  • 1. Data: 2012-05-15 09:21:04
    Temat: Piła łańcuchowa z biednej bronki.
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Sąsiad zamówił 6 kubików drewna. Nie byłoby nic w tym dziwnego ale
    zauważyłem że nie jak zwykle ciętego i rąbanego lecz w metrówkach. Podchodzę
    więc na piwko i pytam z ciekawości jakie ma zamiary. A on mi odpowiada że
    zamiast zapłacić prawie 1170zł za porąbane, zapłacił 840zł za metrówki a za
    resztę kupił właśnie piłę łańcuchową spalinową z biednej bronki i jeszcze na
    browara i paliwo zostało. Tak patrzę, pniaki konkretne po 40cm średnicy
    niektóre i tak z niedowierzaniem pytam czy ta piła to ruszy. On wyciąga ją
    bez zastanowienia i pokazuje mi, a tu łańcuch oregon na listwie oregon 45cm
    rolkowej łożyskowanej. Wygląda nieźle, ale czy będzie ciąć, przecież to
    buk?. Odpalił i w ciągu parunastu sekund przeciął najgrubszy kawałek taki na
    około 35cm średnicy. A co do rabania to mi powiedział że znajomy ma rębarkę
    świdrową to mu pożyczy za zgrzewkę piwa. Dzisiaj od rana widzę że walczy z
    tym drewnem i już prawie kończy ciąć te metrówki ta piłą. Jeden sezon i piła
    się zwróciła a ja tak powątpiewałem w to że cokolwiek tym utnie.

    Inna sprawa. Widzieliście takie coś?
    http://www.youtube.com/watch?v=ppVpsaLJQck&feature=r
    elated

    Marek

  • 2. Data: 2012-05-15 09:24:40
    Temat: Re: Piła łańcuchowa z biednej bronki.
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > świdrową to mu pożyczy za zgrzewkę piwa. Dzisiaj od rana widzę że walczy
    > z tym drewnem i już prawie kończy ciąć te metrówki ta piłą. Jeden sezon
    > i piła się zwróciła a ja tak powątpiewałem w to że cokolwiek tym utnie.

    Ja objechalem 30 kubikow pila z castoramy za 150 zl :)
    ... pila dalej dziala.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-05-15 09:34:14
    Od: "mihal" <j...@w...pk>

    w to że cokolwiek tym utnie.

    > Inna sprawa. Widzieliście takie coś?
    > http://www.youtube.com/watch?v=ppVpsaLJQck&feature=r
    elated

    Na allegro sprzedają same końcówki - świdry do zamocowania na silnik.

    pozdr.
    mihal

  • 4. Data: 2012-05-15 09:38:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 09:21:04 UTC+2 użytkownik 4CX250 napisał:
    >. Jeden sezon i piła
    > się zwróciła a ja tak powątpiewałem w to że cokolwiek tym utnie.

    Druga sprawa że jak kupił metreówki to mniejsza szansa że go oszukali na ilości. Jak
    kupujesz porabane to z reguły jestes w plkecy- płacisz niby za 6metrw a dostajesz 4.
    Handlarze potrafia odpowiednio drzewo ułozyc na przyczepie;)

  • 5. Data: 2012-05-15 09:49:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 09:21:04 +0200, 4CX250 napisał(a):

    (...)

    W Karaluchu pewnie sprzedaja te sama chinszczyzne, co w hipermarketach. Ale
    chinszczyzny tez dziela sie na lepsze i gorsze :)

    Jesli ta pila ma prowadnice 45 cm, a silnik nie ma przynajmniej 2,5 konia,
    to ja bym na miejscu sasiada zmienil na krotsza, bo szybko zarznie maszyne.

    Ja mam NAC-a z gaznikiem Walbro o mocy 2,5 KM i nie narzekam. Kosztowal 400
    zl.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-05-15 10:07:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ja mam NAC-a z gaznikiem Walbro o mocy 2,5 KM i nie narzekam. Kosztowal
    > 400

    Chcę zauwazyć ze widziałem kiedyś w sklepie dwie kosiarki dwóch róznych firm
    ale z tym samym identycznym silnikiem. Na jednej podana moc była większa :)

    http://mokazja.pl/okazja/pilarka-spalinowa-299-z%C5%
    82-biedronka

    Wygląda na to że to niemal to samo co masz ty. Też walbro gaźnik, a jeżeli
    pojemnosć masz 45cm to już bezdyskusyjnie to samo.

    Marek

  • 7. Data: 2012-05-15 10:08:13
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:
    > Sąsiad zamówił 6 kubików drewna. Nie byłoby nic w tym dziwnego ale
    > zauważyłem że nie jak zwykle ciętego i rąbanego lecz w metrówkach.

    Też kupiłem 3 m buka w metrówkach. Pociąłem sobie to już i porąbałem. Ot
    tak dla pucu do piecyka - niech sobie schnie, bo z budowy mam jeszcze
    sporo :-))).

    Ale co do samej piły, to mam też jakąś noname z prowadnicą i łańcuchem
    oregon - elektryczną - 2,2 kW, ale żebym był zadowolony to nie powiem.
    Od początku były problemy, bo producent w celu niby to zabezpieczenia
    zastosował jakieś sprzęgiełko, które w momencie wyłączania piły miało
    zatrzymywać natychmiast łańcuch... No właśnie miało.

    W praktyce po kilkudziesięciu rżnięciach sprzęgiełko rozłączyło
    mechanizm na stałe :-P i kombinowaliśmy to z reklamacjami - bez efektu w
    postaci naprawionej piły - to wreszcie w postaci sprzęgnięcia tego gówna
    na sztywno.
    Moje 3 metry przestrzenne udało mi się zerżnąć - chyba trzy ostatnie
    grube zostały - i piła znowu rozłączyła napęd.

    Tyle warte są piły za 250 złotych. Jak nie uda mi się tego sprządz z
    powrotem tak, żeby piła zadziałała, to rozejrzę się może za jakąś
    makitą... ale koniecznie też elektryczną hehe...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 8. Data: 2012-05-15 10:19:02
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > kombinowaliśmy to z reklamacjami - bez efektu w postaci naprawionej piły -
    > to wreszcie w postaci sprzęgnięcia tego gówna na sztywno.

    Co znaczy bez efektu? Ja ostatnio się nauczyłem rozmawiać z nieuczciwymi
    sprzedawcami tylko za pośrednictwem federacji konsumentów. Już miałem okazję
    reklamować buty w których pięta się zapadła po stanięciu na kamień oraz
    torebkę damską w której za mocno trzymał magnes zatrzasku i wyrwał się z
    kawałkiem skóry. Za każdym razem oczywiści wmawiali mi że wina klienta.
    Federacja, czekanie dzien-dwa, powrót z pismem urzędowym do sklepu i
    kończyło się na zwrocie gotówki.
    Co do biedronki to oni rzadko kiedy chyba się bawią w naprawianie lecz w
    wymianę lub jak nie mają na co wymienić to zwracają kasę. Przynajmniej raz
    mi się tak zdażyło gdy reklamowałem lampę z czujką ruchu to mi po 4
    miesiącach bez zająknięcia kasę oddali.

    Marek

  • 9. Data: 2012-05-15 10:28:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > powrotem tak, żeby piła zadziałała, to rozejrzę się może za jakąś
    > makitą... ale koniecznie też elektryczną hehe...

    Już trzeci rok użytkuję kosiarkę z biedronki, spalinową z napędem. 193cm3
    pojemności, wtedy kosztowała 699zł. jeden z sąsiadów w tym czasie kupił coś
    bardziej markowego za 1600zł ale ze słabszym silnikiem i bez "mulczingu" Już
    woził ją do serwisu tamtego roku bo po zimie zaczęły wydobywać się dziwne
    odgłosy z silnika aż w końcu przestał odpalać. Okazało się że poluzowało się
    koło z magnesem i zmasakrowało cewkę zapłonową. Inną sprawą że w jego
    kosiarce strasznie skrzypią kółka :)

    Marek

  • 10. Data: 2012-05-15 10:32:25
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 09:21:04 +0200, 4CX250 napisał(a):

    > około 35cm średnicy. A co do rabania to mi powiedział że znajomy ma rębarkę
    > świdrową to mu pożyczy za zgrzewkę piwa. Dzisiaj od rana widzę że walczy z

    Cienias :D Ja tam sobie ćwiczeń z rabania nigdy nie odmawiam :D Dobra
    siekiera i wio :D

    --
    _______/ /_ GG: 3524356