  • 1. Data: 2009-09-26 14:20:24
    Temat: Posadzki epoksydowe
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    Witam
    W garażu , pralni, piwnicy i kotłowni planuję dać posadzki z żywicy
    epoksydowej.
    Każde z tych pomieszczeń ma przeznaczenie zgodne z nazwą i żadnej imprezowni
    tam nie będzie.
    Pan powiedział mi że trzeba dać antypoślizgowe ( chropowate) i będzie OK.
    Zastanawiam się jak będzie się to utrzymać w czystości, czy nie będzie
    problemów z myciem.

    Dodam że cena jest bardzo kusząca, a Pan jest z polecenia wiec lipy nie
    będzie, widziałem jego dzieło.

    Co sądzicie o takim rozwiązaniu ?

    Pozdrawiam
    JM

  • 2. Data: 2009-09-26 15:19:16
    Temat: Re: Posadzki epoksydowe
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

    Jarek M. pisze:
> [...]
    > Pan powiedział mi że trzeba dać antypoślizgowe ( chropowate) i będzie OK.
    > Zastanawiam się jak będzie się to utrzymać w czystości, czy nie będzie

    Ja realizowałem hurtownię farmaceutyczną i tam na całej powierzchni
    była właśnie taka posadzka , extra sprawa , a chropowatość jest
    realizowana coś a-la " grysik " a nie pory .
    Tam przynajmniej tak było.

    > Dodam że cena jest bardzo kusząca, a Pan jest z polecenia wiec lipy nie
    > będzie, widziałem jego dzieło.

    ile za metr ??
    Mayky

  • 3. Data: 2009-09-27 12:40:50
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    > ile za metr ??
    ---------------
    55 zł netto za m kw. na gotowo.

    Dla mnie opłacalna sprawa bo glazurnik za samo kafelkowanie liczy 50 zł + 5
    zł za fugowanie 1m kw., a gdzie jeszcze kafelki, klej, fuga, impregnat ...

    Pozdr.
    JM

  • 4. Data: 2009-09-27 12:49:51
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    ---------------

  • 5. Data: 2009-09-27 14:06:14
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > 55 zł netto za m kw. na gotowo.

    To jest cena razem z wykonaniem wczesniej wylewki wlasciwej (i na to warstwa
    epoksydowa) czy tylko za sama warstwe epoksydową ? Jesli tak - jak fachowiec
    rozwiazuje sprawe "rownosci" wylewki na ktorej bedzie kladl epoksyd ? Rowna
    to samopoziomem czy do rownania uzywa odpowiednio wiecej materialu
    epoksydowego ? A moze olewa nierownosci ? Pytam z ciekawosci

    A konkretniej to zapytaj go o to w jakm systemie wykonuje ta posadzke
    (warstwy, grubosc) bo znajomego jeden taki zalatwil 2 lata temu w firmie.
    Robil calosc (wylewka wlasciwa plus wykonczenie), do oka wszystko bylo fajne
    tyle ze posadzka epoksydowa w jego wykonaniu to byla...farba do betonu (co
    prawda profesjonalna) na zwyklej wylewce. ;) Dopytaj o szczegoly wiec -
    powinien ci podac konkretne warstwy oraz producenta materialow (BASF, Sika a
    moze polskie Sarzyna).

    Jesli wszystko masz tam ok w technologii to cena dobra.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 6. Data: 2009-09-27 22:44:31
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

> [...]
    > materialow (BASF, Sika a moze polskie Sarzyna).
    >
    > Jesli wszystko masz tam ok w technologii to cena dobra.

    ------------------------------
    Witam
    Dzięki za cenne wskazówki, jeszcze nie wiem jakiego producenta będzie ale
    dowiem się.
    Póki co, fachowiec twierdzi że technologia przewiduje cztery warstwy, każda
    zajmuje jeden dzień.
    Jeśli zaś chodzi o wyrównanie posadzki betonowej, moim zdaniem nie ma
    potrzeby równać bo jest idealnie równa - robiona w maju z doskonałym
    skutkiem, pękła tam gdzie miała pęknąć, czyli w miejscu gdzie jest
    dylatacja, trzeba tylko zagruntować. Jeszcze nie zniszczona, nie
    wyszczerbiona.
    Jak się dowiem szczegółów skrobnę na grupie, liczę że Koledzy wypowiedzą się
    .
    Może wypowie się ktoś jak to wygląda od strony użytkowej, jak z utrzymaniem
    czystości ..... itp.

