  • 1. Data: 2013-06-25 20:59:42
    Temat: Projekt ADAMA - jedziemy!
    Od: Franc <q...@w...pl>

    Adam zapodał swój projekt, to możemy poznęcać się nad nim - skoro zaprasza.
    Proponuję jednak osobny wątek, żeby nie zaśmiecać.

    > http://szyna.civ.pl/projekt/2_parter.jpg
    > http://szyna.civ.pl/projekt/3_poddasze.jpg

    Skoro mieszkasz, to za późno :-)
    Jak dla mnie to generalnie projekt bardzo mi się podoba. Duży, ale na pewno
    był drogi dach - mocno połamany. :-) Skoro stoi, to było Cię stać.

    Parter - IMHO
    - wywaliłbym te "wypuszczenie okan w pokoju 15,45 m2, jakoś dla mnie nie
    przemawia.
    - nie kumam koncepcj dwóch kibelków, z czego jeden jest micro. Zrobiłbym
    jeden i poszerzył porzejście komunikacyjne do pokoi - 80 cm. to jest
    naprawdę mało.
    - w pokoju dziennym przy stole "wypuszczenie" zrobiłbym większe - coś ala
    "ogód zimowy" czy jak to się nazywam. Może prostokątne, może półokrągłe -
    nie wiem, jak wygląda wizualizacja frontu.
    - wyjście z garaży zrobiłbym w wiatrołapie przy założeniu że mam "czyste"
    ogrzewanie domu i mam osobną szopę na różne sprzęty, takie jak kosiarka
    itp.
    - w kuchni zabudowę pociągnąłbym w literę L pod oknem - z projektu wygląda,
    że jest tam dziura.

    Poddasze
    - mocno mi się kłóci z dołem. Szkoda mi tego pomieszczenia gospodarczego -
    duży pokój jak znalazł, ale kwestia izolowania pomieszczenia nad garażem
    jest mi obca. Nie wiem, czy się da.
    -
    Starczy tych mądrości zza biurka. :-)

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-06-25 21:20:15
    Temat: Re: Projekt ADAMA - jedziemy!
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 20:59:42 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Adam zapodał swój projekt, to możemy poznęcać się nad nim - skoro zaprasza.

    Zapraszam :)

    > Proponuję jednak osobny wątek, żeby nie zaśmiecać.

    OK ;)

    > Jak dla mnie to generalnie projekt bardzo mi się podoba. Duży, ale na pewno
    > był drogi dach - mocno połamany. :-) Skoro stoi, to było Cię stać.

    Dach jest tu (chyba ze juz znalazles ;-)

    http://szyna.civ.pl/projekt/4_dach.jpg

    I pare zdjec z zimy (sporo sie od tego czasu zmienilo - np. taras powiekszylem
    dwukrotnie :D

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=2175
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=2195

    Czy dach byl drogi? Sam nie wiem - wyszedl na gotowo jakos 40-45k pln. Moja sasiadka
    ma podobnej wielkosci, a wydala ponad 120 wiec nie wiem czy moj byl drogi... Ale ona
    ma gasiory za 200 pln sztuka, zakonczenia gasiorow za 500 etc :-)

    > Parter - IMHO
    > - wywaliłbym te "wypuszczenie okan w pokoju 15,45 m2, jakoś dla mnie nie
    > przemawia.

    Mam tam sypialnie (mi bardziej pasowal gabinet ale sie zona uparla). W sumie tam i
    tak w wiekszosci sa spuszczone rolety - ale jak nie sa to mam ladny widok na caly
    ogrod + kawalek swojego lasu, generalnie duzo zieleni i drzew. Fajnie to wyglada :)

    > - nie kumam koncepcj dwóch kibelków, z czego jeden jest micro. Zrobiłbym

    Oj nieeee! Maly kibelek to jedna z najlepszych rzeczy jakie zrobilismy (z
    premedytacja;) To jest generalnie kibelek dla tesciowej.. znaczy dla gosci! ;)
    Jedynie przesunelismy go maksymalnie w prawo (zeby nie byl tak blisko salonu).
    Sprawdza sie idealnie - goscie chodza do niego. Czesc z sypialnia i lazienka to nasza
    prywatna czesc - w dzien praktycznie zamknieta.

    > jeden i poszerzył porzejście komunikacyjne do pokoi - 80 cm. to jest
    > naprawdę mało.

