  • 1. Data: 2009-04-28 13:26:00
    Temat: Ocieplenie poddasza
    Od: Mat <m...@g...com>

    Witam,

    Otóż jest sobie dom, który jest wg. projektu parterowy, i wg projektu
    ma ocieplony strop.
    Ja planuję w perspektywie kilku lat (na razie nie ma takiej potrzeby)
    zagospodarować to poddasze (poczyniłem stosowne przeróbki). Na dziś
    chcę je zamknąć i zapomnieć.

    Zastanawiam się jak ocieplać. Mogę mianowicie od razu wrzucić wełnę
    między krokwie i póki co nie robić nic więcej - minusem jest jednak
    to, że ciepłe powietrze z mieszkania będzie się ewakuować na poddasze
    - a po kiego to grzać.

    Opcja 2 - rzucić wełnę na strop. Minusem jest to, że jeśli ułożę wełnę
    - to później chcąc coś działać na poddaszu (np robiąc na raty
    ocieplenie dachu)będę niszczył izolację, bo pewnie raczej nie można po
    niej chodzić. Pytanie czy tak prowizorycznie ułożoną wełnę mogę
    później wykorzystać.i upchnąć miedzy krokwie ? Czy po prostu położyć
    ją na betonie - czy dawać jakąś folię ?

    Pozdrawiam
    Mat

  • 2. Data: 2009-04-28 19:19:03
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Zdaje się, że wełna taka na podłogę to zupełnie cos innego niż ta na
    ocieplenie dachu. Na podłogę jest twarda jak styropian.
    Może po prostu zrobić na górze podłogę docelowa z odpowiednim ociepleniem
    wewnątrz niej (choć w podłodze bardziej jest to wygłuszenie niż ocieplenie
    bo oba pomieszczenia docelowo będą ciepłe), a dodatkowo wełne przeznaczoną
    na ocieplenie dachu rzucic na wierzch, z czasem przekładając ją z podłogi na
    dach. Ale z pewnością chodzic po niej nie mozna. I pewnie trzeba ją przykryć
    jakąś folią itp.

    --
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-05-03 20:05:56
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

    Mat pisze:
> [...]
    > Ja planuję w perspektywie kilku lat (na razie nie ma takiej potrzeby)
    > zagospodarować to poddasze (poczyniłem stosowne przeróbki). Na dziś

    Pewnie chcesz to zrobić jak najłatwiej/najtaniej. Jeśli nie to zrób od
    razu płyty GK.

> [...]
    > niej chodzić. Pytanie czy tak prowizorycznie ułożoną wełnę mogę
    > później wykorzystać.i upchnąć miedzy krokwie ? Czy po prostu położyć

    Możesz zrobić jeszcze opcję 3:
    Ułożyć wełnę między krokwie oraz na podłogę (taką specjalną na podłogę
    ok 3-4cm grubości).
    Może to brzmi bez sensu ale:
    -Wkładanie wełny między krokwie idzie szybko, a docelowo i tak ta wełna
    musi tam być.
    -Jak ocieplisz stop wełną z opcji pierwszej to będziesz ją musiał
    później wyrzucić, ew zostawić w podłodze ale po co tyle (bo to pewnie
    minimum 10-15cm) wełny (i to drogiej podłogowej).
    -Jak zrobisz moją opcją to później dodasz tylko druga warstwę wełny,
    robiąc płyty GK a na podłogach będziesz już miał docelową wełne (gotową
    pod wylewanie wylewek czy suchego jastrychu.
    Pozdrawiam
    KK