  • 1. Data: 2015-12-04 16:31:12
    Temat: Polscy producenci pomp ciepła - są jacyś?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Pompa ciepła to nie statek kosmiczny.

    Są więc jacyś polscy producenci, którzy je budują?

    Potrafimy zbudować lodówkę, to i taką pompę powinniśmy dać radę.

    A w ogóle to mam wrażenie, że pompy podrożały. Pojęcia nie mam, dlaczego...

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-12-04 19:52:22
    Temat: Re: Polscy producenci pomp ciepła - są jacyś?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 grudnia 2015 16:31:06 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > Potrafimy zbudować lodówkę, to i taką pompę powinniśmy dać radę.
    > A w ogóle to mam wrażenie, że pompy podrożały. Pojęcia nie mam, dlaczego...

    www.ecopol-system.pl - polecam. Strone maja z poprzedniej epoki ale pompy
    robia bardzo solidne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-12-04 20:14:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-12-04 o 19:52, Adam Sz. pisze:

    > www.ecopol-system.pl - polecam. Strone maja z poprzedniej epoki ale pompy
    > robia bardzo solidne :)

    Faktycznie, wyglądają nieźle, ale to pompy gruntowe. Powietrzne też
    produkują?

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-12-04 20:28:44
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 grudnia 2015 20:14:41 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Faktycznie, wyglądają nieźle, ale to pompy gruntowe. Powietrzne też
    > produkują?

    Chyba tylko gruntowki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-12-04 20:32:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Dec 2015 16:31:12 +0100, Marcin N

    > Są więc jacyś polscy producenci, którzy je budują?

    Ja się waham pomiędzy polskim ecopolem a ekontechem. ecopol bardziej
    zaopiniowany na forach, ale firma mnie poirytowała przy wycenie (dostałem
    standardowy bełkocik). O ekontechu z kolei mniej info, ale ludzie grzeją i
    nie narzekają. Spodobało mi się podejście producenta, wysłuchał co mi
    potrzeba, zaproponował rozwiązanie. Ale to gruntówki -- nie robią
    powietrznych.

    Z powietrznych to znam tylko hewalex.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2015-12-04 22:23:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-04 19:52, Adam Sz. wrote:
    > www.ecopol-system.pl - polecam. Strone maja z poprzedniej epoki ale pompy
    > robia bardzo solidne :)

    A jest gdzieś filmik jak to działa w środku? Zaintrygowaly mnie te ślimaki.

  • 7. Data: 2015-12-04 23:11:53
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > A jest gdzieś filmik jak to działa w środku? Zaintrygowaly mnie te ślimaki.

    Te ślimaki kompresują czynnik. Bardzo pomysłowy sposób.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-12-04 23:31:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 4 grudnia 2015 22:24:06 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > A jest gdzieś filmik jak to działa w środku? Zaintrygowaly mnie te ślimaki.

    Jak kazda pompa ciepla :-) Nie wiem o ktorych slimakach piszesz ale pewnie
    chodzi o sprezarke spiralna - ona spreza czynnik :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-12-05 08:47:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-04 23:11, Marcin N wrote:
    > Te ślimaki kompresują czynnik.

    Wszystko jasne:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka_sp
    iralna

    Ale nie, chwila nie wszytko :)

    "Ze względu na to, że nie dochodzi do kontaktu powierzchni metalowych
    spiral sprężających nie ma również konieczności smarowania olejowego w
    komorze sprężania"

    Że jak niby bez kontaku spiral zapewnia się szczelność podczasu ruchu
    spiral?

  • 10. Data: 2015-12-05 09:30:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 5 grudnia 2015 08:48:13 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    >
    > "Ze względu na to, że nie dochodzi do kontaktu powierzchni metalowych
    > spiral sprężających nie ma również konieczności smarowania olejowego w

    tam jest jakas niescisłosc - miejsce styku jest uszczelnione filmem olejowym, olej
    musi byc, byc moze mniej niz w innych.

    b.