  • 1. Data: 2010-01-04 13:46:58
    Temat: Re: Ocieplanie poddasza przed tynkowaniem?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Aga R pisze:

    > pozniej bede dawal na welne 20cm folie i teraz pytanie czy dac ja przed
    > tynkowaniem czy po tynkowaniu jak wyschnie?

    Jak na mój 'chłopski rozum' tę folię należałoby dać od razu po ułożeniu
    wełny - i tak dajesz ją od spodu/wnętrza, a na to potem płyty g-k. Z
    płytami możesz/powinieneś poczekać, aż tynki i wylewki zwiążą i
    przeschną, a folia zabezpieczy wełnę przed zawilgoceniem i tak między
    g=k, a wełną daje się tzw paroizolację - czyli folię :-). Ja u siebie
    tak właśnie chcę zrobić :-).

    > na ta folie przyjdzie kolejne 5cm welny

    A po co chcesz rozdzielać wełnę folią?

    pozdr.
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-01-04 20:58:31
    Od: M <M...@w...pl>

    Aga R pisze:

    > to tak mi polecono,
    > wełna20/folia
    > wełna5/i ponownie folia

    A jak będziesz odprowadzać wilgoć spomiędzy tych dwóch warstw folii?

    M.

  • 3. Data: 2010-01-04 22:32:37
    Temat: Ocieplanie poddasza przed tynkowaniem?
    Od: "Aga R" <a...@g...pl>

    Czy to jakis problem ocieplac poddasze przed tynkowaniem scian wewnetrznych?

    Ktos mi powiedzial ze duza wilgoc bedzie po tynkowaniu, ze welna nasiaknie,
    ale wydaje mi sie ze
    jak latem beda tynkowac to nie ma zaczenia, a nawet jak troche przejdzie
    wylgocia to wyschnie, okna beda otwarte i tak, wole jednak zapytac

    pozniej bede dawal na welne 20cm folie i teraz pytanie czy dac ja przed
    tynkowaniem czy po tynkowaniu jak wyschnie?
    na ta folie przyjdzie kolejne 5cm welny

    dziekuje i pozdrawiam
    Amir

  • 4. Data: 2010-01-04 23:11:04
    Od: "Aga R" <a...@g...pl>

> [...]
    > a folia zabezpieczy wełnę przed zawilgoceniem i tak między g=k, a wełną
    > daje się tzw paroizolację - czyli folię :-). Ja u siebie tak właśnie chcę

    i tak zaplanowałem prace, ze najpier pierwsza warstwa wełny pojdzie
    ale tez wydaje mi się ze wystarczy jedna warstwa foli
    po wełnie 5cm?

  • 5. Data: 2010-01-05 07:26:38
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 4 Sty, 23:32, "Aga R" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > jak latem beda tynkowac to nie ma zaczenia, a nawet jak troche przejdzie
    > wylgocia to wyschnie, okna beda otwarte i tak, wole jednak zapytac

    Ja tak robilem, tzn ocieplałem przed tynkowaniem bo tynkowałem w
    lutym.
    Folii nie dawałem bo planowałem drugą warstwę wełny w późniejszym
    terminie.
    I tak nie masz do czego przymocować folii bo nie masz stelaża a
    stelaża nie zrobisz bo nie masz tynków :)
    Wełna u mnie na pewno wyschła (jeżeli w ogóle zawilgotniała) bo sufity
    robiłem dopiero w lipcu.

    > pozniej bede dawal na welne 20cm folie i teraz pytanie czy dac ja przed
    > tynkowaniem czy po tynkowaniu jak wyschnie?
    > na ta folie przyjdzie kolejne 5cm welny

    Nie dawaj folii pomiędzy wełny, co najwyżej membrane ale szkoda kasy.

    Pzdr
    QbaB

  • 6. Data: 2010-01-05 08:51:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Aga R" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > to tak mi polecono,
    > wełna20/folia
    > wełna5/i ponownie folia

    Wełna zamknięta z obu stron zamknięta folią to zły pomysł. Za parę lat będziesz
    zrywał i wyciągał wszystko zapleśniałe.
    Jeśli już to folia paroizolacyjny następnie wełna następnie
    wysokoparoprzepuszczalna wełna i znów wysokoparoprzepuszczalna ewentualnie pełne
    deskowanie. Na pełne deskowanie nie trzeba dawac paroprzepuszczalnej bo rolę ta
    spełnia deskowanie.

    Marek

  • 7. Data: 2010-01-05 11:28:44
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Aga R" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    Ja tynkowałem i wylewkowałem jeszcze przed montażem okien. Po ponad miesiącu
    od mokrej roboty zamontowano okna i natychmiast dało się odczuć atmosferę
    palmiarni mimo wietrzenia.

