  • 1. Data: 2011-03-05 09:11:11
    Temat: Otwarte naczynie wzbiorcze
    Od: "Stolat" <c...@o...pl>

    Witam wszytkich, jest sobie takie oto naczynie wzbiorcze:
    http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/91/59/
    96/1491599637

    Pytanie w sumie dość proste :), jak podłączyć rury od pieca?

    Według mnie to :
    Rura wzbiorcza czyli ta co wychodzi z gorącą wodą z pieca podpięta według
    mnie do króćca co jest usytuowany na górze zdjęciaw najwyższym punkcie
    Napełnianie wody do kolejnego środkowego, a rura spustowa do najwyższego
    króćca czyli na zdjęciu do tego na samym dole z boku.

    Dodatkwo w ruurze spustwej cchę dać trójnik i odpowietrzenie przy samym
    zbiorniku.

    No i teraz planuje rurę wzbbiorczą z miedzi, rurę napełniająca z PEX'a i
    rurę spustwoą też z PEX'a

    Średnce rur to DN25 a napełniająca to DN12 (w pexie to 16).

    Dobrze myślę?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2011-03-07 10:41:20
    Temat: Re: Otwarte naczynie wzbiorcze
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > http://img08.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/91/59/
    96/1491599637

    na tym zdjęciu zbiornik jest pokazany do góry dnem

    > Pytanie w sumie do?ć proste :), jak podł?czyć rury od pieca?

    nie zrozumiałem Twojego opisu, dlatego daję swój:

    wystarczy Ci tylko jedna rura łącząca króciec wylotowy kotła
    ze zbiornikiem (środkowy króciec skierowany w dół, odwrotnie niz na zdjęciu)

    > No i teraz planuje rurę wzbbiorcz? z miedzi, rurę napełniaj?ca z PEX'a i
    > rurę spustwo? też z PEX'a

    więcej (niz jedna) rurek jest potrzebne jak masz nieszczelną instalację lub
    lubisz dolewać i przelewać...

    materiał z którego wykonasz jest sprawą drugorzędną.
    po drodze nie powinno być żadnych zaworów
    a przy samym piecu daj dodatkową sekcję bezpieczeństwa