    To przejscie ma 120cm (80 maja drzwi) - gdyby mialo 80 rzeczywiscie byloby za wasko.
    Ale 120 jest jak najbardziej OK :)

    > - w pokoju dziennym przy stole "wypuszczenie" zrobiłbym większe - coś ala
    > "ogód zimowy" czy jak to się nazywam. Może prostokątne, może półokrągłe -
    > nie wiem, jak wygląda wizualizacja frontu.

    Wyzej wkleilem. Z zewnatrz wtedy trzebaby cos kombinowac z takim wypuszczonym
    stropem. Z tej czesci jestem bardzo zadowolony - na tym "jadalnianym" stole spedzam
    najwiecej czasu (chocby teraz stad pisze :) Jest wygodnie, blisko do lodowki i ladnie
    widac TV - wszystko co potrzeba pod reka ;)

    > - wyjście z garaży zrobiłbym w wiatrołapie przy założeniu że mam "czyste"
    > ogrzewanie domu i mam osobną szopę na różne sprzęty, takie jak kosiarka

    Tak bylo w oryginale - ale wtedy nie mialbys ani jednej sciany na szafe - kompletnie
    niefunkcjonalne :) Z tej zmiany tez jestem b. zadowolony i tego bym z pewnoscia nie
    zmienil!

    > - w kuchni zabudowę pociągnąłbym w literę L pod oknem - z projektu wygląda,
    > że jest tam dziura.

    Eeee na te elementy wnetrza ktore sa w projekcie w ogole nie patrz - to sobie moj
    "architekt" (kierownik budowy) z nudow napackal, zupelnie na to nie zwracalem uwagi
    :-) Kuchnia jest oczywiscie tak jak piszesz w ksztalcie litery L! Nie ma spizarni - w
    tej wnece idealnie zmiescila sie lodowka side by side + jeden b. wysoki cargo z boku
    + gorna szafka - cala wneka jest zabudowana i wykorzystana :)

> [...]
    > duży pokój jak znalazł, ale kwestia izolowania pomieszczenia nad garażem

    He he - dokladnie tak mam zrobione. Tj. tam gdzie na projekcie sa drzwi 80/200 do
    lazienki - ta scianka jest pociagnieta az do samego dolu i pomieszczenia "lazienka" i
    "pomieszczenie gospodarcze" sa polaczone. Tj. jest jeden jebnitny pokoj (po podlodze
    wyszedl 70m2).

    Lazienka z pralnia i suszarnia sa w pokoju na dole, choc z troche innym wejsciem.
    Jedynie pokoj u gory jako tako obstal sie bez zmian :) Zupelnie inaczej sa
    umieszczone okna dachowe.. W tym duzym pokoju sa cztery (dwa na poludnie, dwa na
    polnoc), w malym - dwa (zachod i polnoc), w lazience - jedno (poludnie) i jedno nad
    klatka schodowa :)

    Narazie nie burze ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-06-25 21:32:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 25 Jun 2013 12:20:15 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

> [...]
    > blisko salonu). Sprawdza sie idealnie - goscie chodza do niego. Czesc z
    > sypialnia i lazienka to nasza prywatna czesc - w dzien praktycznie

    dwa kibelki to dobry pomysł. Choć zrobiłbym oba osobne choć nie patrzyłem
    czy się da. Natomiast w małym zrobiłbym albo drzwi od strony korytarza
    albop przynajmniej lewe a nie prawe. Bo tak to kibel otwiera się na
    salon :(

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-06-25 21:42:09
    Od: Franc <q...@w...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 12:20:15 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    Jedno pytanie na szybko.
    Inwestycja z 2009 roku - w ilu $$$ się zamknąłeś?

    PS.
    Nie żałujesz cegły dziurawki? :-))
    Grupa twierdzi, że to absolutne zło. :-))

    --
    Franc

  • 5. Data: 2013-06-25 22:24:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 21:42:09 UTC+2 użytkownik Franc napisał:

    > Jedno pytanie na szybko.
    > Inwestycja z 2009 roku - w ilu $$$ się zamknąłeś?

