  • 1. Data: 2009-10-23 20:14:26
    Temat: Ocieplenie zewnętrzene domu po tynkach
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

    Witam !

    Mam pytanie o opinie na temat ocieplenia budynku na zime.
    Wykonałem kilka dni temu tynki tradycyjne (cementowo-wapienne).
    Teraz planuje ocieplenie zewn. styropianem, siatka, klej, grunt.
    Materiał ścian: Solbet 600/24cm na kleju.
    Wentylacja jeszcze niegotowa ale bedzie mechaniczna - planuje wykonac przez
    zime.
    Prosze o pomoc czy ma jakies znaczenie jak to mowa "zamykanie wilgoci" ?, co
    z wilgocia z tynkow (grubość 10-15mm).
    Dom parterowy podpiwniczony w calosci, ogrzewanie w zimie bedzie juz
    pracowalo (kombinowane: podłogowka + grzejniki + kominek jako ozdoba bez
    plaszcza i rozprowadzenia).
    Prosze o opinie.

    Pozdr.
    koniu

  • 2. Data: 2009-10-23 20:23:31
    Temat: Re: Ocieplenie zewnętrzene domu po tynkach
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Dom parterowy podpiwniczony w calosci, ogrzewanie w zimie bedzie juz
    > pracowalo (kombinowane: podłogowka + grzejniki + kominek jako ozdoba bez

    Bez sensu było kłaść tynki skoro miałeś zamiar ocieplać.
    Zamknięta wilgoć musi gdzieś wyjść, a w tym pprzypadku droga będzie jedna do
    wewnątrz, gdzie wewnątrz zawsze jest podwyższona wilgotność, a przez to
    proces osuszania będzie trwał bardzo długo i może dojść do wykwitów pleśni.
    Pleśń w tym przypadku będzie miała komfortowe warunki do rozwoju tj.
    wilgotno i ciepło.
    Ja bym jednak teraz wstrzymał się z ociepleniem do wiosny.

  • 3. Data: 2009-10-23 20:28:02
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

> [...]
    > tj. wilgotno i ciepło.
    > Ja bym jednak teraz wstrzymał się z ociepleniem do wiosny.

    Przyznaje, ze kiszka z tym ociepleniem, tynki mi sie bardzo przesunely (2
    miesiace) i taki klops wyszedl terminowy.
    Nie chce zrobic jakiejs kiszki i dlatego chcialem potwierdzic/zaprzeczyc
    swoje domysly.
    Dzieki za info.

    Pozdr.
    konrad

  • 4. Data: 2009-10-23 20:37:36
    Od: "Collet" <r...@w...pl>

> [...]
    > miesiace) i taki klops wyszedl terminowy.
    > Nie chce zrobic jakiejs kiszki i dlatego chcialem potwierdzic/zaprzeczyc

    potwierdzam 100% Jacka opinie

  • 5. Data: 2009-10-24 03:33:52
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

> [...]
    > Wykonałem kilka dni temu tynki tradycyjne (cementowo-wapienne).
    > Teraz planuje ocieplenie zewn. styropianem, siatka, klej, grunt.

    Ja mialem odwrotnie - najpierw ocieplilem, potem byly tynki wew cem-wap tez
    przed zimą (listopad).

    Nic sie nie działo zlego, tynk normalnie sobie schnal w zimie, dom
    regularnie przewietrzany (okna). Jak sie zaczely powazniejsze mrozy to
    glowna porcja wilgoci juz dawno 'wyszla z tynku' i palilem na tyle by dalo
    sie wygodnie pracowac z innymi etapami (moze 10stopni). Na tym etapie mialem
    juz odpalona wentylacje mechaniczna.

    Moze wyjatek od reguly, nie wiem. Ekipy sie poobsuwały czasowo a nie
    chcialem ich jeszcze odsuwac samemu na wiosne bo kij wie kiedy by przyszli
    ;) Polska.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-10-24 06:22:42
    Od: M <M...@w...pl>

    koniu pisze:
> [...]
    > Dom parterowy podpiwniczony w calosci, ogrzewanie w zimie bedzie juz
    > pracowalo (kombinowane: podłogowka + grzejniki + kominek jako ozdoba bez

    Wilgoć to już zamknąłeś (nie piszesz, ale domyślam się, że masz już okna
    - czasem wstawia się je po tynkach). Wentylacja przez ściany jest
    mizerna, więc w tej kwestii niewiele to zmieni. Natomiast bez ocieplenia
    ściany będą zimne, więc nie tylko nie będą schły ale jeszcze będą
    naciągać wilgoć. Dlatego IMHO ocieplenie nie przeszkodzi, natomiast
    musisz jakoś odprowadzać wodę ze środka - czyli często otwarte okna,
    osuszacze powietrza, etc. Nie przesadzaj też z ogrzewaniem na pewno nie
    20C - raczej 10-15C. Kontroluj wilgotność powietrza w środku i jak
    najszybciej zrób wentylację.

