  • 1. Data: 2009-03-17 23:41:27
    Temat: Problematyczny aneks kuchenny
    Od: "NotBear" <n...@N...gazeta.pl>

    Remontuję właśnie stare, poniemieckie mieszkanie. Mam problem z
    zagospodarowaniem aneksu kuchennego.

    Pierwotnie w mieszkaniu była oddzielna, zabudowana loggia, a jadalnia była
    oddzielona od korytarza drzwiami. Plan zabudowy "poprzedniej wersji"
    mieszkania pokazują wizualizacje. Są trochę niedokładne - to był debiut z
    PRO100, poza tym demo nie pozwoliło zapisać projektu :-/. Podłoga w części
    jadalnej: deski. Kuchnia, przedpokój, loggia - docelowo wylewki i gresy. Nad i
    pod zlewozmywakiem zabudowane szafki. Pod płyta gazową piekarnik. zabrakło
    miejsca na lodówkę, więc planowany jest murek w obszarze jadalni okalający
    niską lodówkę (około 120-130 cm), na niej podwyższony blat.

    Jednak w trakcie remontu została wyburzona ścianka oddzielająca loggię. W
    mieszkaniu jest znacznie więcej światła :-) Teraz jednak mam problem jak
    optymalnie zagospodarować aneks, który obecnie ma kształt litery L. Obecny
    układ ścian widoczny jest na planie z wymiarami. Oznaczenia: W - przyłącze
    wody i kan.; G - przyłącze gazowe; K - wentylacja/komin. Mam już wąską płytę
    gazową (45cm). Nie potrzebuję wielkiej lodówki pod sufit ani zmywarki.
    Przydałby się piekarnik, upatrzyłam już sobie również wąski 45cm, aby
    oszczędzić miejsce pod szafki.

    Plany i wizualki: http://fotoforum.gazeta.pl/5,2,notbear.html

    Będą wdzięczny za każdą podpowiedź.

    --
    NotBear

  • 2. Data: 2009-03-18 09:02:00
    Temat: Re: Problematyczny aneks kuchenny
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    > Plany i wizualki: http://fotoforum.gazeta.pl/5,2,notbear.html
    Jesli moge...
    Straszie nie podoba mi sie ta wysunieta na srodek pokoju wyspa,
    koszmarnie ograniczajaca funkcjonalnosc pokoju.
    Nie mam programu zadnego do projektowania ale sporobuje opisac:

    Na krotszej sciance ustaw zlewozmywak - wprawdzie woda jest dalej ale z
    doprowadzeniem wody przewodami elastycznymi nie ma problemu, a
    kanalizacje masz w tym miejscu akurat.
    Na dluzszym ramieniu - przy samym kominie kuchenka z piekarnikiem i obok
    lodowka pod blatem. Na wszelki wypadek - bo czasami potrzeba wiecej
    miejsca - z boku podnoszony blat do przedluzenia ciagu kuchennego.

    I zamiast wgryzajacego sie w srodek pokoju "blatu" okragly stoliczek w
    okolicach okna (zamiana miejscami sofy z fotelem zeby miec wiecej miejsca

    szwagier

  • 3. Data: 2009-03-19 09:33:12
    Temat: Re: Problematyczny aneks kuchenny [ot]
    Od: "NotBear" <n...@g...pl>

    NotBear <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > [...] upatrzyłam już sobie

    Rety! Było bardzo późno gdy to pisałEm :-)

    --
    NotBear

  • 4. Data: 2009-03-19 09:49:48
    Od: "NotBear" <n...@g...pl>

    szwagier <k...@p...fm> napisał(a):
    > Straszie nie podoba mi sie ta wysunieta na srodek pokoju wyspa,
    > koszmarnie ograniczajaca funkcjonalnosc pokoju.

    Mi również średnio to pasuje, stąd mój post. Na razie nie wykombinowałem nic
    lepszego, a kawałek pokoju (pierwotnie jadalni) jestem w stanie odżałować na
    rzecz wygody i przestrzeni w części aneksowej.

    > Na krotszej sciance ustaw zlewozmywak - wprawdzie woda jest dalej ale z
    > doprowadzeniem wody przewodami elastycznymi nie ma problemu, a
    > kanalizacje masz w tym miejscu akurat.

    Niestety, podejście kan. jest tam gdzie i woda, na dłuższej ścianie (sam pion
    kan. biegnie w łazience w rogu od strony okien).

    > Na wszelki wypadek - bo czasami potrzeba wiecej
    > miejsca - z boku podnoszony blat do przedluzenia ciagu kuchennego.

    Podnoszona przedłużka to dobry pomysł.

    --
    NotBear