  • 1. Data: 2013-08-08 15:47:41
    Temat: Pomidorki
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Witam

    W tym roku posadziłem po raz pierwszy pomidorki. Mam ich 7 sztuk, róznego
    rodzaju (coctailowe, mięsiste i skórzaste). Rosna pieknie. Potraktowałem je
    przepisowo ociupinką chemii, ale póki co zdrowe, jak mój jedyny ząb w gebie.
    Ale tak sie zastanawiam, czy nie trzeba już urywać im kwitnace grona? Pewnie
    i tak nie zdąrza dojrzec przed zimą. Co na to fachury?

    Pozdrawiam Johnny

  • 2. Data: 2013-08-08 17:03:49
    Temat: Re: Pomidorki
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gebie. Ale tak sie zastanawiam, czy nie trzeba już urywać im kwitnace
    > grona? Pewnie i tak nie zdąrza dojrzec przed zimą. Co na to fachury?

    Ja swoje już dawno urywałem, tzn żona a ja jestem robol od ciężkich zajęć.
    Pomidorników mam ze 12 a na każdym po 5-10 owoców. Teraz są już pojedyncze
    sztuki zaczynające dojrzewać.
    Tyle że ja nie mam pełnej folii, tylko wysoki na 1,20m parawan.

  • 3. Data: 2013-08-08 23:22:54
    Od: z...@w...pl

    W dniu czwartek, 8 sierpnia 2013 15:47:41 UTC+2 użytkownik Johnny napisał:
> [...]
    >
    > Ale tak sie zastanawiam, czy nie trzeba już urywać im kwitnace grona? Pewnie
    >
    > i tak nie zdąrza dojrzec przed zimą. Co na to fachury?

    Dawno, dawno temu gdy jeszcze na świecie niczego nie było a "wietier guljał pa
    Maskwie" Radził Sławomir J Marusiński - sławetny przed laty mistrz tej grupy:
    "około 20-go sierpnia wskazane jest ogłowienie stożków wzrostu pędów
    pomidorów, papryki i dyni, w przypadku pomidorów ogławiamy tylko odmiany
    wysokorosnące, poprzez wyłamanie stożka wzrostu rośliny nad ostatnim
    kwitnącym gronem, pozostawiając nad nim 2 liście, usuwamy również pędy
    boczne i dolne liście pomidora, zabiegi te wykonujemy przy pogodzie
    suchej, bezdeszczowej, ogławianie sprzyja skierowaniu siły rośliny na
    rozwój owoców, ponieważ owoce z kwiatów, które zakwitną po tym terminie nie zdążą
    dojrzeć."

    W tym roku, być może zalecenia mistrza należałoby zweryfikować o co najmniej 10 dni.

    Pozdrawiam kronikarsko
    skryba