  • 1. Data: 2011-03-22 18:32:13
    Temat: Obowiązkowość nadproża w drzwiach
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Kupuje domek. Ekipa zrobiła wszedzie nadproża za wyjatkiem drzwi miedzy
    garażem a kotłownią.

    W tej chwili mam tam deskę (!) i na niej cegły:

    http://sebobialy.net/brak_nadproza.jpg
    (38k)

    Zaskakujące jest że cegły zostały "włożone" w obys belki ...

    Sąsiednie domy wykonane w/g tego samego projektu posiadają normalne lane
    nadproże.

    Pytanie: czy istnieją przepisy nakazujące wykonania takiego nadproża?
    Czy projekt uwględnia takie elementy czy też uważane jest to za tak
    oczywiste że w projekcie się nie uwzględnia?

    Wydaje mi się że rozebranie tej scianki (a nie jest nośna) nie powinno
    być problemem. Za to wylanie tego nadproża jak już jest strop może
    wymagac troche zabawy. Dlatego szukam przepisu na który mógłbym się powołać.

  • 2. Data: 2011-03-22 19:17:50
    Temat: Re: Obowiązkowość nadproża w drzwiach
    Od: M <M...@o...pl>

> [...]
    > garażem a kotłownią.
    >
    > W tej chwili mam tam deskę (!) i na niej cegły:

    A czy to czasem nie jest ściana działowa? Tam IMHO jest 2cm betonu a w
    środku 2 pręty zbrojeniowe. To niczego nie dźwiga poza tymi dwoma
    warstwami pustaków. Zresztą zdaje się, że między ścianą a stropem jest
    przerwa.

    M.

  • 3. Data: 2011-03-22 19:35:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-22 20:17, M wrote:
    > A czy to czasem nie jest ściana działowa?

    Owszem, ale nie znam ścisłej definicji ścianki działowej.

    > Tam IMHO jest 2cm betonu a w
    > środku 2 pręty zbrojeniowe. To niczego nie dźwiga poza tymi dwoma
    > warstwami pustaków. Zresztą zdaje się, że między ścianą a stropem jest
    > przerwa.

    Rzecz w tym że w sąsiednim budynku z identycznym projektem jest. I to
    takie solidne, o wysokości pustaka. Zastanawia mnie więc czy istnieje
    obowiązek wykonywania takiego nadproża skoro wstawia się go wszedzie w
    budynku, nawet w ściankach działowych? Może pomieszczenia gospodarcze
    mają inne przepisy? Zamierzam o nie powalczyć tak czy inaczej, ale nie
    wiem czy mam w ręku inny argument niż "u sąsiadów jest".

  • 4. Data: 2011-03-22 20:09:03
    Od: M <M...@o...pl>

    > Owszem, ale nie znam ścisłej definicji ścianki działowej.

    Taka, które nie jest nośna, czyli niczego nie nosi poza sobą. :-)

    http://www.drzwi.pl/artykul/drzwi-w-innym-miejscu.ht
    ml
    http://www.projektoskop.pl/a-069-montaz-drzwi-w-scia
    nie-nosnej-i-dzialowej.html

    M.

  • 5. Data: 2011-03-22 21:37:51
    Od: "newsrider" <a...@c...w.podpisie>

    > Owszem, ale nie znam ścisłej definicji ścianki działowej.

    1. "Identyczność" projektów to rzecz względna.
    2. To że jest w innym budynku to nie oznacza że jest mądrze i dobrze
    zrobione. Przedmówca to wyjasnił j.w.
    3. Przepisu nakazującego posiadanie nadproża nad drzwiami nie było i nie
    ma.

  • 6. Data: 2011-03-22 21:38:43
    Od: "newsrider" <a...@c...w.podpisie>

  • 7. Data: 2011-03-23 13:50:01
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Owszem, ale nie znam ścisłej definicji ścianki działowej.

    > Rzecz w tym że w sąsiednim budynku z identycznym projektem jest.

    Tak Mosci Pani sie nie buduje :D

    Mam pytanie:
    A co kierownik budowy powiedzial ??

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2011-03-23 21:37:39
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > garażem a kotłownią.
    >
    > W tej chwili mam tam deskę (!) i na niej cegły:

    Jak to ściana działowa to tam wystarczy dać 2 pręty z otuliną po 2cm betonu
    z obu stron> Tam nie ma żadnego ciężaru i ta ściana nie powinna być "dobita"
    zaprawą do sufitu. Ale jeżeli to nośna to koniecznie nadproże.
    A nie masz w projekcie ? Przecież to na każdym rysunku widać w którą stronę
    jest strop.