    > to tak mi polecono,
    > wełna20/folia
    > wełna5/i ponownie folia

    można tak zrobić (jest zasada chyba, że gdy górna warstwa 2x grubsza od
    dolnej to można tu dać folię zamiast pod dolną warstwą)

    > i tak zaplanowałem prace, ze najpier pierwsza warstwa wełny pojdzie
    > ale tez wydaje mi się ze wystarczy jedna warstwa foli
    > po wełnie 5cm?

    to zdecydowanie lepsze rozwiązanie wg, mnie

    dwie warstwy folii paroizolacyjnej, po jednej po każdej warstwie wełny to
    raczej pomyłka (brzemienna w skutkach!)

    pzdr qaz (mam od góry: membrana, 20cm wełny między krokwiami, 10cm wełny pod
    krokwiami -prostapadle do krokwi, folia żółta, płyta )

  • 8. Data: 2010-01-05 12:52:45
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Czy bez foli sie obeszłoby? czy jest niezbędna?

    Tej dodatkowej między wełną? Oczywiście a ten który ci doradził niech się zajmie
    sprzątaniem budów.
    Między płytą a stelażem obowiązkowo paroizolacja, następnie obie warstwy wełny
    jakie planujesz z tym że powinny byc na krzyż czyli między krokwiami cieta
    wzdłuż i między stelazem tez wzdłuż (stelaż jest względem krokwi 90st).
    Miedzy wełna a dachówką lub blachą powinna być wysokoparoprzepuszczalna lub
    pełne deskowanie. Samo pełne deskowanie z naturalnymi szparami jest
    wystarczające jezeli dach jest kryty blachą lub dachówka cementową która zamyka
    się na tyle szczelnie że wiatr nie będzie wtłaczał opadów deszczu. Jeżeli
    dachówka słabo się domyka a jest tak często z ceramiczną to mozna dac
    wysokoparoprzepuszczalną oprócz deskowania. Są tacy co dają i pełne deskowanie
    i wysokoparoprzepuszczalną zawsze. Nie jest to błędem ale czasem niczego nie
    wnosi poza większym kosztem. Błędem będzie jak damy pełne deskowanie i folie
    niskoparoprzepuszczalną. Tworzy się za duża bariera aby ewentualna wilgoć mogła
    opuścić wełnę. Wilgoć zawsze powstaje ponieważ przy niskich temperaturach gdzieś
    wewnątrz welny jest ten magiczny punkt rosy czyli miejsce wykraplania pary
    wodnej z powietrza - nie koniecznie wody z zewnątrz.
    Jeżeli pomiędzy wełną a folią paroprzepuszczalną masz 1,5-2cm odstępu to może
    byc zwykła wysokoparoprzepuszczalna ale gdy jest podejrzenie że folia będzie
    dotykac wełny to musisz dac wysokoparoprzepuszczalną z najwyższym
    współczynnikiem.
    Nie zapomnij o wkładaniu pasków wełny w profile CD stelaża. Nie kupuj
    dziadoskiej paroizolacji. Jest taka specjalna folia paroizolacyjna najcześciej
    koloru żółtego która cechuje się długa zywotnością. Tylko dedykowana folię jako
    paroizolację nic innego. Tragicznym błędem wielu "majstrów" jest wykorzystywanie
    jako paroizolacji resztek folii z opakowań wełny mineralnej. To nie jest
    oszczędność. To spory problem w przyszłości bo te worki zrobią się jak sieczka.

    Marek

  • 9. Data: 2010-01-05 13:10:21
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    marko1a pisze:
    [..]
    Tragicznym błędem wielu "majstrów" jest wykorzystywanie
    > jako paroizolacji resztek folii z opakowań

    To teraz ja jeszcze zapytam, czy do tej paroizolacji można wykorzystać
    zwykłą folię budowlaną - tą czarną? czy koniecznie musi być jakaś tam
    żółta dedykowana? jaka jest różnica w jakości i cenie? czy warto ? :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 10. Data: 2010-01-05 13:22:47
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > folię budowlaną - tą czarną? czy koniecznie musi być jakaś tam żółta
    > dedykowana? jaka jest różnica w jakości i cenie? czy warto ? :-)

    Czarna budowlana też jest odpowiednią folią tyle że sporo grubszą niż ta zółta
    więc na zakładach lub jak się gdzieś podwinie to płyta GK nie siądzie na stelażu
    i moga być nierówności.

    Marek