    Nie mam zielonego pojecia bo moja budowa tak naprawde jeszcze trwa - wykanczam sobie
    powolutku taras, podjazd, opaske, poddasze, ogrod :) A obliczenia zakonczylem gdzies
    na etapie stropu nad piwnica :D Mysle, ze plus minus poszlo na cala inwestycje
    450-500-550 tys do tej pory. Przy czym trzeba zaznaczyc ze sporo mi poszlo w roznego
    rodzaju prace ziemne - mam dzialke 0,5ha ze sporymi spadkami - duzo ziemi nawozilem i
    rownalem, ogrodzenia mam ze 400mb etc :)

    > PS.
    > Nie żałujesz cegły dziurawki? :-))
    > Grupa twierdzi, że to absolutne zło. :-))

    Absolutnie nie zaluje! Ale bralbym solidna cegle - sa przeciez rozne odmiany, nawet
    moj porotherm byl w odmianie 15-stce i 10-tce. Ja mam ten mocniejszy - nie ma mowy
    zeby scianki sie kruszyly w rekach jak to czasem czytam u innych - to jest mega
    solidnie wypalony pustak - cialem go specjalnym brzeszczotem do pily "lisi ogon" -
    nic sie nie kruszylo, jakbym chcial to bym mogl w nim wyrzezbic podobizne swojej
    glowy tym brzeszczotem i wszystko by sie trzymalo :D

    Kolkow uzywam takich:

    http://miwar.pl/galeria/154.jpg

    To jest "kołek wszechstronny" - do kupienia na każdym składzie, jeszcze mi sie nie
    zdarzylo zeby ktorys nie trzymal!

    PS. Moze ma jakies znaczenie ze ja mam porotherm 25, a nie 30 - w nim sa scianki
    wewnetrzne ulozone odwrotnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-06-25 22:26:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 22:24:30 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > PS. Moze ma jakies znaczenie ze ja mam porotherm 25, a nie 30 - w nim sa scianki
    wewnetrzne ulozone odwrotnie :)

    Acz jak patrze to w 30-stce powinno sie dac jeszcze latwiej te kolki mocowac, maja
    gesciej scianki poprzeczne do kierunku wiercenia. Te problemy z mocowaniem kolkow to
    zwykly mit :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2013-06-26 10:45:23
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 20:59, Franc pisze:
    > Adam zapodał swój projekt, to możemy poznęcać się nad nim - skoro zaprasza.
    > Proponuję jednak osobny wątek, żeby nie zaśmiecać.

    Nade mną żeście się poznęcali to mszę odreagować...:)

    -spiżarnia podgrzewana kominkiem
    -w ogóle spiżarnia mikroskopijna, ale w sumie jest piwnica
    -wykusze, czy coś podobnego w pokoju dziennym i z lewej u góry po
    pierwsze utrudniają meblowanie, po drugie w narożniku robi się mostek
    termiczny, może nie duży, ale ziarnko do ziarnka..w tym domu jest 10
    narożników zewnętrznych
    -Dwie klatki schodowe, rozumiem że jedna na pięterko druga do piwnicy..
    ale to zajmuje dwa razy więcej miejsca niż jak by była jedna
    -moim zdaniem zbędna ściana z drzwiami między klatką schodową a wiatrołapem.
    -wejście do WC centralnie na widoku z salonu - mało komfortowe
    -zbyt mała komunikacja na parterze koło łazienki - a podobno to mnie
    zarzucano że mam ciasno...
    -na górze strasznie duża komunikacja i tunel do pom.gosp.(tak wiem że
    zostało to zmienione podczas budowy, czepiam się projektu:P)
    -komin ryzykownie blisko kosza wychodzi
    -czy czasem taka bryła dachu nie powoduje że masz na poddaszu słupy?
    -garderoba przy sypialni pod schodami - ciężko tam będzie wstawić wysoką
    szafę tylko z prawej strony i kawałek w stronę środka będzie odpowiednia
    wysokość aby wstawić szafę pod sufit

  • 8. Data: 2013-06-26 11:18:47
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 czerwca 2013 10:45:23 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > -spiżarnia podgrzewana kominkiem

    1. Kominek jest z plaszczem - praktycznie w ogole sie nie grzeje.
    2. Nie mam tam spizarni tylko lodowke :-)

    > -w ogóle spiżarnia mikroskopijna, ale w sumie jest piwnica

    Nie widze sensu posiadania spizarni - zdecydowanie bardziej wole roznego typu
    wysuwane cargo. Spizarnia kojarzy mi sie z kuchnia babci :)