    I nie przesadzaj z podłogówką, bo paradoksalnie włączając ją za szybko
    na mokrych wylewkach możesz doprowadzić do dyfuzji wody w dół poniżej rurek.

    M.

  • 7. Data: 2009-10-24 06:26:25
    Od: "Mir" <m...@o...pl>

> [...]
    > Dom parterowy podpiwniczony w calosci, ogrzewanie w zimie bedzie juz
    > pracowalo (kombinowane: podłogowka + grzejniki + kominek jako ozdoba bez

    Witam
    Pospiesz sie z ociepleniem. Latwiej bedzie ci utrzymac dodatnia temperature, a
    przy ewentualnych duzych mrozach nie przemarzna wilgotne jeszcze tynki, wtedy
    bylby klopot.
    O same mury nie musisz sie martwic, na kleju to masz suche.
    Wilgoci nie usuniesz przez sciany, a poprzez wietrzenie. Przyspiesz
    uruchomienie wentylacji mechanicznej nie bedziesz mial problemu z wilgocia, a
    ogrzewanie pomoze w wiazaniu i odparowaniu.
    Masz dobrze przemyslane rozwiazania jezeli chodzi o sciany, ogrzewanie i
    wentylacje.

  • 8. Data: 2009-10-24 08:01:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > więc w tej kwestii niewiele to zmieni. Natomiast bez ocieplenia ściany
    > będą zimne, więc nie tylko nie będą schły ale jeszcze będą naciągać

    Beda schly, beda nawet zima dzieki sublimacji. Ale jezeli ociepli i sciany
    maja mizerna wentylacje, choc to uproszczenie jak sadze, to ta wilgoc z
    zewnatrz sciany bedzie miala trudniej zeby odparowac w ogole do wewnatrz.
    Kiedys pewnie odparuje, ale mysle ze obawy Jacka sa uzasadnione.

    > I nie przesadzaj z podłogówką, bo paradoksalnie włączając ją za szybko na
    > mokrych wylewkach możesz doprowadzić do dyfuzji wody w dół poniżej rurek.

    Oj tak. Wilgoc tam zostanie na dluzej a dodatkowo plyta sie wygnie.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-10-24 08:05:23
    Od: "koniu" <konrad_maupa_konmar.pl>

> [...]
    > ogrzewanie pomoze w wiazaniu i odparowaniu.
    > Masz dobrze przemyslane rozwiazania jezeli chodzi o sciany, ogrzewanie i

    Witam !
    Dzieki za opinie i sugestie, mam 2 opcje tak lub nie ;).
    Sam sie zanstanawialem i bylem zdania ze jednak ocieplic i wentylowac
    jeszcze raz wentylowac, temp. faktycznie kolo 10-15 zeby tylko klasc plytki
    i inne rzeczy. A problem mrozu, ktory moze przejsc przez sciane i uszkodzic
    tynki wewn. tez nie jest do pominiecia.
    Juz mialem odwolac ekipe ale teraz mysle silnie - moze jednak zrobic, mysle
    ze jeszcze z miesiac bedzie przyzwoitej pogody z temp. powyzej 10, wtedy
    wyenytowanie przez uchylowe okna a potem moze zmecze wentylacje mechaniczna,
    powiesze grzejniki i bede powoli grzal.

    Pozdr.
    konrad

  • 10. Data: 2009-10-24 08:10:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > plytki i inne rzeczy. A problem mrozu, ktory moze przejsc przez sciane i
    > uszkodzic tynki wewn. tez nie jest do pominiecia.

    Ja tynki robilem zima z przerwa na duze mrozy, jakos nic nie odpadlo a
    kominy wentylacyjne byly cale oszronione w okolicy otworu wylotowego. Tynki
    to nie beton.

    Pozdro.. TK