  • 1. Data: 2009-09-27 18:50:53
    Temat: Płyty chodnikowe 50x50 - jak kłaść?
    Od: Lukasz <p...@g...com>

    Witam mam zakupione plyty betonowe uzywane 50x50x6 cm, chce z nich
    zrobic podloge w garazu blaszanym w ktorym bedzie stalo auto osobowe,
    moje pytanie brzmi jaka ma byc szczelina miedzy 1 a 2 plytka?
    probowalem znalesc w necie informacje na ten temat ale jedynie to
    znalalem:

    "Szerokość odstępów 3 - 5 mm (przy odstępach mniejszych niż 3 mm
    powstaje niebezpieczeństwo odłupywania płytek przy obciążeniu i
    trudności przy ponownym uszczelnieniu uszkodzonych powierzchni; przy
    szerokości odstępów powyżej 5 mm - niebezpieczeństwo wykruszania się
    lub wymywania spoiwa)."

    Znajomy niby fachowiec mi mowil ze ma byc 1 cm szczeliny min.. tylko
    ze ten opis wyzej jest pewnie do plyt na zew.

    Plyty klade na ubitym piachu ok + - 10 cm warstwa ( ten piach jest
    troche gliniasty ) czy taki moze byc? piach ubijam stajac na deske i
    chodzac po niej, i tak kilka razy dosypuje i ubijam :)

  • 2. Data: 2009-09-28 06:03:14
    Temat: Re: Płyty chodnikowe 50x50 - jak kłaść?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    >Plyty klade na ubitym piachu ok + - 10 cm warstwa ( ten piach jest
    >troche gliniasty ) czy taki moze byc? piach ubijam stajac na deske i
    >chodzac po niej, i tak kilka razy dosypuje i ubijam :)

    Wypożycz za 100zł zagęszczarkę na dzień i ubij to sensownie.

  • 3. Data: 2009-10-01 20:28:55
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Śmiało możesz układać bez żadnej szczeliny(tak mam u siebie) Niepotrzebne
    miejsce do zbierania się brudu. Chyba że chcesz to zafugować. Ale nie bardzo
    widzę sens, bo wiadomo że będzie to pracowało.
    Jeżeli chodzi o piach, to lepszy byłby żwir. Jeliśli piasek to 0-4 powinien
    być jak najbardziej OK.
    Piasek gliniasty nie jest za dobrym rozwiązaniem.
    Jeśli nie możesz załatwić zagęszczarki to polecam zrobić sobie taki ubijak z
    grubej blach (płyty stalowej) około 15x20x2 z trzonkiem. Bardzo dobrze się
    sprawdza na takie małe roboty.
    pozdr

    .googlegroups.com...

  • 4. Data: 2009-10-02 07:06:34
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli nie możesz załatwić zagęszczarki to polecam zrobić sobie taki ubijak
    > z grubej blach (płyty stalowej) około 15x20x2 z trzonkiem. Bardzo dobrze
    > się sprawdza na takie małe roboty.

    Klocek drewniany 20cm*20cm*20cm do niego przybite półtorametrowy odcinek
    łaty i tym ubijasz raz koło razu.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-10-08 10:56:44
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Janusz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Klocek drewniany 20cm*20cm*20cm do niego przybite półtorametrowy odcinek
    > łaty i tym ubijasz raz koło razu.

    wystarczy pieniek, też działa. No a łaty wygodniej dwie

  • 6. Data: 2009-10-08 11:22:10
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ha48pq$prc$1@news.onet.pl...

    > wystarczy pieniek, też działa. No a łaty wygodniej dwie
    Kawałek murłaty długości stosownej do wzrostu ubijającego,
    + na górze kawałek łaty w chrakterze rączek :-)

    Pzdr

    JKK