  • 1. Data: 2009-04-13 14:02:33
    Temat: Pożar hotelu socjalnego w Kamieniu Pomorskim
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    Ciekawi mnie z czego to bylo zbudowane, ze "splonelo jak pochodnia". Wiadomo,
    ze dwiekondygnacje wykonane byly w technologii szkieletowej ale nie wiem czym
    ocieplane. Czy ktos moglby nam to przyblizyc?
    Tornad

  • 2. Data: 2009-04-13 14:24:45
    Temat: Re: Pożar hotelu socjalnego w Kamieniu Pomorskim
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
    > Ciekawi mnie z czego to bylo zbudowane, ze "splonelo jak pochodnia".
    > Wiadomo,
    > ze dwiekondygnacje wykonane byly w technologii szkieletowej

    Dolna kondygnacja wyglądała na murowaną, dwie górne to były zapewne
    kontenery takie z jakich powstają modułowe zaplecza budów.

    > ale nie wiem czym
    > ocieplane. Czy ktos moglby nam to przyblizyc?

    Ocieplenie w/g tego co mówiono w TV to styropian, choć ja bym się traczej
    skłaniał w kierunku płyty obornickiej - 2 warstwy blachy między którymi
    znajduje się pianka poliuretanowa.

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2009-04-13 17:38:14
    Od: a...@g...com

    On 13 Kwi, 16:24, "Jd." <j...@i...pl> wrote:

    > Ocieplenie w/g tego co mówiono w TV to styropian, choć ja bym się traczej

    Ja przed chwila slyszalem w TV ze "budynek byl zbudowany z materialow
    latwopalnych - plyty stalowe a w srodku welna mineralna" ... Wiec
    relacji z TV nie ma co sluchac...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-04-13 18:18:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Apr 2009 10:38:14 -0700 (PDT), a...@g...com napisał(a):

    > Ja przed chwila slyszalem w TV ze "budynek byl zbudowany z materialow
    > latwopalnych - plyty stalowe a w srodku welna mineralna" ... Wiec
    > relacji z TV nie ma co sluchac...

    Płyty stalowe sie świetnie palą, a co dopiero wełna, ta to płonie jak
    pochodnia.... :) Ech ci dziennikarze.

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-04-13 19:20:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    scream pisze:

    > Płyty stalowe sie świetnie palą, a co dopiero wełna, ta to płonie jak
    > pochodnia.... :) Ech ci dziennikarze.

    Proponuję poprawkę do prawa prasowego: każdy tekst przed puszczeniem w
    świat musi zostać skontrolowany pod względem merytorycznym przez
    odpowiednich specjalistów ;)

  • 6. Data: 2009-04-13 19:32:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    scream napisal:
    > Płyty stalowe sie świetnie palą, a co dopiero wełna, ta to płonie jak
    > pochodnia.... :) Ech ci dziennikarze.

    Palic sie, nie pala, ale za to swietnie staja sie plastyczne i plyna.
    Jezeli to byly prefabrykaty typu sandwich, to wystarczyl niewielki
    pozar w ZAMNKNIETYM pomieszczeniu na pietrze, aby podgrzac sufit
    do temperatury w przedziale od 800 do 1000 stopni. Wtedy konstrukcja
    zaczyna plynac. A jak widac na zdjeciach, stropy tez byly sandwichem
    stalowo-piankowym.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2009-04-13 20:14:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tornad wrote:
    > Ciekawi mnie z czego to bylo zbudowane, ze "splonelo jak pochodnia".
    > Wiadomo, ze dwiekondygnacje wykonane byly w technologii szkieletowej
    > ale nie wiem czym ocieplane. Czy ktos moglby nam to przyblizyc?

    tak nie na temat, to może nasi władcy powinni się zastanowić czy budynki
    wykożystywane jako mieszkania socjalne nadają sie do zamieszkania przez
    ludzi. Ilość ofiar wskazuje na bardzo szybki rozwój pożaru oraz brak jakich
    kolwiek dróg ewakuacji.

    Tam mieszkają nie tylko menele ale również ludzie doświadczeni jakimiś
    tragediami.

  • 8. Data: 2009-04-13 21:23:14
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Marek Dyjor pisze:

    > tak nie na temat, to może nasi władcy powinni się zastanowić czy budynki
    > wykożystywane jako mieszkania socjalne nadają sie do zamieszkania przez
    > ludzi.

    Nowo wybudowane, które dopuszczaliśmy do użytkowania w moim rewirze są
    całkiem, całkiem. Problem to bud. z ub. wieku i nie tylko socjalne,
    także typu mieszkania pracownicze.

    > Ilość ofiar wskazuje na bardzo szybki rozwój pożaru oraz brak
    > jakich kolwiek dróg ewakuacji.

    Znajdą kozła ofiarnego..., a problem tkwi na górze i jest dużo
    bardziej złożony, a przede wszystkim to brak kasy.
    Ale to też skutki stosowania: pvc w wentylacji, brak drzwi
    przeciwpożarowych, hydrantów, czujek itd. o okresowych przeglądach nie
    wspomnę i nie tylko kominiarzy - ogólnie rzecz ujmując budowlańców.

    > Tam mieszkają nie tylko menele ale również ludzie doświadczeni jakimiś
    > tragediami.

    Z tym się zgadzam, sorry że to napiszę, ale rozżalamy się nad kotkiem
    czy pieskiem, a ludzie mieszkają w norach. I pewnie jutro służby
    dostaną prikaz kontroli wszystkich socjalnych bud. i nie trzeba
    zgadywać, że większość nie będzie nadawała się do użytkowania i co pod
    namioty?

  • 9. Data: 2009-04-13 22:04:20
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]

    i jeszcze właśnie mówią, że na zewnątrz azbest palił się jak pochodnia :-)

  • 10. Data: 2009-04-14 11:32:30
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    detektyw pisze:

    > I pewnie jutro służby dostaną
    > prikaz kontroli wszystkich socjalnych bud. i nie trzeba zgadywać, że
    > większość nie będzie nadawała się do użytkowania i co pod namioty?

    I wykrakałem, jaki chaos... no i kontrole ze Strażą Pożarną od jutra...