  • 1. Data: 2010-01-05 14:58:10
    Temat: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    Witam !!

    Buduje domek i mam w planach (głowie) ocieplenie poddsza 3x15 cm wełna.

    Standardowo 15 cm w krokwie... a pózniej ??

    ma ktoś jakiś pomysł jak (czym) opuscic stelaż pod GK aby był 30 cm od
    krokwii ??

    Za wszelkie rady w stylu - po co tyle, 30 cm wystarczy - z góry dziękuje ;)
    Chodzi o konkretne rozwiązania - jak to zrobić?

    A może robił ktoś ??

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 2. Data: 2010-01-05 15:12:01
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza - 45 cm wełny - jak zrobić ?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marcin Wajnert pisze:
    [..]

    > Za wszelkie rady w stylu - po co tyle, 30 cm wystarczy - z góry dziękuje ;)
    > Chodzi o konkretne rozwiązania - jak to zrobić?

    A może na trzy warstwy...? Pierwszą między krokwie, drugą w poprzek i
    trzecią znowu wzdłuż...? :-) na jeszcze jednej warstwie dodatkowy
    stelaż. ...?
    Tak sobie dywaguję.

    pozdr.
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-01-05 15:18:18
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > A może na trzy warstwy...? Pierwszą między krokwie, drugą w poprzek i
    > trzecią znowu wzdłuż...? :-) na jeszcze jednej warstwie dodatkowy stelaż.
    > ...?
    > Tak sobie dywaguję.

    Nie no.... oczywiscie.... 3 warstwy, ale chodzi o ten stelaz - jak go
    umocować ?? wieszaki do poddaszy - grzybkowe - nie są produkowane w takich
    długościach :/

  • 4. Data: 2010-01-05 17:56:48
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

    Ponabijać na krokwie krótkie odcinki klocków takich jak krokwie i do tego
    wieszaki.
    Może być ?
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-01-05 18:11:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hhvl7t$lp0$1@news.onet.pl...

    > Nie no.... oczywiscie.... 3 warstwy, ale chodzi o ten stelaz - jak go
    > umocować ?? wieszaki do poddaszy - grzybkowe - nie są produkowane w takich
    > długościach :/

    Najpierw jeden stelaz do krokwii i do niego drugi stelaz.
    Ogolnie tragedia z tym pomyslem.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-01-05 18:27:08
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 5, 3:58 pm, "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Za wszelkie rady w stylu - po co tyle, 30 cm wystarczy - z góry dziękuje ;)
    > Chodzi o konkretne rozwiązania - jak to zrobić?

    Przedłuż krowie do 30 cm, drewno jest nawet lepszą izolacją niż wełna.

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2010-01-05 20:48:00
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wrote:
> [...]
    >
    > Za wszelkie rady w stylu - po co tyle, 30 cm wystarczy - z góry dziękuje ;)
    > Chodzi o konkretne rozwiązania - jak to zrobić?

    przy takiej grubosci robi sie ocieplenie na krokwiowe.
    Pchanie takiej grubosci izolacji pod dach jest marnowaniem przestrzeni
    uzytkowej.
    Pozatym jesli bedziesz si upieral przy podkrokwiowym mocowaniu to
    tylko wchodza w rachube S na zamowienie

  • 8. Data: 2010-01-05 21:14:39
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Standardowo 15 cm w krokwie... a pózniej ??
    >
    > ma ktoś jakiś pomysł jak (czym) opuscic stelaż pod GK aby był 30 cm od

    Ja mam i mnie słuchaj. Użyj wełny 15 ale najpierw dasz membranę później
    wsadzisz 15 między ale dalej ubij wełnę. Opuść tylko o 20cm i dociśnij
    zatrzaskując profile. Masz te wewnętrzne warstwy ubić żeby przestało wiać.
    Będziesz jeszcze potrzebował wełny 5cm między profile. Wytniesz takie
    prostokąty i resztki upchnij w same profile. Płyty muszą przylegać. Jak
    tylko dasz profile bez tej piątki to będą szpary pod płytami w okolicy
    profilu i tamtedy będzie podwiewało płyty.

  • 9. Data: 2010-01-05 21:58:41
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hhvk23$ij0$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Za wszelkie rady w stylu - po co tyle, 30 cm wystarczy - z góry dziękuje
    > ;) Chodzi o konkretne rozwiązania - jak to zrobić?

    Zrobisz to na wieszakach obrotowych ze sprężyną aczkolwiek nie wiem jak sie
    ma to do odporności ogniowej myśle że aby zapewnić odporność powinno się
    chyba stosowac wieszak obrotowy z noniuszem musiałbyś uderzyc z takim
    pytaniem do producenta .Jak to wygląda znajdziesz chociażby tu
    http://www.metpol.pl/pdf/zastosowania.pdf
    pozdrawiam

    4661 (20091204) __________

  • 10. Data: 2010-01-06 09:40:12
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > dasz profile bez tej piątki to będą szpary pod płytami w okolicy profilu i

    Ech Bolki. Jak ja czytam takie podpowiedzi to mi się nożyce do blachy otwierają,
    śrubowkręt wykręca, lutownica rozgrzewa i scalaki palą i program w asemblerze
    przepełnia stos.

    Wełny się nie ubija na siłę bo traci swoje właściwości izolacyjne! Wbijcei sobie
    to do główek bo jak któryś pójdzie na fuchę
    Wełna musi być naturalnie rozprężona bo tu chodzi o uwięzienie powietrza między
    włoknami. Ma być docięta na wymiar plus 1,5-2 cm aby ściśle dolegac do krokwi
    alezadne ubijanie czy ściskanie. Każde ubicie to pieniądz zmarnowany. Oczywiścei
    jeśli utykamu wełną szpary jakieś i dziury to można ubić bo chodzi o zatkanie
    wlotu powietrza ale jezeli układamy wełnę międzykrokwiowo jako izolację cieplną
    to nigdy nie ubijać. Tylko naturalna grubośc podana przez producenta gwarantuje
    zachowanie współczynnika i zdolność wytracania wilgoci.

    Marek