  • 1. Data: 2010-05-05 07:00:41
    Temat: Położenie glazury bez fug - ryzyko?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam
    Chcę kupić płytki ceramiczne o wymiarach 30x90x1cm, tzw
    rektyfikowane( notabene jak spirytus;-))
    Są one cięte na ostro, czyli nie mają lekko zaokrąglonych krawędzi -
    stąd rektyfikacja-to ustaliłem u hurtowników.
    Ponieważ "trzymają wymiar" producent daje gwarancję bezfugowego
    położenia.
    Pytanie:
    Jakie jest i czy jest ryzyko popękania ich w trakcie ew. ruchów
    tektonicznych budynku? Chata stara, siedzi w zasadzie stabilnie.
    Może jechać na jakimś kleju elastycznym?
    Co proponujecie?
    R.

  • 2. Data: 2010-05-05 07:10:02
    Temat: Re: Położenie glazury bez fug - ryzyko?
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Rentier napisał:
> [...]
    > Są one cięte na ostro, czyli nie mają lekko zaokrąglonych krawędzi -
    > stąd rektyfikacja-to ustaliłem u hurtowników.
    Nie wszystkie płytki rektyfikowane, destylowane :) czy jakoś tak
    trzymają wymiar. U mnie w domu prosta była porcelanosa i chiński gres.
    Rektyfikowane z Opoczna czy z Końskich miałem krzywe, jeśli nawet nie
    dotyczyło to krawędzi to niektóre płytki wyglądały jak łódka.

    > producent daje gwarancję bezfugowego położenia.
    Jest to dobry prognostyk.

    > Pytanie:
    > Jakie jest i czy jest ryzyko popękania ich w trakcie ew. ruchów
    > tektonicznych budynku? Chata stara, siedzi w zasadzie stabilnie.
    > Może jechać na jakimś kleju elastycznym?

    Można. Bajdełej co rozumiesz przez bezfugowe - spotkałem się z opiniami,
    że bezfugowe, to z fugą tylko cienką :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2010-05-05 07:50:45
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Jakie jest i czy jest ryzyko popękania ich w trakcie ew. ruchów
    >tektonicznych budynku? Chata stara, siedzi w zasadzie stabilnie.
    >Może jechać na jakimś kleju elastycznym?

    Rodzaj kleju tu nie ma znaczenia

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-05-05 08:16:09
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    ładnie to wygląda ale na ekspozycji

    każda rozlana woda/woda z mydłem/szampon/wino/ciecz itp wniknie Ci w te
    przestrzenie

    szparka, prawie niezauważalna, ale będzie - generalnie SYF którego potem nie
    bedzie za bardzo jak wyczyścić.........

    na osiadanie nie bedziesz miał mądrego - albo trzaśnie albo nie - nie ma
    reguły, fugi tutaj niewiele zmieniają.......

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 5. Data: 2010-05-05 08:17:28
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Nie robiłbym tego :-(
    Dać małą fugę, ale dać.
    Fuga to Twój sprzymierzeniec a nie wróg - pozwala ukryć wiele różnych
    niedoróbek.
    Nie tylko tych z etapu produkcji kafli
    ale także tych z etapu ich ukłądania :-)

  • 6. Data: 2010-05-05 08:36:25
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    >Chcę kupić płytki ceramiczne o wymiarach 30x90x1cm, tzw
    >rektyfikowane( notabene jak spirytus;-))

    Mam ponad 60m^2 gresu bez fugi, bez fugi znaczy bez fugi, nie jak pisze rrr
    z cienka fuga. Po roku niezamieszkalego uzytkowania z podlogowka 100% zima
    grzane nie widze zadnych problemow. Fuga "zaciagne" laczenie plytek, bo maja
    lekkie fazy, ale generalnie takie ulozenie osobiscie polecam. Na klejach sie
    nie znam, nie ryzykowalem najtanszych klejow i kleilem klejem do plytek
    wielkoformatowych Mapei Adesilex P9. Po odkuwaniu kilku plytek polozonych
    przez wczesniejszego idiote stwierdzam, ze klej jest rewelacyjny. Odchodzil
    razem z twardym betonem, nie kruszy sie zachowujac jakby pewna elastycznosc.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-05-05 18:08:32
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Jest to dobry prognostyk.
    Nazwy nie pomnę, ale to coś hiszpańskiego..
    Sprzedawca mówił,że np. Opoczno niemal nakazuje przynajmniej 2mm fugę.
    > Można. Bajdełej co rozumiesz przez bezfugowe - spotkałem się z opiniami,
    > że bezfugowe, to z fugą tylko cienką :)
    Płytka na styk, bez pakowania tam kleju.
    Pomyślałem,ze istniejące mikroszpary zatarłbym np. silikonem

  • 8. Data: 2010-05-05 22:57:08
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Płytka na styk, bez pakowania tam kleju.
    > Pomyślałem,ze istniejące mikroszpary zatarłbym np. silikonem

    To wiecej o tym nie mysl, bo to nie wyjdzie. :-)

    Pozdro.. TK