  • 1. Data: 2011-04-05 08:48:28
    Temat: mech wszedzie..
    Od: "Ypsilon" <n...@n...pl>

    Przez weekend zaplanowalem porzadki - sprzatanie, grabienie, wyniesienie
    suchych lisci ktore przez zime przyniosl wiatr. Efekt jest zamierzony, ale
    zmartwil mnie mech. Sa spore powierzchnie (zwlaszcza zacienione) w ktorych
    wyparl trawe w zasadzie w 100%. Potraktowalem intruza areatorem i po czesci
    poddal sie, ale zdaje sobie sprawe z tego ze to polowiczne rozwiazanie
    problemu.
    Co robic - czy nawozy informujace ze radza sobie skutecznie z mchem sa warte
    tyle co napis na opakowaniu, czy na prawde dzialaja? Czy ktos z wiekszym
    doswiadczeniem moze mi cos doradzic?

    Pozdrawiam
    Janek

  • 2. Data: 2011-04-05 12:15:15
    Temat: Re: mech wszedzie..
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Ypsilon" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > warte tyle co napis na opakowaniu, czy na prawde dzialaja? Czy ktos z
    > wiekszym doswiadczeniem moze mi cos doradzic?

    Jeśli nie zlikwidujesz zacienienia to czeka Cię walka z wiatrakami.
    Dużo pracy i koszty albo polubić mech
    (potraktować go jako roślinę, która w tych warunkach jest naturalną).
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-04-05 14:27:46
    Od: "Ypsilon" <n...@n...pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]

    > Dużo pracy i koszty albo polubić mech
    > (potraktować go jako roślinę, która w tych warunkach jest naturalną).

    Zlikwidowac zacienienie... hm... musialbym pogadac z Kopernikiem zeby
    zmienil orbite slonca. :)
    Moj ogrod jest w duzej czesci od polnocnej strony sporego wzgorza wiec czeka
    mnie duzo pracy!
    To co, nie ma mniej-bardziej skutecznego rozwiazania?

    Janek

  • 4. Data: 2011-04-05 16:49:25
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > To co, nie ma mniej-bardziej skutecznego rozwiazania?

    Za poradą Basi Kulesz należałoby:
    "1) Wygrabić
    2) Wypiaskować
    3) Zwapnować
    4) Użyć siarczanu żelaza/środków typu Antymech, Mogaton etc.
    5) "Przewietrzyć trawnik" (aeracja, wertykulacja itp.).
    Któryś z tych zabiegów lub wszystkie razem powinny pomóc:-)"

    Podlewac rano a nie wieczorem. Wapnować najlepiej dolomitem- nawozem
    wapniowo magnezowym w postaci węglanowej, (jeśli gleba ciężka, to w formie
    tlenkowej) nie kosić zbyt nisko choć w miarę często.
    Zwalczać (jeśli wystąpią) :
    Grzyby kapeluszowe tzw. czarcie kręgi ,

    Rdze,

    Zgorzel fuzaryjna,

    Pleśń śniegowa,

    Brunatna plamistość,

    Czerwona i różowa plamistość,

    Mączniak prawdziwy,

    Rizoktonioza,

    Larwy,

    Krety i nornice oraz unikać przenawożenia oraz braku nawozów,

    Lub:
    Zamiast trawy zastosować inne cieniolubne rośliny okrywowe:
    runianka japońska, barwinek, wrzosy, dzwonek dalamtyński, kopytnik,
    bodziszek, brunera, dzwonek Poszarskiego, dzwonek dalmatyński,
    dąbrówka rozłogowa, ułudka wiosenna, pragnia syberyjska, marzanka,
    runianka japońska, niezapominajki, poziomkówka, fiołek wonny,
    konwalia majowa, miodunka, przylaszczka wiosenna, tiarella sercolistna
    Jeśli nic z tego nie przypadnie Tobie do gustu no to, kurde pozostaje
    kurdybanek, że o podagryczniku nie wspomnę bo ten akurat rośnie
    nawet jak nie chcesz.
    Pozdrawiam altrnetywnie
    skryba

  • 5. Data: 2011-04-05 18:31:56
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Ypsilon" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > ale zmartwil mnie mech.

    Hejka. Intensywne nawożenie mineralne jest skuteczne w walce z mchem w
    trawniku.
    Pozdrawiam odżywczo Ja...cki

  • 6. Data: 2011-04-08 16:38:50
    Od: "Metys" <m...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > wiec czeka mnie duzo pracy!
    > To co, nie ma mniej-bardziej skutecznego rozwiazania?

    System luster i gotowe:)

  • 7. Data: 2011-04-08 16:52:26
    Od: "atman" <r...@w...pl>

> [...]
    > warte tyle co napis na opakowaniu, czy na prawde dzialaja? Czy ktos z
    > wiekszym doswiadczeniem moze mi cos doradzic?

    Powiem Ci tak serio że ja uwiebiam mech.
    Chciabym żeby byl dosłownie wszędzie.
    Jest teoria żeby smarowac miejsca kefirem
    który jest pożywką dla mchu ale jestem leniwy.
    Mech to dla mnie miękka stopa, mech to dla mnie piękno da oka.

  • 8. Data: 2011-04-08 19:05:40
    Temat: Odp: mech wszedzie..
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "atman" mądrze gada:

> [...]
    > który jest pożywkš dla mchu ale jestem leniwy.
    > Mech to dla mnie miękka stopa, mech to dla mnie piękno da oka.

    Ot właśnie... Tylko do takich wniosków trzeba dojrzeć. Tak samo jak trzeba
    mieć cojones, aby obsiać trawnik "łąką polską" z rodzimymi kwiatami polnymi
    miast wimbledonów i inszych wersali. Albo żeby żywopłot był mieszany,
    nieformowany zamiast szpalerów równiutko przystrzyżonych tuj. Podobnie z
    mchem.... Mnie się wydaje, że szkodliwość mchu została nam wmówiona przez
    koncerny chemiczne uszczęśliwiające nas różnymi antymchami. Ja "zasiedlam"
    mchem stare kamienie, które robią u mnie za obwódki rabat. Na trawniku
    zupełnie nie przeszkadza, wręcz dodaje sznytu leśnej polanki... Ale cóż, de.
    gustibus....

    Pozdrawiam Johnny