  • 1. Data: 2010-04-08 06:46:34
    Temat: Ocieplenie poddasza a wentylacja mechaniczna
    Od: jac <d...@p...fm>

    Witam

    Jestem na etapie robienia instalacji w domku jednorodzinnym parterowym z
    poddaszem użytkowym.
    Właśnie zaczynają mi robić wentylację mechaniczną z rekuperatorem.
    Rekuperator i rury ułożone będą na stryszku, który powstał przez
    zrobienie podłogi na jętkach.
    Pierwotnie planowałem nie ocieplać/izolować tego stryszku, ze względu,
    że planuję go jako nieużytkowy - ewentualnie wyrzucać tam jakieś
    niepotrzebne graty.
    Jednak w trakcie rozmowy z instalatorami wyszło, że jak ten stryszek
    będzie nieocieplony to muszę się liczyć, ze stratami na rurach/reku i
    ogólnie mniejszej sprawności.
    Tak więc teraz mam dylemat, bo jeśli ocieplę stryszek tj. krokwie aż do
    kalenicy to raczej nie ma sensu ocieplać między jętkami bo jakoś to
    ciepło musi się na ten stryszek dostać - jednak wtedy muszę się liczyć z
    dodatkowym ogrzewaniem stryszku- nie wiem czy zwiększać moc grzejników w
    pomieszczeniach na poddaszu?- i większą ilością wełny do izolacji. Nie
    wiem czy te koszty rekompensują mi mniejsze straty na wentylacji.
    Myślałem, też o tym, żeby nie ocieplać stryszku, tylko dodatkowo
    zaizolować rury i rekuperator.
    I inne rozwiązanie to ocieplenie i na poziomie jętek i na krokwiach do
    samej góry.

    Co wybrać a może są jakieś inne opcję?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-08 07:17:52
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 8 Kwi, 08:46, jac <d...@p...fm> wrote:
> [...]
    > zaizolować rury i rekuperator.
    > I inne rozwiązanie to ocieplenie i na poziomie jętek i na krokwiach do

    ja mam zabudowe poddasza az do kalenicy. Jetki sa wyszlifowane i
    polakierowane. Rury sa zatopione w izolacji poddasza oraz w scianie
    kalankowej.
    Jesli podjoles decyzje o zabudowie jetek to ocieplaj rury od reku.

  • 3. Data: 2010-04-08 07:29:18
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jac" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > dodatkowym ogrzewaniem stryszku- nie wiem czy zwiększać moc grzejników w
    > pomieszczeniach na poddaszu?- i większą ilością wełny do izolacji. Nie

    Moim zdaniem trzeba go ocieplić między krokwiami aż do kalenicy i zrezygować
    z ocieplenia między jętkami.
    W nieocieplonym stryszku zimą i latem będą duże różnice temperatury w
    stosunku do temperatury pomieszczeń, co wpłynie na temperaturę powietrza
    nawiewanego. Może to być odczuwalne latem, gdy zapragniesz utrzymać niższą
    temperaturę pomieszczeń lub wykorzystać GWC do ich schłodzenia. Zimą
    natomiast mogą wystąpić problemy z ociepleniem i uszczelnieniem wyjścia na
    ten stryszek (jak się domyślam, takiej składanej drabiny).
    Z drugiej strony, w nieocieplonym stropie pod tym stryszkiem łatwiej jest
    zabudować oświetlenie i nawiewy.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 4. Data: 2010-04-08 07:38:39
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Właśnie zaczynają mi robić wentylację mechaniczną z rekuperatorem.
    > Rekuperator i rury ułożone będą na stryszku, który powstał przez zrobienie

    u mnie bedzie tak samo - planuję dać wełne miedzy krokwiami az do góry,
    między jętkami też (w sumie wyjdzie tyle ile będzie na poddaszu). A rury
    wentylacji leżące luzem też ocieple, bo ocieplenie będzie nieco tłumić szum.

    b.

  • 5. Data: 2010-04-08 10:14:50
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

> [...]
    > kalenicy to raczej nie ma sensu ocieplać między jętkami bo jakoś to ciepło
    Ja mam ocieplenie między krokwiami i między jętkami. Nie martw się raczej,
    że na tak wyizolowanym stryszku zimno będzie. Tej zimy (a niezła była)
    miałem tam cały czas ciepełko, miałem otwarte (na stryszek) drzwiczki o
    przekroju ok 0.5 m2
    qaz
    też wentylacja mech.

  • 6. Data: 2010-04-09 14:32:06
    Od: jac <d...@p...fm>

    W dniu 2010-04-08 12:14, qaz pisze:
> [...]

    > że na tak wyizolowanym stryszku zimno będzie. Tej zimy (a niezła była)
    > miałem tam cały czas ciepełko, miałem otwarte (na stryszek) drzwiczki o

    Witam

    A czym masz wykończone połacie dachowe od wewnątrz na stryszku?, bo się
    nad tym właśnie zastanawiam,
    czy może być np. wełna między krokwiami, paroizolacja i np.płyty OSB np.6mm?

    pozdrawiam
    jacek

  • 7. Data: 2010-04-09 17:45:11
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

> [...]
    > nad tym właśnie zastanawiam,
    > czy może być np. wełna między krokwiami, paroizolacja i np.płyty OSB

    Mój stryszek jest mikroskopijnych rozmiarów - ok. 1,2m od "podłogi" z OSB a
    belką kalenicową (nachylenie połaci dachu 33st), można tam ino na czworaka
    się poruszać - a tam jeszcze "rafineria" rur. Na razie mam tylko żółtą folię
    pod wełną.
    Aha, na stryszku nie dawałem drugiej, poprzecznej warstwy wełny
    pzdr qaz

  • 8. Data: 2010-04-10 00:50:42
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Jeśli nie ocieplisz dachu aż po kalenicę i to porządnie, to wszystkie
    oszczędności na Twoich nowoczesnych "ekologicznych" systemach zostaną
    pożarte i jeszcze zabraknie.

    --

    Pozdrawiam,

    An