  • 1. Data: 2011-08-26 14:52:58
    Temat: kierbuda z Wrocka bez wybujałej fantazji szukam
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    Temat zaczepny wpisałem z premedytacją, ale o tym za chwilę. Szukam
    kierownika budowy który będzie rzetelny i przypilnuje należycie budowy
    domu jednorodzinnego parterowego zamiast kombinować jak mnie tylko z
    kasy wydoić. Chcę pyknąć teraz płytę fundamentową i przyłącza do niej, a
    resztę od wiosny do jesieni zakończyć.

    Rozmawiałem z kilkoma osobami z ogłoszeń i postów na jakichś forach, ale
    jakoś nikt mnie nie 'urzekł'. Rodzynek za to mi się jak to zwykle bywa
    trafił. Powiedziałem że teraz potrzebuję przejąć plac i wylać płytę,
    czyli 2-3 wizyty i laba do wiosny. Oferta brzmiała tak: '600zł za
    miesiąc od początku do końca budowy nie ważne czy muszę tam jechać czy
    nie. Ewentualnie jak nie będę jechał to Pan będzie stratny' :))) Opcja
    finalna brzmiała tysiąc teraz i po 600 na miesiąc od wiosny, ale już
    straciłem jakoś zaufanie :)

    Tak na poważnie, szukam rzetelnego fachowca, który zna się na rzeczy.
    Polećcie kogoś - Wrocek oczywiście. Ile taka usługa kosztuje realnie i
    czego się można, albo raczej czego się należy od takiego kierbuda
    oczekiwać? Odbiory i nadzór to wiem, ale na podstawie czego go
    kontrolować czy robi swoją robotę jak należy?

    --
    PW

    --
    Galeria Srebrnej Biżuterii
    Unikalne autorskie egzemplarze na zamówienie

  • 2. Data: 2011-08-26 15:04:29
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik PiWa napisał:
    > ale na podstawie czego go kontrolować czy robi swoją robotę jak należy?

    Hmmm...
    To chcesz zrobić tzw kontrolę kontroli :-). No to inspektor nadzoru
    inwestorskiego - gorzej jak się między sobą dogadają :-P.

    A tak na poważnie...
    Nie wierzę w takie cuda. Każdy jak chce mieć zbudowane jak należy, to
    musi się sam zaangażować i więcej być, niż bywać na budowie. Czytać,
    pytać i... najważniejsze - myśleć, wymagać i być skrajnie asertywnym i
    znowu czytać. Mieć wizję domu i w detalach w terenie ją realizować.

    Wszelkie tam zlecanie... To ja bym między bajki włożył... Trochę
    zaufania do ludzi trzeba, ale wiadomo - oko Pana konia tuczy.

    I tyle.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-08-26 15:44:44
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "PiWa" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Temat zaczepny wpisałem z premedytacją, ale o tym za chwilę. Szukam
    > kierownika budowy który będzie rzetelny i przypilnuje należycie budowy

    Chyba robisz sobie żarty :-)
    Weź najtańszego, takiego żeby tylko bił pieczątki i robił wpisy. jeszcze
    lepiej żeby mniej skasował i się w ogóle nie pojawiał.

    Budowy trzeba pilnować samemu, coś na ten temat wiem :-)

  • 4. Data: 2011-08-26 16:03:12
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 17:44, kiki pisze:

> [...]
    > lepiej żeby mniej skasował i się w ogóle nie pojawiał.
    >
    > Budowy trzeba pilnować samemu, coś na ten temat wiem :-)

    Ja tam tylko elektryka kończyłem, budowlanka była obok i nie zaglądałem.
    Potem studia i leniwe panisko ze mnie wylazło. Nie znam się na tym, a
    nie chcę spierdzielić sobie chałupy, bo sam na siebie potem pluć nie mam
    ochoty.. strasznie przeklinam jak się zdenerwuję, chyba bym nie był w
    stanie się słuchać :)

    Tyle co ja się po forach i grupach dyskusyjnych nauczę, poczytując do
    tego muratory i inne gazeciory to mi zbyt wiele potrzebnej wiedzy nie
    da. Przynajmniej nie tyle żeby robolami pokierować.

    --
    PW

  • 5. Data: 2011-08-26 16:42:03
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "PiWa" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > muratory i inne gazeciory to mi zbyt wiele potrzebnej wiedzy nie da.
    > Przynajmniej nie tyle żeby robolami pokierować.

    ale robiac to (czytajac i pytajac na forach) posiadziesz znacznie wyzszy
    poziom wiedz niz pierwszy lepszy Kierbud.
    Bledow w pierwszym domu i tak nie unikniesz a decyzji do podjecia przez
    Ciebie i tak bedzie bardzo duzo. Wiec wiedza ogolnobudowlana i tak bedzie Ci
    potrzebna.

  • 6. Data: 2011-08-26 16:51:14
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]

    > muratory i inne gazeciory to mi zbyt wiele potrzebnej wiedzy nie da.
    > Przynajmniej nie tyle żeby robolami pokierować.

    Zrobisz foty przed pracami i w ich trakcie to omówimy.

  • 7. Data: 2011-08-26 17:00:25
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-08-26 18:03, PiWa wrote:
    > Tyle co ja się po forach i grupach dyskusyjnych nauczę, poczytując do
    > tego muratory i inne gazeciory to mi zbyt wiele potrzebnej wiedzy nie
    > da. Przynajmniej nie tyle żeby robolami pokierować.

    Nie pękaj, pisz na forum, ktoś zawsze fachową radę podrzuci.
    Jak tak właśnie buduję. Właśnie kładą dach a postów na grupie z
    pytaniami już sporo napisałem :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2011-08-26 17:55:30
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 18:51, kiki pisze:

    > "PiWa" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zrobisz foty przed pracami i w ich trakcie to omówimy.

    Co za kraj, im starszy jestem tym bardziej się okazuje że nie warto
    nikomu ufać. Jeszcze trochę to i samemu sobie będzie strach, przecież ja
    też z tego kraju :)

    Foty będę robił i pytał też, ale w swej naiwności liczyłem że nie będę
    musiał zbyt wiele się w tą wiedzę wgryzać i podejmować decyzji, bo
    drugiej chaty nie planuję budować. Przynajmniej nie po to żeby się
    wyspać, bo w tej pierwszej to strach było oko zamknąć :)

    --
    PW

  • 9. Data: 2011-08-26 18:05:06
    Od: hk <h...@g...com>

    prawdziwy chłop chatę zbudować ma.
    kierbud i robol to najemnicy tegoż chłopa

    chłop jeszcze chałupę ogrodzi....

  • 10. Data: 2011-08-26 18:31:34
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-26 20:05, hk pisze:
    > prawdziwy chłop chatę zbudować ma.
    > kierbud i robol to najemnicy tegoż chłopa
    >
    > chłop jeszcze chałupę ogrodzi....

    ..a to już luz, doświadczenie mam kompleksowe. W zeszłym roku ze
    szwagrem ojcu własnoręcznie pierdyknęliśmy 50m ogrodzenia. Stoi jak
    należy do dzisiaj. Technologia opanowana.

    --
    PW