  • 1. Data: 2011-09-11 21:19:59
    Temat: Obudowa kominka z cegły ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Obecnie mój kominek stoi sobie na kilku bloczkach z gazobetonu :)
    Jednakże powoli myślę nad zabudową ...

    Myślalem albo aby zrobić stelaż i za pomocą wełny ognioodpornej i płyt KG
    lub za pomocą samym bloczków ognioodpornych (to drugie droższe ale
    pewniejsze i trwalsze).

    Jednakże zastanawiam się czemu nie robi sie obudowy kominka z klinkieru ?
    Przecież można by wykorzystać do oddawania ciepła także cegły ? Przy
    "szczelnej" obudowie (wełna ognioodporna , bloczki ognioodporne) obudowa od
    strony zewnętrznej będzie zimna a ciepło wyleci kratkami , ale wątpie że
    całe ciepło wyjdzie kratkami a raczej duża część poleci w komin ...
    Gdyby obudowa była z cegły to dodatkowo duża część ciepła poszła by w
    obudowę a reszta kratkami ...
    Straty ciepła powinny byc więc mniejsze ...

    Jedyny "minus" to goraca obudowa , ale przecież stare piece kaflowe i itd ,
    miały gorące obudowy , bo chodzi przecież o oddawanie ciepła ...

    Czemu nie robi sie zatem obudów z cegły ???

  • 2. Data: 2011-09-11 21:24:29
    Temat: Re: Obudowa kominka z cegły ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > ale przecież stare piece kaflowe i itd , miały gorące obudowy

    Hola hola... ja mam piec kaflowy NOWY !!! Postawiony w kwietniu tego roku.
    :-)))
    Czemu jak piec kaflowy, to zaraz musi być stary :-)))

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-09-11 23:53:35
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Sep 2011 23:19:59 +0200, /// Kaszpir /// napisał(a):

    > Czemu nie robi sie zatem obudów z cegły ???

    Robi sie, ale z cegly szamotowej. Zwykla za mocno izoluje i za slabo
    akumuluje cieplo.

    Oprocz tego takze z kafli, roznych betonow akumulacyjnych itp.

    Sam bede robil taka obudowe.

    Poszukaj na forum Muratora, jest tam kilka saznistych watkow na ten temat.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-09-13 07:22:17
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 11 Wrz, 23:19, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:
> [...]
    > pewniejsze i trwalsze).
    >
    > Jednakże zastanawiam się czemu nie robi sie obudowy kominka z klinkieru ?
    [ciach]
    > Czemu nie robi sie zatem obudów z cegły ???

    Ale kto Ci powiedzial ze sie nie robi z cegly? Moj kolega ma kominek
    obudowany wlasnie klinkierem - takim wygladajacym na stara recznie
    formowana cegle. Z takej samej cegly ma postawiona scianke w innej
    czesci salonu. Calosc prezentuje sie bardzo harmonijnie i tworzy
    klimat.

    PZDR
    Shaman