  • 1. Data: 2011-01-17 18:42:04
    Temat: Ogrzewanie podłogowe - szacunkowe koszty
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy ktoś mógłby podzielić się doswiadczeniami ile pi * drzwi wyszło go
    instalowanie ogrzewania podłogowego (ciecz) w przeliczeniu na m2 ?

    Dodatkowo interesuje mnie o ile jest droższe od standardowej instalacji
    CO. Powierzchnia do ogrzania to ok. 200m2.

    Dłubie po necie, ale jest tam od groma kompletnie dowolnych opini o tego
    że podlogowe jets tańsze po to że jest 10x droższe. Dlatego pytam.

    Nie interesują mnie koszta eksploatacji. Interesuje mnie przeliczenie
    kosztów *instalacji* dla podłogowego i porównywalnie "kaloryferowego"
    wliczając to koszt materiałów, robocizny i osprzetu. Może się ktoś
    podzielić realnym kosztem lub takie szacunki sobie robił? Próbuje ocenic
    koszty wykończenia aby zmieścić się z kasą ...

  • 2. Data: 2011-01-17 19:04:57
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe - szacunkowe koszty
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > podzielić realnym kosztem lub takie szacunki sobie robił? Próbuje ocenic
    > koszty wykończenia aby zmieścić się z kasą ...

    Ja konczylem podlogowke wiosna zeszlego roku. Na podobna powierzchnie jak
    Twoja poszlo mi o ile pamietam z faktury ok. 1200m. Sprawdz ile kosztuje
    rura, te tanie bezfirmowe odradzam i samo wyjdzie. Do tego drozsze
    rozdzielacze od grzejnikowych i wlasciwie to tyle roznic. Mam jeszcze
    mieszacz centralny i sprzeglo hydrauliczne, ale jezeli bedziesz mial
    wylacznie podlogowke to tego nie potrzebujesz. Szacunkowo liczylem
    porownawczo w stosunku do grzejnikow i prawde mowiac materialowo wychodzi
    wcale nie jakos strasznie drozej, a z ladnieszymi grzejnikami mysle, ze
    bedzie taniej. Grzejniki przeciez za darmo niesa. Jesli chodzi o koszt
    materialow to nie zawracaj sobie tym za bardzo glowy, bo roznica jezeli jest
    to naprawde nie powala. Cen robocizny nie znam, bo robilem sam. Warto na
    poczatek przewidziec zasilanie tego sterownikiem pogodowym, ale to juz
    niemal standard tak czy tak.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2011-01-18 10:21:37
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > Dodatkowo interesuje mnie o ile jest droższe od standardowej instalacji
    > CO. Powierzchnia do ogrzania to ok. 200m2.

    ze 35k (komplet z instalacjami z materialem) z kotlem szufladowym, z tego
    podlogowki 170m2 + piwnica grzejniki, ok 1200m rurek bojler 200l (ok 3zł za
    1m rurek podłogowych płaciłem, ponoc są tańsze, ale odradzali mi.
    2 rozdzielnie jedna to koszt ok 1500zł z rotametrami, sporo złączek w tym
    było, kocioł 5800 -26kW
    na wz-tkacgh jakies niesamowite ilosci drobizn było, nazbierało się na spora
    sume.
    do tego jeszcze musze sobie z czasem kupic regulatory pokojowe i silowniki
    do rozdzielni podłogowych
    ale to juz gadżety,tak jak ktos tu zresztą pisał :)

    wiem jedno, da się zrobić taniej,

  • 4. Data: 2011-01-19 10:12:13
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Witam.
    >
    > Czy ktoś mógłby podzielić się doswiadczeniami ile pi * drzwi wyszło go
    > instalowanie ogrzewania podłogowego (ciecz) w przeliczeniu na m2 ?
    [...]
> [...]
    > osprzetu. Może się ktoś podzielić realnym kosztem lub takie szacunki sobie
    > robił? Próbuje ocenic koszty wykończenia aby zmieścić się z kasą ...

    IMHO tak sie nie da :-))
    Zarowno przy podlogowce jak i kaloryferach masz duzy
    margines cen, mozesz kupic najtansze kalafiory, srednio tanie
    itp itd, w zaleznosci od tego masz rozne zawory, podejscia itp itd.,

    Wybor ogrzewania wymusi dalsze wykonczenia pomieszczen,
    trudno ocenic co bedzie tansze lub lepsze.
    Cenowo wychodzi podobnie, przy 200m2 trzeba sie liczyc
    z wydatkiem od 15tys do 20tys., roznica bedzie wynikac
    z zastowanych rozwiazan i materiałów,

    Aby znacznie obnizyc koszty zaostosuj proste rozwiazania,
    czyli kaloryfery zasilane z boku, instalacja rozprowadzona od zasilania
    pieca, zadnych pierdolek typu rozdzielacze, rotametry
    wtedy z materialem (bez kalafiorow i bez kotlowni) zmiescisz sie w 2-3tys.,

    pozdrawiam
    Adams

  • 5. Data: 2011-01-19 10:22:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 19:42, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Czy ktoś mógłby podzielić się doswiadczeniami ile pi * drzwi wyszło go
    > instalowanie ogrzewania podłogowego (ciecz) w przeliczeniu na m2 ?

