokoleń.

    --
    ---
    uciu

  • 4. Data: 2011-04-28 19:55:15
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    http://dziecisawazne.pl/pestycydy-zabijaja-pszczoly/

  • 5. Data: 2011-04-28 19:55:20
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    to jeszcze jest ciekawe:
    http://www.polskieradio.pl/9/29/Artykul/335642,Gina-
    pszczoly-moga-zginac-ludzie

    --
    ---
    uciu

  • 6. Data: 2011-04-28 19:59:29
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    i kolejny
    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/186299.html

    Kiedyś nie było szansz przejść u mnie bosą nogą po tym trawniku na wiosne:
    http://pictureposter.allbrand.nu/pictures/uttecht/bu
    dowa/082.jpg

    teraz chodze cały dzień bez obaw...:(

    --
    ---
    uciu

  • 7. Data: 2011-04-29 04:31:03
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    > Czy też tak macie, czy tylko u mnie pszczeli armagedon?

    Zaglądałem wczoraj
    Jest co wirować już, naniosły do uli po dobre 2-3 kg świeżego miodu a sądząc
    po tym jak wszystko naraz kwitnie w tydzień może być nawet do 5-7 kg na ul
    Dostawiłem ramek nawet i sądzę, że w tym roku będą wcześnie nastroje rojowe
    SJS

  • 8. Data: 2011-04-29 05:00:30
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    ol-zagraza-gospodarce-15-04-11.html
    pic.php?t=1785

    > http://dziecisawazne.pl/pestycydy-zabijaja-pszczoly/

    Także smog elektromagnetyczny - pszczoły gubią drogę.

  • 9. Data: 2011-04-29 07:51:18
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    > Także smog elektromagnetyczny - pszczoły gubią drogę.

    Najprawdopodobniej związki azotu powodują utratę pamięci pszczół
    SJS

  • 10. Data: 2011-04-29 19:49:00
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > interesie. Smutno jakoś...
    >
    > Czy też tak macie, czy tylko u mnie pszczeli armagedon?

    A u mnie tak słodko bzyczą (nie mylic z bzykaniem)

    Pozdrawiam pszczelarsko
    skryba