  • 1. Data: 2010-05-14 16:58:16
    Temat: >>> Propozycje zagospodarowania terenu <<<
    Od: Siwy <s...@w...pl>

    Witam,

    mamy z sąsiadem wydzielony kawałek miejsca przy bloku. Rośnie tam trawa o
    którą dbamy, całość odgrodzona jest niskim płotkiem oraz półkolem z Dereni
    (jakieś dwie odmiany na przemian posadzone). Chcemy teraz 'coś' z tym
    zrobić, tzn. upiększyć, ale nie pstrokacąc całości. Myśleliśmy nad małym
    wrzosowiskiem. Ponieważ gleba tam nie jest zbyt urodzajna (generalnie
    piach), nawiozłem około 1,5 tony torfu, z którego chcemy zrobić rabatę.

    Moje pytanie brzmi:

    Jakie macie propozycje obsadzenia tego terenu (wygląda to tak:
    http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano1.jpg)? Na czarno jest
    zaznaczone miejsce na planowaną rabatę (pi razy oko :-) ). Dodam, że latem
    jest tam dość mocne, popołudniowe słońce (od około 13:00 do 19:00).

    Czy wrzosowisko to dobry pomysł? Jeśli tak, to jakie odmiany najładniej by
    się tam prezentowały, aby było kolorowo. Najlepiej pewnie maksymalnie 4-5
    odmian z grupach.

    Z góry dzięki za podpowiedzi.

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 2. Data: 2010-05-17 05:17:37
    Temat: Re: >>> Propozycje zagospodarowania terenu <<<
    Od: Siwy <s...@w...pl>

    Dnia 14-05-2010 o 18:58:16 Siwy <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy wrzosowisko to dobry pomysł? Jeśli tak, to jakie odmiany najładniej
    > by się tam prezentowały, aby było kolorowo. Najlepiej pewnie maksymalnie

    Teren już zagospodarowany. Mała rabata została obsadzona trzema odmianami
    Tawuły Japońskiej. Postaram się wrzucić jakąś fotkę po południu.

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 3. Data: 2010-05-17 16:29:28
    Od: Siwy <s...@w...pl>

    Dnia 17-05-2010 o 07:17:37 Siwy <s...@w...pl> napisał(a):

    > Teren już zagospodarowany. Mała rabata została obsadzona trzema
    > odmianami Tawuły Japońskiej. Postaram się wrzucić jakąś fotkę po
    > południu.

    Oto efekty:

    Przed: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano1.jpg
    Po: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano2.jpg

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 4. Data: 2010-05-17 17:03:00
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 17 May 2010 18:29:28 +0200, Siwy napisał(a):

    > Oto efekty:
    >
    > Przed: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano1.jpg
    > Po: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano2.jpg

    Ujjj, ta paskudna kora...
    :-(

  • 5. Data: 2010-05-17 18:08:56
    Od: Wiesiek <w...@o...pl>

    > Ujjj, ta paskudna kora...

    @Ikselka: to co innego proponujesz, bo sam właśnie przed podobnym stoję
    dylematem, czym tu wkoło iglaków wysypać; kamyki? ani ładniej, ani
    skuteczniej...

  • 6. Data: 2010-05-18 05:26:13
    Od: Siwy <s...@w...pl>

    Dnia 17-05-2010 o 19:03:00 Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Ujjj, ta paskudna kora...
    > :-(

    A mnie to się podoba :) Zresztą jak Tawułki podrosną to kory nie będzie
    tak widać.

    PS. Nawet nie wiesz jak wieczorkiem pięknie pachnie lasem, jak się wyjdzie
    na balkon :)

    --
    Serdeczności,
    Siwy

  • 7. Data: 2010-05-18 05:46:00
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Siwy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

[...]

    Bywa, że tawuły atakowane są przez przezierniki.
    Wtedy nie wyglądają zbyt pieknie.

    Pozdrawiam ostrzegawczo
    skryba

  • 8. Data: 2010-05-18 10:30:35
    Od: "viena" <v...@p...onet.pl>

    > Dnia 14-05-2010 o 18:58:16 Siwy <s...@w...pl> napisał(a):
    Oto efekty:

    >Przed: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano1.jpg
    >Po: http://nsm.pl/~siewior/allegro/garden/pano2.jpg

    Pomysł z tawułą japońską bardzo mi się podoba, całość wygląda bardzo ładnie,
    a kora praktycza i do tego naprawdę pięknie pachnie.

    P.s. Kiedyś w samochodzie osobowym przez tydzień woziłam 2 worki kory. Po
    ich wyciągnięciu samochód jeszcze przez kilkanaście dni pachniał lasem:)

    Pozdrawiam. Viena

  • 9. Data: 2010-05-18 12:51:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 07:26:13 +0200, Siwy napisał(a):

> [...]
    > tak widać.
    >
    > PS. Nawet nie wiesz jak wieczorkiem pięknie pachnie lasem, jak się wyjdzie

    Wiem: wieczorkiem czy rano wychodzę w piżamie wprost w las (własny), nie
    muszę korzystac z balkonu, aby się nurzac w jego zapachu :-)

  • 10. Data: 2010-05-18 14:38:10
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 18 May 2010 14:51:30 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Wiem: wieczorkiem czy rano wychodzę w piżamie wprost w las (własny), nie
    > muszę korzystac z balkonu, aby się nurzac w jego zapachu :-)

    Upss - kłamstwo: na golasa też sie zdarza :-)