  • 1. Data: 2011-09-15 08:45:23
    Temat: Obliczenia cieplne
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    Szanowna Grupo
    Jest w trakcie budowy. Mam pytanie czy ktoś korzystał z was z usługi
    inżyniera w sprawie obliczeń związanych z ogrzewaniem/ociepleniem
    budynku.
    Rozmawiałem z takim człowiekiem cena 3000+ vat.

    Pytanie czy warto tyle wydawać czy walnąc 30 cm styropinu.

    Sławek

  • 2. Data: 2011-09-15 08:52:43
    Temat: Re: Obliczenia cieplne
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 15.09.2011 10:45, tall_30 wrote:
> [...]
    > budynku.
    > Rozmawiałem z takim człowiekiem cena 3000+ vat.
    >
    > Pytanie czy warto tyle wydawać czy walnąc 30 cm styropinu.

    Moze prosciej samemu policzyc?
    Haslo: OZC ...

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2011-09-15 08:55:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 10:45, tall_30 <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > budynku.
    > Rozmawiałem z takim człowiekiem cena 3000+ vat.
    >
    > Pytanie czy warto tyle wydawać czy walnąc 30 cm styropinu.

    Zrobie Ci to samo za 500 :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2011-09-15 09:19:07
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Skoro budujesz, to pewnie projekt jakis miałeś,
    z jakich materiałów budujesz?

    Moje zdanie jest takie, ze to wywalenie pieniędzy w błoto.

    osobiscie i tak dałem o kilka cm więcej styro niz w projekcie,
    a instalację dobrał do budynku instalator i wszystko działa wyśmienicie
    po co wywalac takie pieniądze?A moze to obiekt uzytecznosci publicznej i
    takie wymogi są?

  • 5. Data: 2011-09-15 09:25:32
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.09.2011 10:45, tall_30 pisze:
> [...]
    > budynku.
    > Rozmawiałem z takim człowiekiem cena 3000+ vat.
    >
    > Pytanie czy warto tyle wydawać czy walnąc 30 cm styropinu.

    a co za te 3000zł będziesz miał? bo jeżeli tylko świstek papieru, to
    będzie to strasznie drogi opał. Za tę kasę facet nie sprawi że będziesz
    miał cieplej w domu. Lepiej ją zainwestować w lepsze ocieplenie, albo
    przeznaczyć na opał do ogrzewania.

  • 6. Data: 2011-09-15 10:35:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie to strasznie drogi opał. Za tę kasę facet nie sprawi że będziesz
    > miał cieplej w domu. Lepiej ją zainwestować w lepsze ocieplenie, albo

    panowie, ocieplenie nie sprowadza sie do dodania kilku centymetrów styropianu. Wobec
    tego warto cos o stratach ciepła wiedzieć, poszukac samemu. Oczywiscie 3kzł to jakis
    kosmos, własciwie gdyby podał link do projektu wykonawczego budynku podstawowe
    zalecenia bysmy mu powiedzieli za darmo :-) A te musialyby wrócic do projektanta
    budynku aby ten je uwzglednił w projekcie.

    b.

  • 7. Data: 2011-09-15 10:41:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 11:19, "Amir" <d...@g...pl> wrote:

    > Moje zdanie jest takie, ze to wywalenie pieni dzy w b oto.
    >
    > osobiscie i tak da em o kilka cm wi cej styro niz w projekcie,

    Majac dokladne obliczenia cieplne mozesz zaoszczedzic mnostwo
    pieniedzy na instalacji CO (zwymiarowane kaloryfery lub wlasciwy
    rozstaw rurek w podlogowce, mniejszy wiec i tanszy piec/kociol).
    Dodatkowo majac juz projekt w OZC mozna latwo "balansowac" ociepleniem
    na scianach, w dachu, lepszymi oknami etc i widziec niemal w czasie
    rzeczywistym jak to wplywa na koszt eksploatacji domu.

    Pewnie ze mozna bez obliczen - wrzucic wszedzie 2 x za duze
    kaloryfery, piec 20kW i bedzie cieplo - tylko ze w tym wypadku nawet
    te 3k pln moze sie zwrocic bardzo szybko - inwestycja i eksploatacja
    tego domu bedzie znacznie drozsza :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-09-15 11:16:07
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    On 15 Wrz, 12:41, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > kaloryfery, piec 20kW i bedzie cieplo - tylko ze w tym wypadku nawet
    > te 3k pln moze sie zwrocic bardzo szybko - inwestycja i eksploatacja

    Troche się orientowałem i z tego co mi wiadomo to może sie okazać że
    woda będzie sie skrpalać pomiedzy styropianem a ściana.
    A dwa to jest różnica czy piec bedzie 100 kw czy 10 prawda?

  • 9. Data: 2011-09-15 11:30:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Wrz, 13:16, tall_30 <s...@g...com> wrote:

    > Troche się orientowałem i z tego co mi wiadomo  to może sie okazać że
    > woda będzie sie skrpalać pomiedzy styropianem a ściana.

    Nie ma takiej mozliwosci - tylko jezeli ocieplalbys od srodka lub
    zastosowal ocieplenie na zewnatrz rzedu .. 1cm? ;)

    > A dwa to jest różnica czy piec bedzie 100 kw czy 10 prawda?

    Jest :) I dlatego warto miec OZC swojego domu porzadnie zrobione. Ale
    3k to gosc przesadzil - autentycznie ja Ci to zrobie to samo za 500
    pln - to jakis dzien roboty wiec i tak stawka wysoka :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 10. Data: 2011-09-15 11:54:09
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Troche się orientowałem i z tego co mi wiadomo to może sie okazać że
    > woda będzie sie skrpalać pomiedzy styropianem a ściana.

    A niby jak ta wilgoć tam ma się dostać??

    > A dwa to jest różnica czy piec bedzie 100 kw czy 10 prawda?

    Jaki masz zaprojektowany kocioł - 100kW?? coś w projekcie musi być.