    Jezeli zrobisz sam -> podlogowka wyjdzie taniej lub tak samo jak
    kalafiory.

    Jezeli wezmiesz firme -> zalezy jaka :) Sa takie co kasuja 100pln/m2,
    a sa takie co kasuja 200 pln od petli :-)
    Polozenie 200m2 to ok 3-4 dni ukladania styro + 3-4 dni rozkladania
    rurek. Do tego dolicz jeden dzien na montaz rozdzielaczy i zasilania /
    powrotu z kotlowni.

    Co do realnych cen -> 200m2 przy srednim rozstawie 15cm to okolo 1400m
    rury, kupic musisz z 200m wiecej zeby nie bylo laczen, wiec beda
    odpady. 1600mb * 2,6 (wavin) = 4200 pln. Do tego rozdzielacze -
    potrzebne beda pewnie dwa (parter+poddasze), szacuje z przynajmniej 20
    obwodow = ok 1,5k pln (rozdzielacze). Spinki do mocowania rurek z 200
    pln. 200m2 folii - zalezy jaka kupisz, 50m2 tej z liniami aluminiowej
    kosztuje stowe czyli +400 pln. Rury do pociagniecia zasilania /
    powrotu - ja mam z PP (ja mam konkretnie PP STABI ale wystarcza
    zwykle..) = 150 pln ze zlaczkami. Do tego kilka sztuk otuliny (na
    dylatacjach, wyjsciu do rozdzielaczy etc) - 100 pln.

    Wiec - ja szacuje koszty materialu na ok 6,5k pln (bez styropianu
    pod!).
    Robocizna (zakladajac ze styro masz juz polozony) to 5 dni w dwie
    osoby. Dwie stowy na leb na dzien daje 2000 pln. I wiecej bym za to
    nie zaplacil.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2011-01-28 07:58:23
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    Robocizna (zakladajac ze styro masz juz polozony) to 5 dni w dwie
    osoby. Dwie stowy na leb na dzien daje 2000 pln. I wiecej bym za to
    nie zaplacil.

    nic tylko robić podłogówki:-) w 5 dni 1 domek bez pośpiechu to 1000 zł na
    łeb więc miesięczna pensja ładna:-) i jeszcze weekendy wolne:-)

    --=olo=--

  • 7. Data: 2011-01-28 08:10:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    > nic tylko robić podłogówki:-) w 5 dni 1 domek bez pośpiechu to 1000 zł na
    > łeb więc miesięczna pensja ładna:-) i jeszcze weekendy wolne:-)

    Nie koniecznie podłogówke. U nas fachowcy teraz wyceniaja się na ok
    150-200zł dziennie. Takie mniej więcej stawki wychodza niezaleznie od
    branzy.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2011-01-28 10:36:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 08:58, "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> wrote:
> [...]
    >
    > nic tylko robić podłogówki:-) w 5 dni 1 domek bez pośpiechu to 1000 zł na
    > łeb więc miesięczna pensja ładna:-) i jeszcze weekendy wolne:-)

    To zacznij. To naprawde proste ;) W budowlance jest wiele takich
    kwiatuszkow, za ktore ludzie placa jak za zloto, myslac ze robota jest
    jakas bardzo skomplikowana i wymaga jakichs super zdolnosci i wiedzy..
    Oczywiscie zaden instalator Ci tego nie potwierdzi, a ludzie placa i
    placa, mimo ze robota jest bardzo prosta i lekka :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-01-28 10:48:44
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

> [...]
    > Dodatkowo interesuje mnie o ile jest droższe od standardowej instalacji
    > CO. Powierzchnia do ogrzania to ok. 200m2.

    Kolega robił sam i wyszło mu że koszt jest taki sam. Gdby jednak zlecić
    wykonanie firmie, to na pewno skasują więcej za podłogówkę, ale ile, to
    nie wiem...

  • 10. Data: 2011-01-28 12:11:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

    > Kolega robił sam i wyszło mu że koszt jest taki sam. Gdby jednak zlecić
    > wykonanie firmie, to na pewno skasują więcej za podłogówkę, ale ile, to
    > nie wiem...

    U nas 1 petle podłogówki licza jak tzw. punkt.
    Ale najlepiej dogadac się za całośc roboty nie jakies punkty itp.

    Krzysiek