  • 1. Data: 2009-04-27 08:18:40
    Temat: Pistolet natryskowy do farby elewacyjnej
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam!

    Zakończyłem tynkowanie ;)
    poszło nawet sprawnie, straty w otoczeniu małe
    dobra rada dla grupowiczów, jak już wydajecie te setki tysiecy to
    postarajcie się o te kilka tysięcy na otynkowanie podczas budowy.

    Z tego co widzę do okoła, wiekszosc ludzi tynkowanie traktuje po
    macoszemu, byle sie wprowadzić, otynkuje za rok-dwa.
    ja miałem to samo ;/
    Nic bardziej mylnego, przy całej kwocie na budowę domu sam tynk to
    pestka, a prace tynkowe mogą naprawdę sporo namieszać na ogrodzie i
    podjeździe. Nie da sie wszystkiego osłonić folią.

    Tak wiec tynkujcie jak najszybciej !!

    wracając do tematu
    teraz czekam az tynk wyschnie, i chcę zabrać się za malowanie
    prawdopodobnie wybiorę farbę silikonową, gdyż
    - akrylowe mi odradzadzili na tynk cementowo-wapienny (nie oddychają)
    - silikatowe - podobno trudno sie maluje, są o odczynie kwaśnym, trzeba
    szczególnie uważać na odbarwienia, przy kontakcie ze skórą moze być
    problem. znajmy ma i nie poleca.
    - odmiana silikatowych - niby ph neutralne, oddychające
    - silikonowa - bardzo trwała, oddychająca, samoczyszcząca

    mam kompresor wiec chcialbym pomalować to przy pomocy pistoletu
    da sie to zrobic? jaki pistolet musze kupić?
    warto malować pistoletem czy lepiej pędzle ?

    dziś wieczorem wstawię fotki z postępem pracy

    michal

  • 2. Data: 2009-04-27 09:29:27
    Temat: Re: Pistolet natryskowy do farby elewacyjnej
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Również w ostatnią sobotę zakończyłem tynkowanie elewacji tynkiem
    mineralnym. Moja pytanie jest takie, jak długo trzeba czekać, aby ten tynk
    wyschnął, żeby zacząć malowanie.
    Marek

  • 3. Data: 2009-04-27 09:38:59
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Marek pisze:
    > Również w ostatnią sobotę zakończyłem tynkowanie elewacji tynkiem
    > mineralnym. Moja pytanie jest takie, jak długo trzeba czekać, aby ten tynk
    > wyschnął, żeby zacząć malowanie.

    wg teorii 28 dni

    ale to zalezy od farby
    są farby co można na mokre malować

    ja poczekam 3 tygodnie

    michal

  • 4. Data: 2009-04-27 13:59:25
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Usrobo said the following on 27.04.2009 10:18:

> [...]
    > - odmiana silikatowych - niby ph neutralne, oddychające
    > - silikonowa - bardzo trwała, oddychająca, samoczyszcząca

    Zle.
    silikatowe maja odczyn alkaiczny, inna nazwa tych farb to farby
    krzemianowe, uproszczajac silnie, na szkle wodnym. Maja wiec silny
    odczyn alkaiczny, ale za to mozna malowac na swieze tynki. I sa
    paroprzepuszczalne.
    silikonowa, sa paroizolacyjne, samooczyszczajace sie.

    S.

  • 5. Data: 2009-04-28 06:49:15
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Sebastian Sawicki pisze:

> [...]
    > paroprzepuszczalne.
    > silikonowa, sa paroizolacyjne, samooczyszczajace sie.

    czyli lepsza jest krzemiankowa? ale ta Polikrzemianowe (niskoalkaliczne
    silikatowe)

    odnośnie farby silikonowej:
    Tworzy trwałą powłokę o wysokiej paroprzepuszczalności i niskiej
    nasiąkliwości powierzchniowej. Po zwilżeniu silikonowej powłoki na jej
    powierzchni występuje efekt ,,odpychania" cząsteczek wody. Efekt ten
    skutecznie zabezpiecza elewację przed działaniem opadów atmosferycznych
    i znacznie redukuje osadzanie się zanieczyszczeń.

    producent kłamie ?

    michal

  • 6. Data: 2009-04-29 15:47:28
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message news:gt3pp0$esl$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Z tego co widzę do okoła, wiekszosc ludzi tynkowanie traktuje po
    > macoszemu, byle sie wprowadzić, otynkuje za rok-dwa.

    Ja nie tynkowałem z 2 powodów

    1. Zniszczenia w trakcie innych prac - pouszkadzali mi styropian, utrącili
    narożniki wnosząc i wynosząc
    2. Chciałem zobaczyć czy ocieplenie działa, no i nie działało więc koszt
    byłby powtórny.

    Mnie sie wydaje, że tynki można zrobić po przemieszkaniu jednej zimy jak
    ocieplenie bedzie dobre.

  • 7. Data: 2009-04-29 17:12:25
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    On 27 Kwi, 15:59, Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl> wrote:

> [...]
    > paroprzepuszczalne.
    > silikonowa, sa paroizolacyjne, samooczyszczajace sie.

    Jakie paroizolacyjne?? Mają wysoką paroprzepuszczalność, nie tak
    oczywiście jak silikatowe ale dużo lepszą niż akryl. Samoczyszczające
    się to się zgodzę, może nie każda bo czasem producent może napisać że
    silikonowa, a farba może mieć tylko niewielką domieszkę mleczka
    siloksanowego, bo nie ma żadnej normy od kiedy można farbę nazywać
    silikonową.