  • 1. Data: 2011-02-13 01:34:57
    Temat: Przepisy dla kominiarza
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie...
    Będę robił odbiór kominiarski i moje wątpliwości.

    Mam kotłownię obok garażu - czy między kotłownią, a garażem może być
    dziura w ścianie...?

    Kotłownia ma stosunkowo małą kubaturę i żeby zapewnić lepszy dostęp
    powietrza dla kotła, idąc za radą instalatora, wybiłem małe okienko
    nawiewowe do garażu przy podłodze na przeciw wlotu powietrza do kotła.
    Czy kominiarz się do tego nie przyczepi...?

    W kotłowni są dwie kratki wentylacyjne z dwóch różnych kominów. Jedną
    zostawiam dla kotłowni, a drugą łączę rurą spiro z garażem, żeby tam też
    była kratka.

    Czy kominiarzowi nie będzie przeszkadzało moje okienko kotłownia-garaż,
    czy może je na czas wizyty kominiarzy zaślepić...? :-) - Faktycznie to i
    tak je zostawię, bo uważam to za konieczność, chcę tylko, żeby mi
    'odebrali' i się nie czepiali.

    pozdr
    Robert G.

  • 2. Data: 2011-02-13 06:57:45
    Temat: Re: Przepisy dla kominiarza
    Od: "adi" <a...@g...com>

    jak się obawiasz to weź takiego co nie przychodzi tylko papier daje :)

  • 3. Data: 2011-02-13 07:02:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik adi napisał:
    > jak się obawiasz to weź takiego co nie przychodzi tylko papier daje :)

    Już się dogadałem co do wizyty... niech chociaż jedna będzie taka jak
    powinna być :-DDD

  • 4. Data: 2011-02-13 16:27:43
    Od: hk <h...@g...com>

    On 13 Lut, 02:34, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > czy może je na czas wizyty kominiarzy zaślepić...? :-) - Faktycznie to i
    > tak je zostawię, bo uważam to za konieczność, chcę tylko, żeby mi

    a skąd ma dochodzić powietrze do kotła?z zewnątrz.Albo w garażu
    zainstaluj zbiornik skroplonego powietrza a najlepiej tlenu.
    Nie zapomnij o wykonaniu odpowiedniego sterowania i zachowaniu
    procedur bezpieczeństwa{czad!}

    Kominiarza

  • 5. Data: 2011-02-13 16:40:01
    Od: "adi" <a...@g...com>

    a skąd ma dochodzić powietrze do kotła?z zewnątrz.Albo w garażu
    zainstaluj zbiornik skroplonego powietrza a najlepiej tlenu.

    a co to robi i jak działa ??

  • 6. Data: 2011-02-13 17:15:14
    Od: hk <h...@g...com>

    On 13 Lut, 17:40, "adi" <a...@g...com> wrote:
    > a sk d ma dochodzi powietrze do kot a?z zewn trz.Albo w gara u
    > zainstaluj zbiornik skroplonego powietrza a najlepiej tlenu.
    >
    > a co to robi i jak dzia a ??

    działać musi zgodnie z prawami fizyki,chemi.rozdział spalanie .

    papier niezgodny zle działa.jak czad.

    kominiarz potrzebny jak powietrze.

  • 7. Data: 2011-02-13 17:19:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik hk napisał:
    > działać musi zgodnie z prawami fizyki,chemi.rozdział spalanie .
    >
    > papier niezgodny zle działa.jak czad.
    >
    > kominiarz potrzebny jak powietrze.

    A mógłbyś wyrażać się jakimiś bardziej rozbudowanymi zdaniami...? Bo coś
    nie bardzo mogę załapać o co Ci chodzi. :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-02-13 17:23:29
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik hk napisał:
    > a skąd ma dochodzić powietrze do kotła?z zewnątrz.

    No to właśnie te 'zewnątrz' dla garażu będzie realizowane przez kratkę,
    którą zrobiłem doprowadzając przewód do kanału wentylacyjnego mającego
    ujście w kotłowni.

    Skroplonego powietrza nie planuję u siebie dostarczać... :-PPP

  • 9. Data: 2011-02-15 13:40:26
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Zależy na kogo trafisz - u mnie jest piec co przeniesiony do piwnicy, mam
    protokół odbioru, piec podłączony do komina, w piwnicy okno cały czas
    otwarte, w dzwiach kratka + osobna wentylacja.

    Przyszedł kiedyś jeden kominiarz (chyba chciał łapówę) i stwierdził że nie
    może być okna w piwnicy, bo ono może się zamknąć (na ograniczniku) tylko
    trzeba kuć ścianę i robić nawiew typu Z.

    Wywaliłem gościa, przyszedł taki co stwierdziłże wszystko OK - bo
    pomieszczenie to nie kotłownia,ale pomieszczenie z piecem czy jakoś tak.

    MS

  • 10. Data: 2011-02-15 13:54:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej S. napisał:

    > Wywaliłem gościa, przyszedł taki co stwierdziłże wszystko OK - bo
    > pomieszczenie to nie kotłownia,ale pomieszczenie z piecem czy jakoś tak.

    Hehe...
    Dzisiaj przeszło. Kominiarz stwierdził, że mam bardzo porządnie zrobione
    kominy - duże przekroje dla dymowych i odpowiednie kształtki.
    Jakieś tam drobne zastrzeżenia wydał ustnie, do protokołu wpisał, że
    można bezpiecznie użytkować, a do nawiewu garaż-kotłownia nie miał
    zastrzeżeń - stwierdził nawet, że całkiem to dobrze zrobiłem :-)...

    pozdr
    Robert G.