> [...]
    > pierwsze utrudniają meblowanie, po drugie w narożniku robi się mostek
    > termiczny, może nie duży, ale ziarnko do ziarnka..w tym domu jest 10

    Nie ma zadnego mostka - okna wykuszowe sa BEZ murka, to sa prawdziwe wykusze -
    polaczone specjalnym lacznikiem, pewno jakis mostek jest ale taki sam jak zwykle okno
    :) Co do energooszczednosci - na CO+CWU wydaje przez caly rok 2500 pln wiec mysle ze
    jest b. dobrze :-)

    > -Dwie klatki schodowe, rozumiem że jedna na pięterko druga do piwnicy..
    > ale to zajmuje dwa razy więcej miejsca niż jak by była jedna

    Tak. Chcielismy wejscie na poddasze z salonu i tak mamy :-) O miejsce sie nie martwie
    - cala chata ma ze 300m2, az nadto ;)

    > -moim zdaniem zbędna ściana z drzwiami między klatką schodową a wiatrołapem.

    Wybudowana z premedytacja. Nie zmienialbym :)

    > -wejście do WC centralnie na widoku z salonu - mało komfortowe

    Pisalem ze WC jest przesuniete max w prawo, jest ustronnie i "intymnie" :)

    > -zbyt mała komunikacja na parterze koło łazienki - a podobno to mnie
    > zarzucano że mam ciasno...

    Ale u mnie tam moga sie spotkac max 2 osoby - domownicy, u Ciebie pedza tamtedy
    wszyscy goscie :) Zauwaz jaki mam hall od salonu do wiatrolapu - 2,5mb szeroki :-)

    > -na górze strasznie duża komunikacja i tunel do pom.gosp.(tak wiem że
    > zostało to zmienione podczas budowy, czepiam się projektu:P)

    Ano. W projekcie IMO to bylo bez sensu zupelnie :)

    > -komin ryzykownie blisko kosza wychodzi

    Nie zauwazylem - jest w cholere daleko od kosza :-)

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1794

    Idealnie na srodku wolnej przestrzeni na tej polaci ;)

    > -czy czasem taka bryła dachu nie powoduje że masz na poddaszu słupy?

    Nie mam ani jednego slupa :)

    > -garderoba przy sypialni pod schodami - ciężko tam będzie wstawić wysoką
    > szafę tylko z prawej strony i kawałek w stronę środka będzie odpowiednia
    > wysokość aby wstawić szafę pod sufit

    Mam szafe taka ze wszyscy otwieraja oczy ze zdumienia bo mozna do niej wejsc ;)

    http://szyna.civ.pl/szafencja/06.jpg
    http://szyna.civ.pl/szafencja/07.jpg
    http://szyna.civ.pl/szafencja/08.jpg

    Tu jeszcze bez szuflad, wielkiej komody na posciel w srodku po prawej stronie (na
    nizszej czesci pod schodami) i innych pierdolek (wieszaki na torebki zony, wieszaki
    na paski etc) - ale widac, ze jak sie chce to mozna zagospodarowac idealnie CALA
    przestrzen, nawet te ktora by sie zdawala nie do zagospodarowania :) A wneka
    wygladala nieciekawie:

    http://szyna.civ.pl/szafencja/01.jpg

    Da sie? Da ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-06-26 11:25:04
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 02:18:47 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > Da sie? Da ;)
    Skaszniłeś po całości.
    Baba i facet powinni mieć osobne garderoby :-)) Gdzie lodówka pełna
    Heinekena?
    :-)

    Nie widać po domu, że ma 300 metrów.

    --
    Franc

  • 10. Data: 2013-06-26 11:36:06
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.06.2013 11:18, Adam pisze:

    > Nie zauwazylem - jest w cholere daleko od kosza :-)
    >
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=1794
    >
    > Idealnie na srodku wolnej przestrzeni na tej polaci ;)

    pisałem o tym drugim kominie w łazience, ale na zdjęciach jakoś na
    szybko go nie znalazłem...

> [...]
    przestrzen, nawet te ktora by sie zdawala nie do zagospodarowania :) A wneka

    A no szafa pierwsza klasa, będę miał nieco skosów do obszafowania, Twój
    pomysł jako inspiracja na pewno będzie przydatny.