  • 1. Data: 2014-11-04 21:17:43
    Temat: Okapy
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    Zastanawiam się dlaczego tak prymitywny sprzęt jak okapy jest tak
    beznadziejnie projektowany, wykonywany i dlaczego tak drogi.

  • 2. Data: 2014-11-04 22:48:19
    Temat: Re: Okapy
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2014-11-04 o 21:17, Dupek Żołędas pisze:
    > Zastanawiam się dlaczego tak prymitywny sprzęt jak okapy jest tak
    > beznadziejnie projektowany, wykonywany i dlaczego tak drogi.

    BORA Twoim przyjacielem. ;)

  • 3. Data: 2014-11-04 22:53:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 listopada 2014 21:17:46 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:
    > Zastanawiam się dlaczego tak prymitywny sprzęt jak okapy jest tak
    > beznadziejnie projektowany, wykonywany i dlaczego tak drogi.

    Slawek? :D

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-11-04 23:21:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Nov 2014 21:17:43 +0100, Dupek Żołędas napisał(a):

    > Zastanawiam się dlaczego tak prymitywny sprzęt jak okapy jest tak
    > beznadziejnie projektowany, wykonywany i dlaczego tak drogi.

    Amica podszafkowa 240 zl. Drogo?
    330 m3/godz., zadanie spelnia.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 5. Data: 2014-11-05 05:37:40
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 04-11-14 23:21, Maciek pisze:

    > Amica podszafkowa 240 zl. Drogo?
    > 330 m3/godz., zadanie spelnia.

    No właśnie generalnie okapy nie spełniają swojego zadania.
    Są:
    -głośne
    -mało skuteczne
    -drogie
    -paskudne (ach ten "dyzajn")
    -fatalnie wykonane
    Zastanawiam się dlaczego akurat to tak bardzo odstaje pod każdym
    względem od innych sprzętów AGD przecież znacznie bardziej technicznie
    zaawansowanych.

  • 6. Data: 2014-11-05 07:34:57
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 5 listopada 2014 05:37:44 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

> [...]
    > Zastanawiam się dlaczego akurat to tak bardzo odstaje pod każdym
    > względem od innych sprzętów AGD przecież znacznie bardziej technicznie

    Marketing, przyzwyczajenie i paradoksalnie dlatego, że większość użytkowników tak na
    prawdę nie potrzebuje okapu, bo zapach i tłuszcz na meblach im nie przeszkadza. To
    powoduje, że kupują cokolwiek co rynek zaoferuje pod nazwą okap a skoro i tak ma być
    atrapą, to wymaga się od niego, aby był "ładny" i mało kosztował.

  • 7. Data: 2014-11-05 09:07:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zastanawiam się dlaczego akurat to tak bardzo odstaje pod każdym względem
    > od innych sprzętów AGD przecież znacznie bardziej technicznie
    > zaawansowanych.

    Bo statystyczny kowalski kupując lodówkę parzy na roczne zużycie energii.
    Kupują kuchenkę patrzy na łatwość czyszczenia. Kupując piekarnik czy pralkę
    patrzy na ilość programów itd. A kupując okap bierze pierwszy z brzegu,
    który podoba się żonie.

    A z drugiej strony tego nie da się zrobić dobrze w klasycznej formie - po
    prostu obudowa ma za mało miejsca by tam upchnąć duży wolnoobrotowy
    wentylator dlatego _każdy_ klasyczny okap jest albo głośny albo niewydajny.

    Padł tu przykład Amiki z przepływem 330m3 na godzinę za 240zł. Tymczasem sam
    cichy i oszczędny wentylator o tym przepływie kosztuje około tysiąca złotych
    i wymaga sporej skrzynki więc w okapie podszafkowym się nie zmieści.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-11-05 09:20:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 4 Nov 2014 23:21:15 +0100, Maciek

    > zadanie spelnia.

    W kwestii hałasu i braku wydajności, z całą pewnością. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2014-11-05 10:09:19
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Nov 2014 09:07:59 +0100, Ergie napisał(a):

> [...]
    > cichy i oszczędny wentylator o tym przepływie kosztuje około tysiąca złotych
    > i wymaga sporej skrzynki więc w okapie podszafkowym się nie zmieści.

    Ja zakladam, ze okap na pelnym biegu nie pracuje dlugo, wiec szum bedzie do
    zniesienia. No chyba ze w kuchni restauracyjnej, ale tam tysiec w te czy
    tysiac we wte raczej nie powinien robic roznicy.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2014-11-05 10:11:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Nov 2014 09:20:16 +0100, Myjk napisał(a):

    > W kwestii hałasu i braku wydajności, z całą pewnością. :P

    Mimo wszystko smierdzi mniej niz bez okapu.

    Nasjkuteczniejsze rozwiazanie to zamknieta kuchnia. Jakbym budowal od
    podstaw.... Ech.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl