  • 1. Data: 2009-03-31 07:54:27
    Temat: Pilna pomoc potrzebna dot. konina
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    Witam!

    Mam komin wybudowany od kominka
    na rowni z kalenicą, może 1 warstwa cegieł poniżej

    oddalony od kalinicy ok 1m
    zaczynaja sie kominki wentylacyjne
    na koncu jest Dymny od kominka

    czyli mozna powiedziec ze dymny jest ok 1,8 od kalenicy

    mniej wiecej wyglada to jak na zdjeciu nr 2 z poniższego linku

    http://www.timkominy.pl/porady/normy-instalacji-syst
    emow-kominowych.html

    i teraz pytanie czy nie będe miał zawirowań, czy cofania sie dymy przy
    rozpalaniu
    odwor dymny ma rozmiary ok 27x25 więc jest spory.

    dzwoniłem do koniarza, powiedzial ze musi byc 30cm nad kalenicą
    dzwoniłem do stowarzyszenie kominarzy to stwierdzili ze raczej jest zgodnie
    z prawem
    budowlanym, ale lepiej jak bylby 30cm nad kalenice.

    dach z dachówki ceramicznej, mam, bardzo
    proszę jeśli możecie mi pomoc, to wypowiedzcie się, czy jest to zgodne z
    prawem budowlanym.

    chodzi o ten komin co wychodzi na zdjeciu jest nie dokonczony, ale w
    rzeczywistosci juz jest
    skonczony ma tzw czapke
    http://www.baborow.com/dzialka/taras2009032300820090
    324001.jpg

    dzięki za pomoc pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-03-31 08:32:09
    Temat: Re: Pilna pomoc potrzebna dot. konina
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    cos niski ten komin, ledwo go widać.
    Z tego co pamietam komin chyba powinien (i tak byłoby lepiej dla
    ciagu) wystawać ponad kalecice.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 3. Data: 2009-03-31 08:41:27
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    Z tego co pamietam komin chyba powinien (i tak byłoby lepiej dla
    ciagu) wystawać ponad kalecice.

    obecnie jest troche wyższy, bo juz domurowany,
    ale i tak nie wystaje ponad kalenice

  • 4. Data: 2009-03-31 09:04:05
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    tu zdjecia aktualne jak wyglada komin
    http://www.baborow.com/dzialka/254

    http://www.baborow.com/dzialka/251

  • 5. Data: 2009-03-31 09:21:04
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Mar, 11:04, "amir" <d...@o...pl> wrote:
    > tu zdjecia aktualne jak wyglada kominhttp://www.baborow.com/dzialka/254
    >
    > http://www.baborow.com/dzialka/251

    Komin spoko.
    ;-)

    Ja bym się raczej martwił o ścianki szczytowe - ewidentnie za wysoko
    wymurowane. Powinny być do DOLNEJ krawędzi krokwi a nie górnej. Chyba
    że masz poddasze nieużytkowe...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 6. Data: 2009-03-31 09:36:44
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    Komin spoko.
    ;-)

[...]

    Narazie Górale nic nie narzekają :)

    może nie będzie źle
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-31 09:40:05
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Mar, 11:36, "amir" <d...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ja bym się raczej martwił o ścianki szczytowe - ewidentnie za wysoko
    > wymurowane. Powinny być do DOLNEJ krawędzi krokwi a nie górnej. Chyba

    To nie górale będą narzekać, tylko Ty jak Ci będą ściany przemarzać i
    wilgoć wchodzić ...
    ;-)

    Teraz masz jeszcze czas żeby to poprawić....

  • 8. Data: 2009-03-31 11:00:05
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    amir pisze:
> [...]
    >
    > Ja bym się raczej martwił o ścianki szczytowe - ewidentnie za wysoko
    > wymurowane. Powinny być do DOLNEJ krawędzi krokwi a nie górnej. Chyba

    A gdzie mają zabezpieczenia ci górale? ;)

  • 9. Data: 2009-03-31 13:30:42
    Od: "amir" <d...@o...pl>

    To nie górale będą narzekać, tylko Ty jak Ci będą ściany przemarzać i
    wilgoć wchodzić ...
    ;-)

    Teraz masz jeszcze czas żeby to poprawić....

    A jak proponujesz to zabezpieczyć?

  • 10. Data: 2009-03-31 15:14:32
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "amir" <d...@o...pl> wrote in message

    > Z tego co pamietam komin chyba powinien (i tak byłoby lepiej dla
    > ciagu) wystawać ponad kalecice.
    >

    > obecnie jest troche wyższy, bo juz domurowany,
    > ale i tak nie wystaje ponad kalenice

    No więc weź człowieka niech ci od góry odetnie kawałek i dorobi tyle żeby
    wystawał.
    Nic od naszego pocieszania nie będzie lepiej.
    MUSISZ podnieść komin.