  • 1. Data: 2012-01-05 07:16:24
    Temat: Przydomowa elektrownia wiatrowa
    Od: maniek <m...@g...com>

    Bawi się ktoś w taką??Mam na myśli elektrownię wykonaną domowym
    sposobem,własnoręcznie

  • 2. Data: 2012-01-05 10:19:17
    Temat: Re: Przydomowa elektrownia wiatrowa
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    maniek napisał(a):
    > Bawi się ktoś w taką??Mam na myśli elektrownię wykonaną domowym
    > sposobem,własnoręcznie
    A co ona by miała zasilać?
    Jak gospodarstwo domowe to najpierw musiał byś dostarczyć prąd do elektrowni a
    następnie od niej go
    odkupić LOL
    --
    Krzysiek

  • 3. Data: 2012-01-05 11:11:25
    Od: "Andrzej Bogacki" <a...@i...pl>

    > Jak gospodarstwo domowe to najpierw musiał byś dostarczyć prąd do
    > elektrowni a następnie od niej go
    > odkupić LOL

    Rozumiem, ze jest w kraju jakieś prawo, które decyduje o mozliwości handlu
    prądem ale...
    naprawde nie wolno mi zainstalowac sobie pradnicy i wykorzystywac
    wyprodukowanego pradu na własne potrzeby???
    Jesli tak jest to czy np. zeglarze posiadający na jachtach pradnice wiatrowe
    (dośc powszechne) lamią prawo?? Rozumiem, ze moze być jakieś ograniczenie
    mocy ale zeby w ogóle nie mozna produkowac pradu to nie chce mi sie wierzyc.
    Oczywiście czym innym jest produkcja, a czym innym właczenie sie do sieci i
    handel prądem.

  • 4. Data: 2012-01-05 11:34:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Sty, 11:19, Krzysztof 45 <m...@v...pl> wrote:
    > A co ona by mia a zasila ?

    Grzałkę do grzania wody

    > Jak gospodarstwo domowe to najpierw musia by dostarczy pr d do elektrowni a nast
    pnie od niej go
    > odkupi LOL

    Jest taka niepisana zasada, jak się na czymś nie znasz nie gadaj bzdur
    bo wyjdziesz na jełopa :>

    L.

  • 5. Data: 2012-01-05 11:39:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Sty, 08:16, maniek <m...@g...com> wrote:
    > Bawi się ktoś w taką??Mam na myśli elektrownię wykonaną domowym
    > sposobem,własnoręcznie

    Jak masz czas to zapraszam do przestudiowania wątku (razem z jego
    poprzednimi częściami ;)

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=193
    2704

    zajęcie na dobry miesiąc solidnego czytania ale daje dobre podstawy i
    pojęcie.

    A tutaj z obrazkami jak po kolei co się robi:

    http://www.otherpower.com/otherpower_wind.shtml

    Pzdr.
    L.

  • 6. Data: 2012-01-05 11:45:43
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "maniek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    Bawi się ktoś w taką??Mam na myśli elektrownię wykonaną domowym
    sposobem,własnoręcznie

    Nikt się nie bawi bo ci zaraz dowalą taką akcyzę że obsolutnie nie będzie ci
    się to opłacać i szybko pożałujesz że się tym w ogóle zainteresowałeś.
    Ludzie którzy mieli takie konstrukcje na własny użytek - wiatrowe i wodne
    dawno już to zlikwidowali, Wytwarzanie energii jest działalnością
    podlegającą koncesjonowaniu przez państwo a państwo nie lubi się dzielić.
    Jedyne co jest w tym przypadku opłacalne to odsprzedawanie tej energii do
    sieci- zakłądy energetyczne muszą ją odkupić, ale znowu żeby to zrobić
    energia musi mieć odpowiednią jakość i w tym przypadku zaczynamy mówić o
    inwestycjach znacznie przekraczających założenia przydomowego generatorka na
    własne potrzeby.

    Jednym słowem musiałbyś to zrobić tak żeby nikt o tym nie wiedział, nie było
    tego widać i w ogóle supertajniacko. Jeżeli potrafsz w ten sposób będziesz
    do przodu, jeśli nie - zapomnij.

    Druga możliwość to incjatywa obywatelska i zmiana prawa na takie które
    pozwoli na wytwarzanie energii o jakiejś tam mocy (nie wiem, np 2,5 - 4 kW)
    na własne potrzeby. Czarno to widzę ale spróbować możesz, choć należałoby
    rozeznać czy nie ma to znwou odgórnych ograniczeń w postaci przepisów UE, bo
    tego nie wiem.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2012-01-05 11:50:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Sty, 12:45, "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:

    > Nikt si nie bawi bo ci zaraz dowal tak akcyz e obsolutnie nie b dzie ci
    > si to op aca i szybko po a ujesz e si tym w og le zainteresowa e .
    > Ludzie kt rzy mieli takie konstrukcje na w asny u ytek - wiatrowe i wodne
    > dawno ju to zlikwidowali, Wytwarzanie energii jest dzia alno ci
    > podlegaj c koncesjonowaniu przez pa stwo a pa stwo nie lubi si dzieli .

    http://www.mala-elektrownia.ovh.org/page7.html

    I wszystko na temat.

    L.

  • 8. Data: 2012-01-05 12:23:58
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Lisciasty wrote:

    > I wszystko na temat.

    Pomijajac kwestie akcyzy i pozwolen, to jedno
    zalozenie autora jest falszywe.
    Mianowicie to dotyczace opodatkowania
    pieniedzy, których sie nie wydalo.
    Ciekawe czy autor slyszal kiedys o opodatkowaniu
    nieodplatnych swiadczen?

  • 9. Data: 2012-01-05 12:52:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Sty, 13:23, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Mianowicie to dotyczace opodatkowania
    > pieniedzy, kt rych sie nie wydalo.
    > Ciekawe czy autor slyszal kiedys o opodatkowaniu

    Przeczytałem poniższy artykuł

    http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/412,2343,Jak-op
    odatkowane-sa-nieodplatne-swiadczenia.html

    ni cholery nie znajduję tam możliwości opodatkowania prądu który sam
    sobie robię.
    To tak jakbym musiał płacić za diabła wystruganego z brzozy który stoi
    sobie koło domu ku ozdobie albo za każde jabłko jakie zjem zerwane z
    mojego drzewa :>

    L.

  • 10. Data: 2012-01-05 13:07:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Lisciasty wrote:

    > Przeczytałem poniższy artykuł
    > ni cholery nie znajduję tam możliwości opodatkowania prądu który sam
    > sobie robię.

    Po prostu jesteś o wiele mniej kreatywny
    niż urzednik skarbówki. :-)