  • 1. Data: 2023-04-16 12:28:45
    Temat: Przepisy - czym jest budynek.Ch
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Chciałem postawić sobie szope. Zrobić betonowy plot , zadaszyc i
    zamknac drzwiami. Bez fundamentu etc.
    Niestety w miejscu gdzie miałby stać, ogranicza mnie plan
    zagospodarowania przestrzennego który wyznacza nieprzekraczalne i
    obowiązujące linie zabudowy.
    Czy taki wytwór jest budynkiem i podpada pod ograniczenia linii
    zabudowy?
    A jeżeli tak to czy moge tam postawic kontener?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 2. Data: 2023-04-16 12:46:43
    Temat: Re: Przepisy - czym jest budynek.Ch
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 12:28 Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    pisze:

> [...]
    > zabudowy?
    > A jeżeli tak to czy moge tam postawic kontener?

    Szopa ogrodowa do 35 m2 powierzchni zabudowy nie wymaga pozwolenia ani
    zgłoszenia.
    Nie noże być więcej niż 1 taki budynek na 500m2 działki.
    Nie ma znaczenia czy ma fundamenty czy nie. Dla pewności zadzwoń do
    swojego wydziału architektury/starostwa. Mogę mieć inną interpretację
    budynku który Ty nazywasz szopą.
    Najlepiej osobiście się tam pofatyguj - to co Ci mówią przez telefon nie
    jest wiążące. Ja miałem telefonicznie dwa sprzeczne info w tym samym
    urzędzie.

    TG

  • 3. Data: 2023-04-16 14:11:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-04-2023 o 12:28, Budzik pisze:
    > Chciałem postawić sobie szope. Zrobić betonowy plot , zadaszyc i
    > zamknac drzwiami.

    Nie idzie tego z pergoli zrobić?
    Architektura ogrodowa chyba nie podpada pod linie zabudowy....

  • 4. Data: 2023-04-16 20:40:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 16 kwietnia 2023 o 14:11:44 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > Nie idzie tego z pergoli zrobić?
    > Architektura ogrodowa chyba nie podpada pod linie zabudowy....

    Wpisz w google "zamek Łapalice".
    Bez pozwokenie powstał;)

  • 5. Data: 2023-04-17 08:37:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.04.2023 20:40, Kris wrote:
    > Wpisz w google "zamek Łapalice".
    > Bez pozwokenie powstał;)

    Rozpocząć budowę to można sobie i od jutra wszystkiego.

    Tym przykładem pokazałeś jak się to może skończyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2023-04-17 08:48:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.04.2023 12:46, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Szopa ogrodowa do 35 m2 powierzchni zabudowy nie wymaga pozwolenia ani
    > zgłoszenia.
    > Nie noże być więcej niż 1 taki budynek na 500m2 działki.

    Wymaga zgłoszenia ale za to mogą być dwa. Chyba że "szopę ogrodową"
    rozumiesz inaczej niż definicja poniżej.

    Zgodnie z prawem budowlanym zgłoszenia wymaga budowa "wolno stojących
    parterowych budynków gospodarczych, garaży lub przydomowych ganków i
    oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy czym
    łączna liczba tych obiektów na działce nie może przekraczać dwóch na
    każde 500 m2 powierzchni działki".

    A jeżeli chodzi o wiatę, to:

    "Za szczególny rodzaj budynku uważa się wiatę, która stanowi
    pomieszczenie naziemne, nie obudowane ścianami ze wszystkich stron lub
    nawet w ogóle ścian pozbawione". W orzecznictwie sądowym ukształtował
    się pogląd, że wiata jest budowlą nie posiadającą co najmniej jednej
    ściany, wspartą na słupach, które są podstawowym elementem konstrukcyjnym.

    Taką z kolei można postawić w liczbie sztuk dwie na 1000m2 działki. No i
    wiata faktycznie nie wymaga zgłoszenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2023-04-17 09:05:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    poniedziałek, 17 kwietnia 2023 o 08:37:06 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Rozpocząć budowę to można sobie i od jutra wszystkiego.
    >
    > Tym przykładem pokazałeś jak się to może skończyć.

    Skończyło się to tak że właśnie legalizują budowle i budowa prawdopodobnie ruszy
    dalej

  • 8. Data: 2023-04-17 09:12:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 08:48 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Wymaga zgłoszenia ale za to mogą być dwa. Chyba że "szopę ogrodową"
    > rozumiesz inaczej niż definicja poniżej.

    Nie masz racji:

    (Dz.U.2023.682 t.j.)

    $2.
    Nie wymaga decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszenia, o którym mowa w
    art. 30, budowa:
    1)
    obiektów gospodarczych związanych z produkcją rolną i uzupełniających
    zabudowę zagrodową w ramach istniejącej działki siedliskowej:
    a)
    parterowych budynków gospodarczych o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy
    rozpiętości konstrukcji nie większej niż 4,80 m,
    b)
    suszarni kontenerowych o powierzchni zabudowy do 21 m2;
    2)
    wiat o powierzchni zabudowy do 50 m2, sytuowanych na działce, na której
    znajduje się budynek mieszkalny, lub przeznaczonej pod budownictwo
    mieszkaniowe, przy czym łączna liczba tych wiat na działce nie może
    przekraczać dwóch na każde 1000 m2 powierzchni działki;
    3)
    wolno stojących altan o powierzchni zabudowy do 35 m2, przy czym łączna

  • 9. Data: 2023-04-17 09:15:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 09:12 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Nie masz racji:

    Jedynie co to pomyliłem ilość takich obiektów na działce - ograniczenie
    dotyczące 2szt. na 1000m2 dotyczy wiaty a nie małego budynku gospodarczego.

    TG

  • 10. Data: 2023-04-17 10:09:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.04.2023 09:05, Kris wrote:
    > Skończyło się to tak że właśnie legalizują budowle i budowa prawdopodobnie ruszy
    dalej

    Zazwyczaj duży może więcej, choć nawet w tym przypadku zajęło to 20 lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz