  • 1. Data: 2011-04-19 09:42:40
    Temat: Pleśń i grzyb w domu - pytanie
    Od: Piotr <i...@a...pl>

    Witam
    Czy istnieje sposób, aby sprawdzić, czy w domu występuje grzyb ?

    Niestety mój ojciec wykazał się inteligencją i ocieplił część pokoi w
    domu od wewnątrz ( styropian, profile aluminiowe, płyty regips i tynk ).
    Chciałbym najlepiej w jednym ( ostatecznie w kilku ) punktach dobrać się
    do ściany i pobrać próbkę.

    W sumie nie poruszałbym tematu, ale badanie zwierzaka domowego (
    konkretnie królika ) nie wykazało obecności żadnych "dodatków"
    odzwierzęcych tylko obecność pleśni raczej spotykanej w mieszkaniu -
    jeśli nawet zwierzak coś ma to zostało to "zagłuszone" przez pleśń -
    cytuję moją rozmowę z osobą od analizy.

    Tak, więc chciałbym sprawdzić, czy coś nie stanowi zagrożenia dla
    domowników.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2011-04-19 14:42:41
    Temat: Re: Pleśń i grzyb w domu - pytanie
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Kwi, 11:42, Piotr <i...@a...pl> wrote:
> [...]
    > cytuję moją rozmowę z osobą od analizy.
    >
    > Tak, więc chciałbym sprawdzić, czy coś nie stanowi zagrożenia dla

    http://www.wsse.waw.pl/PageContent.aspx?MenuID=261&S
    ubMenuID=103
    Ale cennika nie znalazlem.

    Najprosciej jest po prostu przyjrzec sie scianom za ociepleniem. Jesli
    plamki sa to nie trzeba robic badan.
    Jesli plamek nie ma to moze w zle miejsce badacz zajrzal :)
    Zagladac w najchlodniejsze miejsca. Rogi scian zewnetrznych, za
    meblami itp.

  • 3. Data: 2011-04-20 09:12:31
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 11:42, Piotr pisze:
> [...]
    > cytuję moją rozmowę z osobą od analizy.
    >
    > Tak, więc chciałbym sprawdzić, czy coś nie stanowi zagrożenia dla

    Pleśń i grzyb jest wszechobecny więc badanie może nie dać odpowiedzi
    jakiej oczekujesz - inna sprawa czy ma warunki by się rozwijać i
    zagrażać. A tu chyba raczej powinieneś zbadać powietrze.
    Zaglądnij do laboratorium niech ci dadzą jałową pożywkę postawisz na
    kilka dni w pokoju i będziesz widział co w powietrzu się znajduje.
    Na pewno też powiedzą ci jak sprawdzić powietrze pod kątem szkodliwości.
    Myślę, że coś na pewno wyhodujesz - tylko czy to akurat będzie zagrażać??
    Ariusz