  • 1. Data: 2009-01-20 07:02:48
    Temat: Prąd do zmywarki i piekarnika
    Od: u...@y...com

    Witam
    Mam pytanie.
    Wydawało mi się żę gniazka do zmywarki i piernik powinny być
    umieszczone w ścianie, standardowo.
    Patrzyłem oststnio u kolegi i on miał luzem puszke z której zasilał
    piekarnik i zlew.
    I zastanawiam się po co, ma to jakiś sens?

  • 2. Data: 2009-01-20 08:05:02
    Temat: Re: Prąd do zmywarki i piekarnika
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik <u...@y...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
[...]

    zadnego sensu to nie ma podobnie jak piernik w scianie ;-)))

    Gniazdko montuje sie na stale w scianie jakies 20 cm nad podloga i
    koniecznie z uziemieniem. (do piekarnika dobrze jest dac na oddzielnym
    obwodzie jak jest mozliwosc)
    Andrzej

  • 3. Data: 2009-01-20 10:07:11
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Gniazdko montuje sie na stale w scianie jakies 20 cm nad podloga i
    > koniecznie z uziemieniem.

    ja do zmywarki dałem gniazdo natynkowe w szafce kuchennej, która stoi obok
    zmywarki, w tylnej ścianie tej szafki jest otwór przez który przechodzi
    przewód zasilający zmywarki, gniazdo jest podwójne, więc w przeszłosci
    będzie można podłączyć np. młynek od zlewu

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 4. Data: 2009-01-20 11:42:09
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    u...@y...com pisze:

    > I zastanawiam się po co, ma to jakiś sens?

    Domniemuję że chodzi Ci o wtynkowe złącze trójfazowe dla płyty i
    piekarnika. Piekarnik zasilasz z jednej fazy, płytę z dwóch pozostałych.
    Zauważ że płyta i piekarnik nie mają gniazdek a tylko "wystające" kable.

    Do zmywarki powinno być przeznaczone osobne, typowe gniazdo 230V.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2009-01-20 19:49:25
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    HANA <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Gniazdko montuje sie na stale w scianie jakies 20 cm nad
    > podloga i

    ...i jak potem z jakichkolwiek przyczyn zechcesz ten piekarnik
    wyłączyć, to co robisz? ;-)

    J.

  • 6. Data: 2009-01-21 07:47:02
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > Domniemuję że chodzi Ci o wtynkowe złącze trójfazowe dla płyty i
    > piekarnika. Piekarnik zasilasz z jednej fazy, płytę z dwóch pozostałych.
    > Zauważ że płyta i piekarnik nie mają gniazdek a tylko "wystające" kable.

    Zależy jaki piekarnik - mój ma normalną wtyczkę, więc dostał normalne
    gniazdko, też za meblami, ale dostaję się do niego po wyciągnięciu jednej
    szuflady.

    Adam

  • 7. Data: 2009-01-21 11:17:54
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Jarek P. pisze:

    > ...i jak potem z jakichkolwiek przyczyn zechcesz ten piekarnik wyłączyć,
    > to co robisz? ;-)

    Strzelam - idzie do rozdzielnicy i wyłącza S-kę na tym obwodzie ? ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2009-01-21 12:42:42
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Sebcio" <s...@n...com> wrote in message

    > Strzelam - idzie do rozdzielnicy i wyłącza S-kę na tym obwodzie ? ;-)

    A jeśli jest potrzebne fizyczne wyłączenie z gniazdka?

    J.

  • 9. Data: 2009-01-21 18:22:48
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > A jeśli jest potrzebne fizyczne wyłączenie z gniazdka?

    A jak często zamierzadz to robić w ciągu dnia ? Jeżeli więcej jak 50 razy to
    lepiej jest się zastanowić nad gniazdem :)))
    Żarty , żartami , ale robi się to z tego powodu, że zazwyczaj doprowadza się
    w to miejsce "siłę". Niestety zazwyczaj za kuchnią elektryczną pozostaje
    zbyt mało miejsca aby zmieściła się tam normalna mufa 3-fazowa. Jeżeli nawet
    nie podłączysz kuchni 3-fazowej to często bywa tak, że płyta grzewcza i
    piekarnik mają możliwość podłczenia na oddzielnych fazach. Warto jest
    właśnie podłaczyć w ten sposób kuchnię, chocby ze względu na mniejsze
    obciążenie jednostkowe każdej z faz. Co zaś się tyczy potrzeby odłączania to
    kuchnia powinna być podlączona na oddzielnym zabezpieczeniu 3-fazowym.
    Odłączanie fizyczne robi się tak sporadycznie, że nie ma to znaczenia.

  • 10. Data: 2009-01-21 22:07:47
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

> [...]
    > razy to lepiej jest się zastanowić nad gniazdem :)))
    > Żarty , żartami , ale robi się to z tego powodu, że zazwyczaj

    Może wróćmy do początku :-)
    Autor wątku pytał o GNIAZDKO do zmywarki i piekarnika. Na mur
    beton chodzi o normalne jednofazowe gniazdko. Założone na luźnym
    kablu i wrzucone pod zabudowę jest idealnym rozwiązaniem jeśli
    chodzi o jego dostępnośc, choćby i raz na 10 lat, wygarnia się je
    wtedy spod szafek (po zdjęciu osłony cokołu) szczotką i ma do
    niego dostęp, podczas gdy gniazdko pod szafką, za szafką itp. to
    tylko pozorna elegancja a w praktyce bardzo trudny dostęp do
    niego. Ten dostęp może i jest potrzebny raz na kilka lat i nie ma
    o czym mówić, ale nawet i raz na tych parę lat, jak zmywarkę
    licho weźmie i serwis przyjedzie - cyrk z wyciąganiem szuflad,
    rozładowywaniem szafek, żeby się do tego nieszczęsnego gniazdka
    dostać w prównaniu z prostotą i wygodą tego niby prowizorycznego
    wyjścia, dla mnie nie ma o czym mówić, w obecnej kuchni mam
    gniazdka pod te sprzęty zrobione tak, jak u autora wątku i w
    nowym domu będzie tak samo.
    A podłączanie kuchni elektrycznej - oczywiście, że powinno się
    odbywać tak, jak opisujesz, ale nie o nie człowiek pyta.

    J.