  • 1. Data: 2009-03-31 21:32:09
    Temat: Podłączenie urządzenia 4 przewodowego do instalacji 5 przewodowej
    Od: "Michał" <c...@g...pl>

    Witam, dostałem od teścia strugarkę 3 fazową.
    Mam kilka desek do przestrugania to sobie ją odpalę, no ale pierwszy problem
    jaki się pojawił to wtyczka.
    Ja mam gniazdo 5 bolcowe, a tam w maszynie wtyk starego typu z 4 płaskimi
    wtykami.
    Kupiłem sobie więc nową wtyczkę no i zabieram się do podłączenia, rozbieram
    wtyk a tam oczywiście 4 przewody.
    oznaczenia RST to fazy i przewód oznaczony PE.
    Sprawdziłem ten PE i rzeczywiście jest do odbudowy maszyny podłączony.
    Teraz jak to podpiąć do mojej instalacji gdzie wszędzie mam różnicówki
    założone?
    Bo N to nie potrzebuje chyba?
    A jak różnicówka "zobaczy" różnicę miedzy fazami a N to chyba od raz wywali
    zabezpieczenie?

    Michał

  • 2. Data: 2009-03-31 21:40:51
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > Bo N to nie potrzebuje chyba?
    > A jak różnicówka "zobaczy" różnicę miedzy fazami a N to chyba od raz wywali

    To co za problem N w powietrzu, a PE do 4 przewodu.
    Jeśli zadziała różnicówka tobędzie znaczy, że to PE jest jeszcze podpięte do N.