  • 1. Data: 2011-08-04 14:36:15
    Temat: Podgrzewacz przepływowy kiedy opłacalny?
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Czy ktoś może obliczał co będzie bardziej opłacalne?

    Ogrzanie wody przepływowym ogrzewaczem ok 21kW
    czy grzałka i bojler dla rodziny 3 osobowej, gdzie jest granica?

    Obecnie mamy moc przyłączeniową do budynku 13kW, sens ma podgrzewacz
    przepływowy minimum 21kW
    czyli na wstępie do przepływowego czeka wydatek
    1200zł rozbudowa mocy dla energipro (150zł za 1kW wołają, nie wiem za co za
    podpis jeden)
    oraz podgrzewacz ok 1200zł jakis w miare dobry sprawdzony np.: siemensa.

    Koszt grzałki to wydatek ok 100zł

    Najtaniej bo prawie za darmo kotłem na stale paliwo i drewnem darmowym z
    budowy albo
    miałem, niestety mało wygodnie. Od kotła przyda się odpocząc te kilka
    miesięcy w roku.

    Bojler mamy obecnie 200l, zuzycie wody mamy miesięczne
    10 tys litrów, łacznie ciepłej z zimną, nie mam pojęcia ile ciepłej w tym.

    pozdrawiam

    AT

  • 2. Data: 2011-08-04 14:54:11
    Temat: Re: Podgrzewacz przepływowy kiedy opłacalny?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
> [...]
    > podpis jeden)
    > oraz podgrzewacz ok 1200zł jakis w miare dobry sprawdzony np.: siemensa.

    Jak dla mnie - bojler, a konkretnie grzałka do zasobnika, a jak chcesz
    ograniczyć koszty i jesteś w stanie zastosować jaki-taki reżim czasowy w
    wykorzystaniu CWU, to licznik dwutaryfowy.

    Pakowanie się w przepływowe ogrzewacze nie będzie ani tańsze na etapie
    inwestycji - koszt zwiększenia przydziału mocy i koszt samego urządzenia
    oraz okablowanie, ani na etapie eksploatacji.

    Wodę w baniaku możesz sobie podgrzewać do wyższej temperatury latem, co
    spowoduje, że na dłużej ona starczy - mam na myśli sytuację z
    dwutaryfowym licznikiem, albo do tych 45 stC jak zostaniesz przy jednej
    taryfie - mniejsze straty związane z wychładzaniem zasobnika.

    Takie jest moje skromne zdanie :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-08-04 21:10:32
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Teoretycznie bardziej oplacalny będzie przepływowy ponieważ mniejsze są straty
    energii.
    Jednakże znam też opowieść mojego kolegi, który opowiadał, że zainstalował
    przepływowy jednakże miał w domu dwie dorastające córki, które uwielbiały się
    kąpać.
    Po kilku miesiącach zlikwidował podgrzewacz, wstawił bojler 150 litrów i
    rachunki w znaczący sposób spadły.

    Zbyszek

  • 4. Data: 2011-08-05 07:52:39
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Teoretycznie bardziej oplacalny będzie przepływowy ponieważ mniejsze są
    > straty
    > energii.

    tak mi to też by wyglądało

> [...]
    > się
    > kąpać.
    > Po kilku miesiącach zlikwidował podgrzewacz, wstawił bojler 150 litrów i

    tylko jak to mozliwe?

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2011-08-05 07:56:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-05 09:52, Amir wrote:

    > tylko jak to mozliwe?

    Ograniczenie dostepności ciepłej wody.

    Piotrek

  • 6. Data: 2011-08-05 08:01:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > tylko jak to mozliwe?

    Nie da się nalać naraz więcej niż 150 l ciepłej wody?

  • 7. Data: 2011-08-05 08:14:51
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > tylko jak to mozliwe?

    jak? a choćby skracając czas "ekspozycji" poprzez "reglamentację kubatury"

    wszystko zależy jaki ogrzewacz...
    znam przypadek, gdzie stosowane są bardzo proste ogrzewacze 3 fazowe,
    (stopniowo włączające kolejne fazy w zależności od strumienia wody)

    efekt jest taki, że niezwykle trudno uzyskać temperaturę komfortową do
    kąpieli czy nawet umycia rąk
    najczęściej jest albo za zimno, albo za gorąco
    domownicy nauczyli się odpowiednio wcześniej odkręcać wodę, i po chwili
    przystępować do prób regulacji temperatury odpowiednio dławiąc przepływ
    "ciepłej" wody
    efekt końcowy jest nawet zadawalający (po latach praktyki)
    ale strach pomyśleć ile przelało się wody i zużyło na darmo prądu w każdej
    fazie "regulacji"...
    o komforcie życia i straconym czasie nie wspomnę

    na zakończenie podniosę jeszcze jeden argument, o którym chyba nikt tu nie
    wspomniał jeszcze:
    wyobraź sobie sytuację, że potrzebujesz kąpieli, wchodzisz pod prysznic,
    nakładasz szampon
    i w tym momencie znika zasilanie (na wsiach to się zdarza...)
    przy ogrzewaczu przepływowym masz dylemat: płukać się w zimnej wodzie, czy
    zostawić wszystko na sobie?
    przy pojemnościowym zauważysz tylko brak oświetlenia (i ewentualnie powolny
    spadek ciśnienia wody)

    ;-)
    ale ja jestem ortodoksyjnym fanatykiem recyrkulacji cwu....

  • 8. Data: 2011-08-05 08:15:57
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Ograniczenie dostepności ciepłej wody.

    jak tak to mozliwe
    :)

  • 9. Data: 2011-08-05 08:23:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-05 10:15, Amir wrote:
    > jak tak to mozliwe
    > :)

    To proste. Jak "laska" miała czekać godzinę na nagrzanie porcji wody w
    bojlerze (ażeby dopełnić wannę) to pewnie wolała wziąć prysznic.

    Piotrek

  • 10. Data: 2011-08-05 08:25:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-08-05 10:15, Amir wrote:
    > jak tak to mozliwe
    > :)

    To proste. Jak "laska" miała czekać godzinę na nagrzanie kolejnej porcji