    Natomiast znalazłem na stronie Ceresitu takie rozwiązania :
    http://www.ceresit.pl/systemy/systemy-podlogowe/syst
    em-posadzek-przemyslowych/posadzka-rozlewno-szpachlo
    wa-wersja-antyposlizgowa
    lub
    http://www.ceresit.pl/systemy/systemy-podlogowe/syst
    em-posadzek-przemyslowych/posadzka-lakiernicza-wersj
    a-antyposlizgowa
    niby ilość warstw się zgadza, po przeliczeniu cena by odpowiadała temu
    rozwiązaniu, ale nie wiem czy to coś warte.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2009-09-28 04:08:48
    Od: MAYKY <m...@c...pl>

> [...]
    > skutkiem, pękła tam gdzie miała pęknąć, czyli w miejscu gdzie jest
    > dylatacja, trzeba tylko zagruntować. Jeszcze nie zniszczona, nie

    z tym wyrównaniem moim zdaniem trzeba uważać i jest to bardzo kluczowe
    ( równanie/odtłuszczanie) na jednym z zakładów chyba właśnie ten etap
    spitolili i widziałem jak epoxyd w wielu miejscach odparzył i złaził
    całymi wielkimi grubymi na 5-7 mm płatami .
    Z kolei na hurtowni farmaceutycznej o której wspomniałem przed
    położeniem całą posadzkę frezowali - coś ala śrutowanie jak przy
    konstrukcjach stalowych , posadzka przed nanoszeniem epoxydu była
    "szorstka" i oczywiście odpylona idealnie.
    W jednym i w drugim przypadku jeżdżą po niej wózki paleciaki z towarami
    i na farmacji nic sie nie dzieje a na innym odpada.

    pozdrawiam
    MAYKY

  • 8. Data: 2009-09-28 10:02:47
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    MAYKY pisze:

> [...]
    > W jednym i w drugim przypadku jeżdżą po niej wózki paleciaki z towarami
    > i na farmacji nic sie nie dzieje a na innym odpada.

    A czy czasem nie jest tak, że wylewka najpierw musi dobrze wyschnąć.

    Chciałem u siebie zrobić taką posadzkę w garażu wolnostojącym. Odporne
    to jest na kwasy i zasady, oleje i inne... Ale na opakowaniu pisze, iż
    można to stosować dopiero po 4 miesiącach od zrobienia wylewek, a jeden
    ze speców, że dopiero po roku jak dobrze beton wyschnie (pozbędzie się
    wilgoci) która pozostawiona wewnątrz nie będzie miała którędy uciec bo
    farba tworzy dość skuteczną zaporę dla wilgoci, a jak to zacznie w zimie
    mrozić to efekty mogą być właśnie takie jak piszesz: odchodzenie płatami

    Ariusz

  • 9. Data: 2009-09-28 14:25:11
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

> [...]
    >farba tworzy dość skuteczną zaporę dla wilgoci, a jak to zacznie w zimie
    >mrozić to efekty mogą być właśnie takie jak piszesz: odchodzenie płatami

    ----------------
    Witam
    Słuszna uwaga.
    W moim przypadku wylewki robione co prawda stosunkowo niedawno bo w maju ale
    wygladają na zupełnie suche.
    Od czasu kiedy przestałem polewać wodą , tydzień po ich zrobieniu , nastepny
    tydzień stały w zamknięciu, a później były intensywnie wietrzone, tzn
    przeciagi hulają aż do dziś że "łeb z kołnierzem urywa".
    Przeprowadziłem kilka razy test o którym Koledzy pisali tu na grupie,
    przykleiłem arusz ok 1 m kw folii i .... nic żadnych kropel na folii, żadnej
    wilgoci na betonie, znaczy wysłcha.

    Pozdrawiam
    Jarek