  • 1. Data: 2009-10-20 07:39:39
    Temat: Parowanie okien
    Od: Stalker <t...@i...pl>

    Podobno parowanie szyb to normalny problem zwiazany ze szczelnoscia
    nowoczesnych okien.
    Ale mam pytanie. Czy okno trojszybowe powinno parowac na wewnetrznej
    szybie? Wstawilismy trojszybowe okna i ta wewnetrzna szyba bywa teraz
    zaparowana. Wydawalo mi sie, ze pomiedzy szybami nie powinno miec co
    sie skraplac, ale moze sie myle. Ktos wie jak to jest?

    Stalker

  • 2. Data: 2009-10-20 18:14:06
    Temat: Re: Parowanie okien
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Stalker wrote:
> [...]
    > zaparowana. Wydawalo mi sie, ze pomiedzy szybami nie powinno miec co
    > sie skraplac, ale moze sie myle. Ktos wie jak to jest?

    mnie jakos okna nie paruja :) ciekawe dlaczego.

  • 3. Data: 2009-10-21 05:07:34
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

> [...]
    > zaparowana. Wydawalo mi sie, ze pomiedzy szybami nie powinno miec co
    > sie skraplac, ale moze sie myle. Ktos wie jak to jest?

    Mi tak parowaly w srodku, wiec umylem w cieply dzien (jakis srodek do szyb
    samochodowych Plastmal), dalem uszczelke pomiedzy skrzydla i skrecilem. Juz
    nie paruja. :-)

  • 4. Data: 2009-10-21 10:06:55
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > mnie jakos okna nie paruja :) ciekawe dlaczego.

    Bo masz pewnie "starodawne" okna a nie nowoczesne ! :)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 5. Data: 2009-10-21 10:52:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kane wrote:

    > Bo masz pewnie "starodawne" okna a nie nowoczesne ! :)

    nowoczesne drewniane okna z pakietami k=1.0

  • 6. Data: 2009-10-21 13:03:39
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > nowoczesne drewniane okna z pakietami k=1.0

    Marek - ja zartowalem ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2009-10-21 13:07:31
    Od: mk <d...@t...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > nowoczesne drewniane okna z pakietami k=1.0

    Za sucho w mieszkaniu:)

  • 8. Data: 2009-10-25 09:23:22
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > Podobno parowanie szyb to normalny problem zwiazany ze szczelnoscia
    > nowoczesnych okien.

    nie to nie jest normalny objaw i niema nic wspolnego z nowoczesnymi oknami a
    ze zla wentylacja poprostu.
    spowodowana ogolnie kiepskim wykonaniem wentylacji lub okien.
    tak czy inaczej jest to objaw niewlasciwy i trzeba cos naprawic zeby tak sie
    nie dzialo.

> [...]
    > zaparowana. Wydawalo mi sie, ze pomiedzy szybami nie powinno miec co
    > sie skraplac, ale moze sie myle. Ktos wie jak to jest?

    no to oprocz skopanej wentylacji masz jeszcze wadliwe okna.
    niemaja prawa parowac miedzy szybami, do poprawki

    --
    pzdr
    piotrek

  • 9. Data: 2009-10-28 20:10:53
    Od: Marek <o...@g...com>

    On 20 Paź, 08:39, Stalker <t...@i...pl> wrote:

> [...]
    > zaparowana. Wydawalo mi sie, ze pomiedzy szybami nie powinno miec co
    > sie skraplac, ale moze sie myle. Ktos wie jak to jest?

    Jestes pewien że jest to wewnętrzna (2ga) szyba? Moje podwojne czasami
    paruja od zewnątrz - w porach wiosna jesien - W dni kiedy na zewnatrz
    jest b. wilgotno i zrobi sie odpowiednio zimno na dworze - jest dobra
    izolacja miedzy szybami i zewnetrzna zimna "lapie" wilgoc z powietrza
    (poranki i wieczory).

    Moim skromnym to w "prawidlowych oknach" między szybami nie powinno
    NIC parowac. Szyby sa odpowiednio zespolone, pokryte jakimś kauczukiem
    wokolo i z tego co sie orientuje to te aluminiowe profile dystansujace
    miedzy szybami maja wewnatrz "srodek" wchlaniajacy ewentualna wilgoc -
    ale moge byc w bledzie.

    pozdrawiam