  • 1. Data: 2010-05-31 19:08:49
    Temat: Ocieplenie poddasza
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

    Witam,
    Skończyłem układanie wełny między krowiami - 15 cm (prawie 300m2- od
    ścianki kolankowej do krokwi). Zgodnie ze sztuką wypada ułożyć teraz z 5 cm
    wełny prostopadle do ułożonej.
    Czy zamiast wełny układał ktoś z odwiedzających grupę, matę termoizlacyją,
    poliuretanową z folią Alu po obydwu stronach, jak w linku.
    http://www.muzimershop.pl/p25,mata-termoizolacyjna-a
    lu-pianka-alu-sprzedaz-mozliwa-na-m2.html
    Nie trzeba budować stelaża. Poddasze użytkowe.
    Jurek
    E-g

  • 2. Data: 2010-05-31 19:33:59
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "SP2GUB" <s...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
    > Skończyłem układanie wełny między krowiami - 15 cm (prawie 300m2- od
    > ścianki kolankowej do krokwi). Zgodnie ze sztuką wypada ułożyć teraz z 5

    Nie 5 ale z 10

> [...]
    > http://www.muzimershop.pl/p25,mata-termoizolacyjna-a
    lu-pianka-alu-sprzedaz-mozliwa-na-m2.html
    > Nie trzeba budować stelaża. Poddasze użytkowe.

    To ma 0,034 W/mK ale przy grubości prawie żadnej ma też żadną na serio
    izolacyjność chociaż ciekawie zauważyłeś i temat godny omówienia.
    Przynajmniej kilka warstw wypada by dać. Plusem by było to że można to
    szczelnie przykleić do krokwii, zapobiegając przedmuchom powietrza. Od razu
    robi za paroizolację.
    Co na to inni ?

  • 3. Data: 2010-05-31 19:45:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "SP2GUB" <s...@e...com.pl> wrote in message

    Jest tam ten PDF i opisują tam konwekcję, kondukcję i promieniowanie.
    To co wykonawcy partolą przy wełnie z dachem deskowanym jest totalne
    zaniedbanie problemu konwekcji - wywiewania ciepła z wełny. Przed wełną musi
    być membrana dachowa, a przy dachu deskowanym wiatroizolacja w formie
    takiego materiału wyglądającego jak len. Inaczej całe ciepło wywieje.
    Promieniowanie można załatwić częściowo folią paroizolacyjną ale tą srebrną
    na siatce.

    Powiem ci, że temat mnie zaciekawił :-)

  • 4. Data: 2010-05-31 20:53:20
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Nie 5 ale z 10

    Ja daje 15
    (tzn 15 + 15). Z ociepleniem warto być krok do przodu.

    Adam

  • 5. Data: 2010-05-31 21:02:21
    Od: M <M...@o...pl>

    SP2GUB pisze:
> [...]
    > http://www.muzimershop.pl/p25,mata-termoizolacyjna-a
    lu-pianka-alu-sprzedaz-mozliwa-na-m2.html
    > Nie trzeba budować stelaża. Poddasze użytkowe.

    Dobre na tropiki, gdzie różnica temperatur jest nieduża (+40C na
    zewnątrz i +25C w środku a poza tym dużo więcej przechodzi przez
    promieniowanie). U nas się nie sprawdzi (w środku +22C na zewnątrz -20C)
    czyli różnica 42K (!) zamiast 15K.

    M.

  • 6. Data: 2010-05-31 23:18:32
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "SP2GUB" <s...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.muzimershop.pl/p25,mata-termoizolacyjna-a
    lu-pianka-alu-sprzedaz-mozliwa-na-m2.html
    > Nie trzeba budować stelaża. Poddasze użytkowe.

    A przeczytales te durnoty co tam w linku sa napisane?
    Promieniowanie cieplne, normalnie zalamka. Zwracam uwage, ze wspolczynnik
    przewodzenia ciepla jest mniej wiecej taki jak najlepszych welen, wiec
    niczym fantastycznym ta folia sie nie wyroznia. Nie doczytalem juz jaka jest
    grubosc tego shitu ale patrzac na zdjecia bedzie pare milimetrow. Wyobraz
    sobie styropian podobnej grubosci i zastanow sie co to jest warte. W tej
    foli jak widze po rysunkach glownym izolatorem jest folia alu odbijajaca
    promieniowanie cieplne. Nic prostszego jak pod welne ulozyc folie aluminiowa
    ze sklepu spozywczego, wyjdzie znacznie taniej i tak samo bez sensu.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-05-31 23:19:37
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Co na to inni ?

    shit

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-06-01 06:01:25
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    a jak na suficie podwieszanym na poddaszu mam 20cm wełny to wtedy na dachu
    też dawać drugi raz prostopadle?

  • 9. Data: 2010-06-01 09:57:38
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    >a jak na suficie podwieszanym na poddaszu mam 20cm wełny to wtedy na dachu
    >też dawać drugi raz prostopadle?

    Krokwie od spodu trzeba ocieplic.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-06-01 13:30:22
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > shit

    Zgadza się ale jako ostatnią warstwę pod normalną izolację dać to nie
    zaszkodzi :-) Czyli 15+15 plus to coś ze sklepu z artykułami kosmicznymi :-
    )